16. Juli 2020 19:23:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29833020
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
met. for meget ned i vægt.
janni0022
Hej alle sammen

Er der nogen af jer der har oplevet at tabe sig for meget af metformin?Sad

Jeg er gået fra 90 til 51 kg på ca 5 mdr. og skal stoppe med met til jeg kan snakke med min gyn på tirsdag efter påske.

Vil gerne høre om andres erfaringer.Confused

Knuzz janni

hult
Hej Janni

Og velkommen til Smile

Det lyder godt nok voldsomt, meget voldsomt Shock

Mon det kan være af Metforminen alene du har tabt dig så meget, har du mistet appetiten helt af pillerne, har du spist meget lidt?

Sad lige og læste om din cola-"afhængighed", dér skriver du at du har fået konstateret PCO i Jan 2009, hvorfor er man så startet dig op på Metformin før dette? En sukkersyge kan give et enormt vægttab over meget kort tid, er det det du er i behandling for mon? Godt at lægen lige skal tjekke dig efter påske.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
janni0022
Sorry det er skam kun 4 mdr jeg har tabt mig så meget på. (chok)

jeg mistet meget appetiten men blev hurtigt sulten igen men så kunne jeg kun tage 5 bider og så hva jeg mæt igen.

jeg er i en fasilitet behandling men det gør mig da nervøs at det kan være sukkersyge for har PCO og PCOS så det er det sidste jeg mangler.
Men mange tak for at du sage detThumbsup, for det må jeg da få undersøgt.

icegirl
ja bare det var mig lol

janni0022
hej icegirl
bare det var dig der måske havede sukkersyge. det håber jeg sku ikke. jeg ved godt hva du mener! men det er ikke så sjovt.

det er skrevet lidt forkert

hult
Nu behøver det ikke være en sukkersyge, det er bare en af de ting der kan give disse enorme vægttab på kort tid.

Men når du også beskriver at du "spiste 5 bider" så har du jo nok sat dit fødevare indtag enormt ned og hvis man går fra at spise almindeligt til "ingenting" kan der jo komme et kraftigt vægttab.

Godt at du skal tjekkes hos lægen,så man kan se hvad der sker, du skal ikke være bange Hug
I hope you dance

www.hultshome.dk

janni0022
Mange tak hultWink
Det havde jeg brug for at høreSmile min læge har påske freie også min gyn så må vente til tirsdag.

melinka
Hej janni

Det er også meget du har tabt, jeg tabte 10 på 4mdr. og det er jeg super glad for, men når man taber så meget som dig, kan huden nogen gange godt have svert ved at følge med....
men det er også det eneste jeg kan se der er negativ ved dette enorme vægttab, som du jo har haft.,nd til vider. pas på du ikke tager sorgen på forskud.

Jeg tror ikke som sådan,At du fejler noget og så omvendt, så gør du for du har jo pco som os andre, som er på dette forum, og vi skal alle leve med tanken om, at vi kan få de følge sygdomme, som vi har en større risiko for at få.BlushFrown

Jeg tror dit enorme vægttab skyldes, at du spiser mindre, er kommet på met. ikke drikker de enorme mængder cola mere.....Smile

så jeg Fingerscrossed for at det er fordi din livstil er blevet sunder end hid til.

janni0022
jeg er heldig, min hud har kunne følge medSmile jeg har en pæn krop nu...dejligtPfft

men ja jeg har nok bare ikke vil ind se, hva min sygdom kunne føre til, men det har åbnet mine øjne.Wink

Og mange tak for jeres støtte, hva skulle jeg gøre uden jer....RoseRose

hult
Janni - hvordan går det dig, hvad sagde lægen mon?

Håber alt er vel Smile
I hope you dance

www.hultshome.dk

hult
Janni, håber du er okay, har tænkt på hvordan det er gået dig?
I hope you dance

www.hultshome.dk

Lopschen
Pyy.. lyder skræmmende!! Skal selv smide 24 kg .. og oplever også det du skriver om: bliver så sulten at jeg kunne spise kollegaen ved siden af mig, hvis han sidder lidt for stille, hehe. Men så - 2-3 bidder inde, så kan jeg bare ikke rumme mere!

Og det er helt slut med sukker og hvidt brød/pasta - jeg bliver simpelthen dårlig (svimmel, kvalme, uro i kroppen) når jeg spiser det!!

Lige nu er det lækkert at se kiloene rasle af - men tænker mere og mere på hvad jeg KAN spise?? Jeg har fået anbefalet GI-kost (Glykæmisk Indeks) .. så det er da værd at forsøge, for at stoppe vægttabet???

Jeg er kun lige startet selv - og vil jo helst ikke stoppe MIT vægttab lige foreløbig .. så jeg kan desværre ikke sige så meget om, hvordan det virker når man ikke vil længere ned i vægt.. men jeg VED at ideen netop er at man får det man skal bruge, uden at skulle spise de store portioner Grin

Bog som jeg er glad for: "Vores bedste GI-opskrifter - 100 opskrifter uden sukker og hurtige kulhydrater"

af Ola lauritzson og Ulrika Davidsson

(Jeg så den anbefalet på PCO-info.dk)

Held og lykke med det hele Hug

"Projekt baby" er taget ud af vores hænder - og er blevet et medicinsk forsøg, med tests, piller og kost omlægning, hvor modet svinder og motivet bag, langsomt bliver stadig mere uklart Sad

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
meget syg af metformin:/ Metformin eller anden medicin 4 27-11-2013 20:53
Hvor meget påvirker kaffe huden(urenhud) og fertiliteten når man har pco PCO Brevkasse 4 31-10-2013 14:38
Trist pga. meget uren hud . høj talgproduktion PCO Brevkasse 5 13-10-2013 19:24
For meget fedt? PCO Brevkasse 3 17-09-2013 13:34
Hvor meget har metformin forbedret cyklus? Metformin eller anden medicin 1 13-09-2013 12:08
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke