Antal indlæg: 35 Tilmeldt: 25.06.09 Bopæl: Birkerød Alder: 43 år
Hej,
Jeg er helt ny her... og håber at finde piger som jeg kan udveksle erfrainger med og finde støte hos :-)
Er der andre fra Nordsjælland/København som er i fertilitetsbehandling - så vi kunne "følges lidt ad" :-) ?
Har siden Jan 2009 været i fertilitetsbehandling for barn nr . 2 på privat klinik. Har været igennem 3xIUI og er nu gået igang med IVF.
Har siden mine teenageår været klar over at jeg nok havde "lidt mandlig hormon" da mine mens har været helt ustabile, men først i sidste uge, fik jeg besked om at jeg nok skulle starte på Metformin ifb. IVF. Jeg er helt slået ud... jeg troede det ville gå så nemt nu vi har fået Sofus på naturlig vis og tænkt at det med mens, det gjorde ikke så meget at det var sjældent (så var jeg da den månedsting foruden :-)
Men har så lige erfaret de følgevirkninger PCOS kan have og det skræmmer mig ... der er iforvejen sukkeersyge og hjertekar-sygdomme i familien...
Jeg er startet på kostomlægning, men synes det er svært...
Læser lige ovenstående og tænker, så så man liiiige mig være ynkelig :-) sorry ...
Jeg har smuglæst nogle indlæg og synes I virker som nogle fantastiske piger..som jeg glæder mig til at "møde".
Hilsen Line
Normal vægtig 39 årig med barn fra 2006 som vi fik på naturlig vis. BMI 23
3XIUI og 1.IVF på trianglen. NU GRAVID Termin slut April 2010
Antal indlæg: 200 Tilmeldt: 03.01.08 Bopæl: KBH, Østerbro Alder: 39 år
Kære Line,
Velkommen til. Jeg er også pco i fertilitetsbehandling (da min mand er steril). Er lige opstartet 3. IUI-donor forsøg - har været igennem et IVF forsøg, hvor de prøvede at finde sæd hos min mand, men æg blev ikke befrugtet.
Hvornår fik i 1. barn?
Hilsen
Sinnanna
Hej, Dejligt at høre fra dig... Vi fik barn i juli 2006 - noget af et mirakel kan jeg nu forstå efter jeg har fået konstateret PCOS... Og gldæes jeg da også helt vildt over, men har det virkeligt hårdt med nu at have fået en diagnose, selvom jeg kan nu kan se at jeg ALTID har haft symptomerne.
Hvor er I i behandling henne ? Hvordan forløb dit IVF forsøg- jeg tænker hvilken medicin fik I og hvor længe var forløbet ?
Hilsen Line
Antal indlæg: 200 Tilmeldt: 03.01.08 Bopæl: KBH, Østerbro Alder: 39 år
Vi er i behandling på¨Copenhagen Fertility Center - tidl. Nordica. Vi har valgt at blive insemineret på privatklinik, da vi er ret traumatiserede efter et langt forløb på Riget, men hvis vi skal videre til IVF bliver det på Riget igen.. Forløbet der var mega opslidende - mit IVF forsøg skulle tilpasses operationsdato - min mands testikler skulle skæres op som 1. forsøg i Danmark, og en kirurg fra Herlev skulle ind over. Så jeg endte med 2 afbrudte forsøg, hvor jeg fik ÆL for hurtigt i forhold til operationsdagen og derefter 2 1/2 måned på nedregulering hvilket var ret stygt. Derefter ca. 8 dage på Puregon, ÆL sprøjte etc. Det værste var absolut ægudtagning, hvilket gjorde vildt ondt, men ikke alle oplever dette.
Hvor langt er du i forløbet?
Hej,
Shit, det lyder godt nok også hårdt. ÆV Jeg er lige startet på Synarela næsespray og skulle have haft mens idag og scanning - men ak nej...jeg må vente lidt endnu.. og så skal jeg igang med Metformin (samtale på fredag) og senere Puregon hvor jeg er vildt nervøs for overstimulation .. idet jeg ved 3 IUI fik 75 enh. og der var de nødt til at stoppe pga af at der var 7 æg (4-5 for mange) men ved IVF vil de jo gerne have mange æg... så jeg er i vildrede ved hvad der skal ske min krop. Nu vil jeg smutte - skal ned og træne i varmen...pyyyhha :-)
hilsen Line