16. Juli 2020 19:52:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29833083
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ingen Metformin
fetterikke
Hej med jer,

Jeg blev gravid efter vores andet forsøg med IUI-H og Puregon. Jeg er nu i 9. uge og stoppede med Metformin efter lægens anvisning for 1 uge siden.

Det er altså hårdt synes jeg, for hold da helt fast hvor er sukkertrangen bare blevet enorm efterfølgende og jeg drømmer kun om at fortære en hel familiepose Matador-Mix. Øv.

Jeg forsøger at spise mange små måltider i løbet af dagen, men når jeg hen til timerne lige efter arbejde og inden aftensmad, så er jeg nærmest gået helt sukkerkold.

Jeg vejede 5-8 kg for meget, da jeg blev gravid og skal i den grad sørge for, at jeg ikke tager alt for meget på.

Hvordan klarer I andre jer igennem dagen?
Gode alternativer med et sødt-look-a-like-islæt bliver modtaget med glæde Smile

Kh. fetterikke (8+5)

melinka
jeg syndes at mandler er en god afløser for slikket, og har altid nogen liggende og de fungere fint for mig, grækarkærner ristet med soya på panden er alså heller ikke så tossetWink

fetterikke
Mandler... hvorfor har jeg ikke selv tænkt på det?! Det skal jeg sørge for at have i tasken Smile

Så vidt jeg kunne forstå på min gynækolog Claus Christoffersen/Svend Lindenberg er der meget delte meninger om Metformin og graviditet og det passede så egentlig meget fint med, at jeg for en uge siden havde spist de sidste Metformin i pilleglasset.

Jeg synes, at det lyder sindssygt spændende med den der PCO-gruppe, er det noget du har lyst til at uddybe. Hvad er ideen bag sådan en gruppe?

Og tak for svarene... Smile

Kh. fetterikke

fetterikke
Det lyder som en spændende bog, det må jeg have fat i Smile

Det er super vigtigt at ens bedre halvdele er med på vognen, for det gør det altså unægteligt nemmere at man ikke er alene om den ændrede kost. Her hjemme er alle i samme båd Wink

Tak for dit uddybende svar. Det har været helt utroligt givende og ikke mindst held og lykke for selvfølgelig bliver 2009 dit år Smile

Kh. fetterikke

Hanne123
Hej Loujen

Det lyder spændende med den diætist du går hos. Jeg var inde og lure på deres hjemmeside, og især Frk. Skrump butikken kunne jeg godt tænke mig at besøge.

Ved du, om de har planer om at lægge varerne på nettet? Jeg ville gerne 'se' hvad det er de sælger der ... og har ikke lige mulighed for, at smutte forbi i deres åbningstider.

Hilsen fra Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
jensen4
Tillykke med graviditeten Smile

Jeg går også hos en ferti. klinik og var før på metformin også, men det har lægen sagt at jeg bare kunne stoppe med da det ingen efekt har haft på mig, fik dog så p-piller som jeg skulle ta i 21 dage. og i fredags var det slut med dem. I dag (i morges) fik jeg så min første mens. efter 3 år. og nøj hvor gør det bare sindsyg nas. Sad
Var så også på ferti. hvor jeg skulle lære at stikke i mig selv, så nu skal jeg stikke i mig 1 gang hver aften til aftensmaden. og skal på ferti. på onsdag til en blodprøve, og til nyborg sygehus torsdag til en livmoder undersøgelse. Skønt hos ferti. sker der virkelig noget.
fået konstateret PCO for lidt over 2 år siden, og har her sidst i April fået min første mens. i 3 år. er i homon behandling og skal ha en kontrast undersøgelse af min livmoder for at se om der er fri pasage 30.april. Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Metformin?? Er blevet gravid 4 21-10-2014 20:30
Kan det passe at Metformin øger chancen for at få drenge børn? Metformin eller anden medicin 5 21-10-2014 12:42
Svær start med Metformin... Metformin eller anden medicin 1 21-10-2014 12:38
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Metformin uden graviditetsønske? Metformin eller anden medicin 7 05-06-2014 13:39
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke