14. December 2018 14:50:47
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27363118
6037 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Varm kakao u. sukker hjemmelavet
cc
Hej PCO'ere
Ved I hvor meget det påvirker blodsukkeret at drikke en varm kop hjemmelavet kakao uden sukker (men med lidt sødemiddel)?

cc
Skønt! Og ja, det er rigtig cacaopulver jeg tænker på.
Hvorfor kan du egentlig drikke det oftere når du laver dt med fløde og vand i stedet for med letmælk?
Det er faktisk en dejlig drik, men der er vist ret meget energi selv i dette 'rigtige cacaopulver'.

Lisette
Nu vi er ved drikke, kan I så klare en kold en af slagsen? Lyder nok lidt som IQ 60, men: hvordan laver I iste? har nemlig aldrig lavet det selv, så skal det trække længere og er det nødvendigt med sødemiddel osv.? Cool Grin
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

cc
Hej Stine
Tak for grundig og seriøs forkaring.
Det overrasker mig, at der over 3 gange så meget kulhyfrat i letmælk som der er i fløde. Og samtidig man formentlig en 3 gange mindre mængde fløde+vand til en kop cacao end hvis man bruger letmælk. Det vil jeg lige eksperimentere lidt med tror jeg. Man kan vel evt bruge kaffeflødde i stedet for piskefløde.

Hilsen CC

forglemmigej
Lisette skrev:
Nu vi er ved drikke, kan I så klare en kold en af slagsen? Lyder nok lidt som IQ 60, men: hvordan laver I iste? har nemlig aldrig lavet det selv, så skal det trække længere og er det nødvendigt med sødemiddel osv.? Cool Grin

Jeg laver iste stort set hver dag, og fremgangsmåden er ganske enkel: lav en kande te og lad den køle ned Cool Den må gerne være stærkere end sædvanligt - jeg lader sommetider kanden stå natten over og putter teen i køleskabet næste dag. Jeg drikker dog ikke sort te, så jeg ved ikke, om det bliver bittert af at stå så længe. Mine favoritter er alle slags grøn te (meget forfriskende), rooibus med frugtsmag og urter som citronmelisse, hestemynte og æblemynte.

Der er delte meninger om, om der skal sukker i. Jeg foretrækker min uden sødemiddel - det er jeg vant til fra vores rejser i det nordøstlige USA, hvor min mand kommer fra, men hvis man tager til sydstaterne, er det en ganske anden sag. Der laver de teen hvinende sød!
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

cc
Prøvede lige med ca. 4 dele vand til 1 del madlavningsfløde. Det var godt. Tak for idéen, Stine.

Lisette
Super, Majbritt! Det prøver jeg! Lyder som min nye favorit-sommerdrik Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sukker? PCO Brevkasse 3 28-10-2014 17:10
Påsken – igen en højtid, fyldt med sukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 08-04-2014 20:25
Nyhed med Stevia fra Den Gamle Fabrik indeholder OGSÅ tilsat sukker Kan jeg godt spise...? 1 28-01-2014 20:57
Sukker - hvor lang tid går der inden det påvirker? Kan jeg godt spise...? 2 09-06-2013 16:20
Sukrin gold, alternativ til brunt sukker Kan jeg godt spise...? 1 14-12-2012 21:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke