21. Juni 2018 10:32:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26306267
6039 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
spis dig gravid -hvor starter man ?
SusanneMunkholm
Hejsa

Jeg har lige læst den meget omtalte bog "spis dig gravid" -den var bare kanon god !!!
Men men men, er der nogen der har gode råd til hvordan man kommer igang med at spise sådan, ved ikke om det er fordi jeg ikke lige helt forstår det alligevel, men sidder og tænker "Hvad gør jeg lige, hvordan gør jeg lige o.s.v. ??" Er meget opsat på at komme igang, men ved ikke hvor jeg skal starte !!
Min kæreste er lidt skeptisk, men det er nok fordi vi har prøvet mange forskellige "kure" på det sidste, fordi vi gerne skal ned i vægt (det er bare ikke rigtig lykkes)
Håber i forstår hvad jeg mener Smile

Ps: når min mens kommer skal jeg tage puregon og så insemineres

Venlig Hilsen
Susanne Munkholm

aarhuspco
Hej Susanne
Min kæreste og jeg tog alle køkken-skabene fra en ende af og smed ALT det ud, som man ikke måtte spise.
Så gik vi sammen ned og handlede ind og fyldte ellers skabene op igen, med de helt rigtige ting.
Super god fælles oplevelse og så var vi begge sat ind i, hvad der var rigtigt at spise og hvad der var forkert.

Det er efterhånden ved at være et år siden nu og skal da lige nævnes at jeg er 27 uger henne i dag med vores lille prinsesseShockD

På med vanten Susanne! Thumbsup

ika
Hej - Ih, jeg håber ta jeg får bogen med posten i dag! Er så nysgerrig. Jeg vil også godt anbefale at tage køkkenskabene, som noget af det første for, at komme godt i gang. Og derefter gå på opdagelse i den bedste madbutik, men kender, og glæde sig over alt det dejlige mad, som man godt må spise - både sådan noget, som kender i forvejen og sådan noget, som man ikke plejer at spise. Jeg er f.eks. selv gået i gang med at spise kød igen efter 15 år som vegetar - det er udfordrende, men spændende! Det kan også være fint at starte i en weekend (der ligger jo en lang én lige om hjørnet), hvor man har god tid til at læse opskrifter og hygge sig med projektet, i stedet for at stresse sig igennem det, efter arbejde. Man skal gøre det til en god oplevelse Grin!

Held og lykke med det hele Rose!
Ika

SusanneMunkholm
Tusind tak for svarene - Jeg tror vi vil starte med at tømme køkkenskabene på fredag Wink og så tage et måltid af gangen.

Hvad erstatter i ris, pasta og kartofler med ??? (Det er der min kæreste ser det største problem)

Er der nogen af jer der har nogen gode opskrifter jeg kan få ??

Knus
Susanne Munkholm

ika
Er det mest for at have noget til at suge sovs? For i så fald kan jeg anbefale dampkogte broccoli- eller blomkålsbuketter. Ellers kan man koge kikærter, bønner eller linser som man kan hælde kødsovs og lign over (man skal bare være opmærksom på at disse også indeholder stivelse, så man skal ikke overspise, hvis man er følsom). Eller lave en kikærtemos (i stedet for kartoffelmos) af kogte kikærter, lidt boullion, løg, olie/smør og (soya-)fløde - det smager supergodt. Til hverdag gør vi bare lidt mere ud af salaten/grønsagsdelen og så synes jeg slet ikke at jeg mangler ris/pasta/kartofler (i sær ikke hvis nogle af grønsagerne er varme - f.eks. stegt/ovnbagt svamp eller stegt spinat+løg, en fyldig ratatouille eller stegte/ovnbagte aubergineskiver - måske gratineret med lidt (gede-)ost og solsikkekerner Pfft).

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
søger: spis dig i balance Alt imellem himmel og jord 1 16-01-2015 17:44
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
PCO starter i barnealderen ! Artikler, medier og undersøgelser 1 06-08-2014 09:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke