26. Juni 2019 08:55:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28343182
5997 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Har fået Barn/Børn
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Vægttab under graviditet
Nibe
Jeg er mor til to piger og igennem begge graviditeter har jeg tabt mig. Ved konstatering af graviditet har jeg droppet alle light produkter og spist lige præcist den mængde snold, junk food mm som det passede mig. Alligevel har jeg ved fødsel vejet det samme som ved opdaget graviditet. Det har betydet et vægttab på ca. 10 kg hver gang. De er dog hurtigt kommet igen, da det har været svært for mig at ændre kostvaner igen efter fødslen.
Er der andre der har oplevet tilsvarende?? Og hvorfor er det nu sådan det fungerer. Mener selv at det må være den øgede mængde kvindligt hormon som pludselig kan matche de mandlige hormoner som cysterne og fedtdepoterne generere.
Ved min anden graviditet var jeg i uge 30 til en sukkerbelastning hvor sygehuset mente at jeg havde fået en graviditets sukkersyge. Blev udstyret med et blodsukkerapparat men jeg mener bestemt ikke at jeg fejlede noget som helst. Blodsukkeret var utroligt stabilt - målte også på manden for at sammenligne og der var bare ingen udsving. Det forsøgte jeg at fortælle på sygehuset og hos min praktiserende læge. De var dog ret ligeglade og har ikke rigtgt kommenteret på det. Tror ikke at de ved en fløjtende fis om PCO.
Er der andre der har oplevet det??

Hanne123
Sådan har mine graviditeter også forløbet. Jeg har spist meget lidt snold og junk i graviditeten, men har - som dig - heller ikke taget på.

Jeg fik også konstateret graviditetsbetinget sukkersyge i min anden graviditet, men tallene var så tæt på normalen, at min læge og jeg sammen blev enige om, at der ikke skulle gøres mere ved det.

Jeg har begge gange taget det på jeg tabte, imens jeg ammede. Jeg har haft svært ved at spise lav-GI mad de måneder jeg fuldammede. Det krævede nogle flere kulhydrater.

Min praktiserende læge ved noget om PCO Thumbsup.
Til gengæld er de helt blanke på sygehuset, både JM og lægen som er tilknyttet JM afdelingen anede ikke hvad det var.

http://www.GreveAlternativ.dk
Rikkerriget
Jeg har fået afvide igen af Svend Lindenberg at PCOen gå i dvale når du er gravid, jeg tabte mig også.

sabina
Jeg spiste lige hvad jeg havde lyst til i min graviditet, hvilket også bestod af sundt mad.
Jeg tog desværre 33 kg på (10 kg var væske). Jeg mangler stadig at tabe 13 kg og er nu blevet gravid igen.

Så det holdte ikke stik med mig.
[small]Meget overvægtig pcoer
Fødte en dejlig pige d. 7. juli 2008
Fødte en dejlig dreng d. 21. marts 2010 (uplanlagt)
Har været til diætist d. 11. nov 2010
Starter nu med at leve efter PCO venlig mad.

majadina
jeg tabte 10 kilo under graviditeten.
hvilket var super.
HUMOR - EN SELVFØLGE!
Jeg har en svær grad af PCOS, også kaldt PCO, PCOD, Stein-Leventhal Syndrome!
Er udredt hos John Dræby, senere på OUH!

www.zaturn.dk
Jeanette-maya
ja. eller jeg tog ikke på og tabte mig så 18 kg den første uge efter fødslen. men jeg havde også graviditets sukkersyge fra uge 30 og levede til punkt og prikke efter den. inden da kastede jeg op hver gang jeg spiste sødt eller fedt så kroppen sagde selv fra.

tog også det hele på igen da jeg stoppede med at amme. hulk.
Kæmp for det gode liv

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet Prøver at blive gravid 2 19-07-2014 21:16
Victoza og vægttab Metformin eller anden medicin 5 13-04-2014 15:48
Graviditet og sødestoffer??? PCO Brevkasse 8 29-01-2014 20:38
Log ind
Brugernavn

Kodeord