24. September 2021 17:25:21
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31566330
5690 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Kostvejledning ved Stine
jc6700
Så var det i går der var kostvejledning med Stine.

Jeg må personlig indrømme at jeg har været rigtig spændt, og meget forventningsfuld op til dagen. Først og fremmest over hvad det egentlig gik ud på, og så ellers på at møde andre der kæmper med PCO. Det har jeg nemlig ikke før.

Det viste sig jo at være nogle søde tøser, og da i garanteret læser med, så vil jeg gerne sige mange tak for sidst. Det var spændende og hyggeligt.

Snakken den gik hurtigt, og det var hurtig tydeligt at selvom vi var meget forskellige kropsmæssigt, så kæmpede vi faktisk med en del af de samme ting alligevel.

Da Stine begyndte at fortælle om det teoretiske, så var det mange ting der pludselig stod mere klart, og var langt mere forståeligt. Det var dejligt.

Undervejs kom der rigtig mange guldkorn, eller værktøjer, som Stine kaldte det, og det er bestemt noget jeg kan bruge. Det sidste vi kom ind på var faktisk kosten, men der kom mange antydninger undervejs, og jeg må sige at vi var spændte, fordi der var lagt op til, at det var meget underligt de første 14 dage.

Og underlig, ja det er det, der er selvfølgelig det åbenlyse med kulhydrater, men der var godt nok også mange overraskende ting. Så madlavningen bliver bestemt en udfordring. Ja faktisk så meget at jeg i nat har drømt om det hele ha ha. Nå det er vel bare et udtryk for hjernen bearbejder alle de indtryk den fik i går

Selvom vi alle i går sad med en følelse af at det var for godt til at være sandt, så nu når jeg har sovet på det, så virker det faktisk ok. Jeg har i hvert fald frisk mod, og vil bruge pinsen på at sætte mig ind i det hele, forberede mig mentalt, og indkøbsmæssigt, og så starter jeg ellers på tirsdag med den 14 dages kur der skal nulstille min krop.

Alt i alt kan jeg sige at det indtil videre har været pengene og en køretur på 1½ time hjem værd.

Tak Stine, og tak mine medsøstre. Håber det kommer til at gå godt for jer. Glæder mig til at høre om jeres erfaringer også.

Hanne123
Ihh, det lyder godt!!

Jeg glæder mig, til det bliver 9/6, og det er Københavns tur Smile

http://www.GreveAlternativ.dk
Henner
Jeg går også bare og tæller dage til det bliver 9/6 her i KøbenhavnSmile Jeg har min mand med da det jo er et fælles projekt og 2 forstår altid bedre end 1Wink Så hvis i kan lokke kæresten/manden med synes jeg helt klart i skal gøre det...

Cherrylady
Også tak for sidst fra mig!Pfft

lige et hurtigt link til de tacokrydderiopskrifter jeg havde fundet på det store indernet http://blogg.pass...litimbaler

til morgenmad fik jeg røræg med tun - og det smager godt! Køleskab og fryser er nu blandt andet fuldt af æg, rejer , ægte mayo, kød, rgt. laks og grønne blade, tomat og agurk

...og jeg glæder mig over at jeg i denne omgang har Stine og jer andre til støtteHug

jc6700
ha ha ja det lyder stadig vildt spøjst, det vi må spsise.

Cherrylady
så fik jeg mig taget sammentil at prøve æggemælk - det var svært at forestille sig at det kan smage godt, men prøv den selv. jeg syntes den var bedst nedkølet og det skilte ikke igen af at blive kølet. Jeg har fundet det på en svensk blog så du kan bruge google translate hvis det er bedst på dansk

Opskrift på LCHF kakaomælk

20-30 g smör
2 tsk kakao (pulver uden sukker)
ev 2-3 krm vaniljpulver (uden sukker) eller sötning om man känner för det
1-2 ägg
ca 3 dl kokande vatten

se den her : http://veglchf.wo...m-choklad/
og en generel http://veglchf.wo...5/aggmjolk

jeg skal lave mere æggemælk og eksperimentere! Grin
Redigeret af Cherrylady d. 29-05-2009 11:52

Cherrylady
Jeg har lagt en stak links ind på LCHF tråden, der måske kan inspirere

http://www.pcofor...owstart=20

jc6700
Så fik jeg overstået en 50 års fødselsdag, og en pinsefrokost, så nu er jeg bare klar. Har handlet ind, og er mentalt super klar.

Min hjerne har bare arbejdet på højtryk siden kurset ved Stine, og hele tiden tænker jeg over hvordan den ene og anden opskrift kan modificeres s den stadig går. Denne gang tror jeg der er håb. Så det kan kun anbefales. Det giver virkelig motivation og stof til eftertanke.

Så Stine endnu engang tak. Det bliver spændende at komme i gang

Hvordan går det med jer andre som startede i torsdags? Kører det bare for jer, og kan i mærke en forskel?

Cherrylady
Dejligt at høre du er klar til at gå i gang. Smile

Jeg var også helt smadret i hovedet dagen efter - det kørte rundt

Det går faktisk ret godt. Jeg kan godt mærke at mit blodsukker har stabiliseret sig. mit humør er bedre, min mærhedsfornemmelse har ændret sig. fx. åd jeg ikke bare min morgenmad men blev mæt Grin og der var stadig røræg og røget laks tilbage!

Jeg syntes jeg har mere energi og når mere af alt det kedelige huslige og også på arbejde. Jeg er mindre hysterisk med spisetidspunkter, er ikke ved at slå nogen ihjel hvis der ikke er mad til spisetid. så jeg glæder mig til det bliver endnu bedre og det hele sidder mere på rygraden.

... og jeg er faldet i Blush fredag spiste jeg to tern feta - så jeg regner de 14 dage fra lørdag Smile min mave fornemmelse syntes d et var snyd. Frown men til gengæld kunne jeg så mærke hvor meget jeg vil det Grin jeg vil også slippe for at barbere mig ja jeg vil !!! PfftGrin

god vind til jer andre! håber i vil skrive herinde eller pr. mail for det er i høj grad tanken om støtten fra jer og stine der gør det anderledes denne gang.

HugHug

jc6700
Hej Cherry

jeg er her bestemt.

Hvor er det dejligt at høre det går bedre, også selvom du er faldet i. Hey se positiv på det. odt nok er du falde ti, men det er med to tern feta, i to chokoladebarer eller hvad det ellers kunne være. Så op på heten igen Cherry. Thumbsup

Jeg selv har jo kun været i gang et døgns tid, så kan ikke rigtig mærke noget endnu, udover en umådelig viljestyrke. Og jo, i morges da jeg steg på vægten var der allerede forsvudet 0,8 Kg. Ved godt der er naturlig variation igennem dagene, men bed alligevel mærke i det, da det for mig er rigtig meget. Glæder mig helt til i morgen for at se om det stadig er tilfældet.

Med hensyn til maden så går det egentlig fint. Man skal lige have vendt det rundt at det e rokay at spise chokolade og flæskesvær, men hvem kan så ellers klage. Jeg har masser af idéer der skal afprøves. Indtil nu er det godt nok kikset for et par stykker, men så er det afprøvet.

I må have god fornøjelse, glæder mig til at høre flere erfaringer.

jc6700
Ej hvor er jeg stolt i dag. er lige kommet tilbage fra frokost hvor de rigen ikke rigtig var nogle gode alternativer. Der var pølser, forårsruller og kartoffelmos med kødsovs. Angry

I et splitsekund overvejde jeg faktisk kødsovsen til mine egne grøntsager Blush, men så så jeg der var æg. Grin

Og straks var jeg tilbage på sporet, uden nogen som helst form synd eller snyd. Hvor er det dejligt, og er også allerede blevet belønet med et vægttab på 1,9 Kg. det er altså vildt, og jeg bekymre mig da lige nu om det går for stærk. Det er jeg jo slet ikke vant til, og tør slet ikke tro på det, men fedt hvis der bare forsvinger lidt hver dag. Så holdes motivationen i den grad oppe, og de fremtidige valg bliver lige så lette.

Jeg kan simpeelthen ikke takke dig nok Stine.

Til alle jer der overvejer Stines kursus. Tøv ikke, spring ud i det. Jeg er ikke provisionslønnet ved Stine, jeg er bare ved at sprænges af glædesbobler og motivation. Det vil jeg gerne sprede. Jeg havde jo næsten givet op og spiste som det passede mig, men hold da op siger jeg bare.

jc6700
j nu er dn næste udfrodring kommet. Jeg kom hjem og der er 4 af de fineste dejligst røde jordbær klar på terassen. Hvordan skal jeg dog modstå dem.

Stine man må slet ikk få bare 2 jordbær vel? BlushWink

jc6700
ha ha ha jg tænkte det nok, men ville jo lige tjekke. Det kunne jo være det bare var fordi jeg ikke havde spurgtGrin

Ej, kæresten for dem det er næsten synd at fryse dem. Så må jeg tage lidt chokolade istdet. Tænk, jeg havde ikke troet det var jordbær der kunne få mig til at overveje at synde. Men nej, jeg er stadig clean.

For er de det værd?Confused

Nej.

Tusind tak for din hjælp og støtte Stine. Hug Det er guld. Endelig føler jeg håb. Jeg forsøger altså at begrænse mig for ikke at lyde påtaget og kvalm, men det er så svært. Jeg er så fascineret og fuld af bobler.

jc6700
Med i morges, så har jeg nået et vægttab på 2,3 kg siden tirsdag morgen, så det er jo helt vild. Du kan bstmt godt glæde dig. For mig ser det ud til at virke

jc6700
Så har jeg været på Stines kost en uge. Det er gået over alt forventning. Jeg har det rigtig godt, og på en uge har jeg tabt 3 kg.

Det er selvfølgelig en kost man skal vænne sig til, men så er det heller ikke værre.

Til jer der skal afsted i aften kan jeg kun sige at i skal se frem til en god AHA oplevelse,

Bimse
Hm.... synes jeg har læst i Spis dig gravid at jordbær er ok??????

solsikken
Jeg var på kost klinikken sovi i tirsdag den 2. juni og startede op på kostomlægning i torsdags den 4. juni. I dag var jeg på vægten 3,0 kilo tabt på 5 dage, total fantastisk. Det er nok væske det meste, men det er lige megetSmileSmileSmile.

jc6700
Ej hvor flot. Det er lige som mig. Jeg har dog stået stille i 2 dage, så lige nu er jeg lidt bekymret, men venter lige en dag mere inden jeg panikker.

Gik det godt for jer der var på kursus i går? Glæder mig til at høre om jeres erfaringer og succeser.

Hanne123
Jeg var med i går, og er gået i gang i dag. Det går fint med kosten, men skulle lige vænne mig til at se på varebåndet, da jeg var nede og handle: piskefløde, 2 store bakker kød, 2 bakker æg, 1 pose flæskesvær, fed ost - Shock

..det er ikke lige sådan det plejer at se ud Pfft

http://www.GreveAlternativ.dk
jc6700
ha ha kender fornemmelsen. Jeg syntes det er vildt spøjst at tag et stykke 70 % chokolade i stedet for noget frugt. Eller det er fløde i mine røræg og bacon. Ja bare at få det til morgenmad i stedet for rugbrød.

Men det går fint. Er stadig træt om eftermiddagen, men kan ikke finde ud af om det er vane, sengtid eller træthed.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Pco foreningens kostvejledning Kan jeg godt spise...? 11 18-01-2014 21:35
Kostvejledning i KBH og omegn Diætister /Kostvejledere 2 02-08-2011 16:30
Undersøgelse omkring PCO/PCOS og kostvejledning Opslagstavlen 14 23-03-2011 21:27
Kostvejledning i Nordjylland Overvægtig med PCO 2 12-07-2010 19:23
stines kostvejledning. Diætister /Kostvejledere 7 14-12-2009 12:43
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0