21. Januar 2021 21:00:04
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30986836
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Jeg har det bedre indeni!
Mumitrolden
Dette er et positivt indlæg som jeg lige føler for at skrive Smile

Når jeg ser tilbage så har jeg godt nok levet usundt - det er jo fuldstændig ekstremt! Det er i hvert fald ikke underligt at jeg er blevet overvægtig!
I de første år min kæreste og jeg var sammen, fik vi sovs, ovnkartofler og så noget kød HVER dag og mange gange om ugen flutes med krydder/hvidløgssmør. Derudover chips, kage, chokolade eller slik hver dag og minimum 1½ liter cola dagligt.
HVORDAN HAR JEG KUNNE RUMME DET???? Shock

Stille og roligt er kosten lagt om og vi har lært at leve væsentlig sundere de sidste mange år, men jeg har så givet det en ekstra skalle og nu efter jeg lige har indtaget min frokost slog det mig "hvor har jeg det altså bare bedre indeni!" Smile
Jeg har ofte spist en rest aftensmad til frokost og det består tit af ris, pasta eller kartofler og det er bare ikke særlig smart med pco. Jeg er nu gået over til rugbrød eller en grovbolle med pålæg og så grøntsager - ofte gulerødder eller salat. Jeg føler mig mere i ro indeni og føler mig væsentlig mere ren!

Jeg spiser stadig alt for meget slik og chokolade men den daglige chipstrang er stort set væk. Jeg har de sidste par år kværnet en halv pose chips dagligt (de store til ca. 20 kr) - nu er lysten til chips stort set væk. Før kunne jeg blive desperart hvis ikke jeg fik mine chips hver aften - nu har jeg kun lyst til chips måske 1 gang om mdr!

Jeg er så glad for jeg er på rette spor og det er ligefør jeg begynder at tro på, at det nok skal lykkes mig at tabe mig. Jeg har siden midt januar kun tabt 4 kg, men jeg er glad for det selvom det går temmelig langsomt! Så uanset om jeg taber mig eller ej, så MÅ min krop da have det bedre! ....?....når man altså lever sundere.

Det var bare et lille forårsglad indlæg fra mig. Hvad er jeres erfaring med at leve sundere? føles det godt? hvad savner I?

www.hellenielsen.dk
dj84
Hvor er det bare dejligt at høre sådan en positiv historieSmile Jeg kender alt til det med de dårlige vaner. Kæresten og mig levede faktisk på nogenlunde samme måde som du har beskrevet tidligere, og samtidig steg vægten bare mer´ og mer´. Jeg var så langt ude at jeg nærmest havde abstinenser, hvis ikke jeg fik min daglige slikpose på et tidspunkt. Nu harjeg taget mig sammen og givet den en ordentlig skalle efter jeg fik at vide om vi ikke kunne få hjælp til at blive gravide før jeg tabte 15-20 kg. Har været i gang i 1 måned nu og har tabt lige knap 4 kg. Ville ønske det var noget mere med de store ændringer jeg har lavet - spiser sundt og er begyndt at motionere en hel del. men må indse at det bare tager dobbelt så lang tid, når man har PCO. Men jeg kan også mærke at mit humør er blevet meget bedre, når man lever sundtSmile Håber jeg kan holde ved den gode livsstil...Grin
Redigeret af dj84 d. 08-04-2009 16:00
K: PCOS - vægttab på 20 kg. M: nedsat sædkvalitet. beh. sted: OUH 3x hj.rul - neg. 2x IUI-H - neg. 1. IVF - ÆO 14/9 1 æg BP. 29/9 POSITIVSmile Lillemanden kom endelig til verden 13.6.11

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Bedre/værre symptomer Har fået Barn/Børn 9 03-02-2013 22:41
Bedre patientforløb for kvinder.... Artikler, medier og undersøgelser 1 23-09-2012 21:23
Mælk og insulinniveau - er laktosefri mælkeprodukter mon bedre? Kan jeg godt spise...? 1 31-07-2012 00:57
hjælp til bedre gyn Læge - Gynækolog 13 22-06-2011 21:05
Nyt stof markant bedre en Metformin? Artikler, medier og undersøgelser 1 17-11-2008 13:09
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke