21. November 2017 18:17:38
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24474246
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hårtab: Hårvask daglig el. mindre ofte?
cc
Kære PCOere

Hvad tænker I/synes I/ved I er bedst hvis man lider af hårtab: enten at vaske håret dagligt/ofte eller prøve at vaske håret så få gange om ugen som muligt?
Jeg har talt med nogen som mener at daglig hårvask er godt hvis man har hårtab, fordi det holder hårsækkene/porerne rene(herunder en anbefaling om bruge alkohol i hovedbunden - hvad mener I om det?), og andre som mener at det er bedre at vaske håret så lidt som muligt for at skåne det.

Mange hilsener

Lisette
Jeg prøver at skåne det, for der falder klart mere hår af, hvis jeg vasker hver dag.
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

ELIZA24
jeg prøver og holde det til hver anden dag, jeg synes godt nok også jeg taber meget hår i badet...men hvad man lige skal gøre ved jeg ikke!!!??Shock

Gee
Jeg synes faktisk at det er lige meget om jeg vaker hår dagligt, eller hver anden dag, så står jeg altid med hår i hånden, når jeg er færdigConfused

Smile har været igennem 3 forsøg i Odense, 1 gang tabte jeg graviditeten efter 3 uger. Nu har jeg fået håbet igen, efter at jeg har købt bogen: Spis dig gravid. jeg ændrede kosten i maj, og jeg har tabt mig 7,5 kg og mit humør er blevet meget bedre. SÅ hvad kan jeg sige, der er mange gevindster ved at lægge kosten om. Så nu venter jeg bare på at storken og finder hjem til osSmile

Lisette
Jeg vasker 2 el. 3 gange om ugen - og nej, det er ikke klamt, for det er faktisk rigtigt, at håret vænner sig til det og ikke bliver fedtet!
Nu bruger jeg så heller ikke hårprodukter som spray osv...
Da jeg tabte meget hår - hvilket jeg ikke gør efter p-pillestart! - var det klart værst, hvis jeg vaskede det hver dag... Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lilja
jeg er til daglig frisør, og ved hårtab har antal hårvaske ikke nogen indflydelse. Man vil altid tabe det samme antal hår. Der er endnu ikke lavet nogle produkter der bevist modvirker hårtab...
Men jeg vil klart anbefale, højst at vaske håret hver anden dag. Ellers kan der hurtigt komme ubalance i hovedbunden..
Derudover er hovedbundsmassage en rigtig god idé, da det stimulerer blodbanerne i hovedbunden, og derfor giver sundere hårsække.

Anne85
Hvis i prøver at undgå for mange hårvaske i løbet af ugen, er det en rigtig god idé at bruge tør shampoo- det er en spray man sprayer i håret ligesom hårlak, så håret ikke ser fedtet ud. Fordelen er for mig at man ikke pårvirker hovedbunden, der ofte generes af for ofte hårvask.
24år lidt overvægtig og netop fået diagnosen PCOS, efter mange år uden svar på hvad symptomerne kom fra. Begynder på Medformin og p-piller om en måned.

Xeniatre
Hvis jeg ikke vasker mit hår hver dag, virker det som om, at jeg taber rigtigt mange dagen efter. Måske er det blot fordi, at man jo altid taber lidt hver dag, og i og med at jeg har sprunget en dag over, er der dobbelt så mange hår i børsten dagen efter.
Desuden sidder det ikke pænt på anden-dagen.

Cille30
Jeg taber mit hår indimellem. En tot.. Jeg vasker KUN mit hår hver anden dag..
Redigeret af Cille30 d. 30-10-2010 17:20
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Bambi86
Pcos kan godt være det rene vanvid. Jeg er også begyndt at fælde en del, kunne alt det uønsket hår på kroppen dog ikke bare være på hovedet i stedet Angry Sådan fungerer det bare ikke heheWink

Jeg vaskede tidligere meget ofte fordi jeg havde tendens til at få fedtet hår meget hurtigt. Men pludselig i løbet af dette år er jeg begyndt at få udbrud af skæleksem i hovedbunden. Det begyndte efter jeg ændrede kosten, men ved ikke om det har relation til det el. skyldes stress.

Derfor begyndte jeg at vaske hår mindre, måske hver 3. eller 4.dag (før var det næsten hver 2.dag!) også blev mit hår faktisk mindre fedtet. Jeg synes også jeg fælder mindre... men fælder stadig lidt! Og har stadig det helvedes skæleksem Sad

Er der nogle frisører herinde måske? Som ved hvad de faglige råd siger mht. hårvask og hårtab?

JustMe
Jeg har RIGTIGT gode erfaringer med "Diproderm". Det er dråber, der dryppes ned på eksem-området og masseres rundt; dette gøres aften hvorefter håret vaskes rent næste morgen. Få dage efter forsvandt/forsvinder mit eksem helt Smile

Bambi86 skrev:

Er der nogle frisører herinde måske? Som ved hvad de faglige råd siger mht. hårvask og hårtab?

Se lilja's råd et par indlæg ovenfor Wink
Redigeret af JustMe d. 30-10-2010 19:14
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Bambi86
JustMe skrev:
Jeg har RIGTIGT gode erfaringer med "Diproderm". Det er dråber, der dryppes ned på eksem-området og masseres rundt; dette gøres aften hvorefter håret vaskes rent næste morgen. Få dage efter forsvandt/forsvinder mit eksem helt Smile

Bambi86 skrev:

Se lilja's råd et par indlæg ovenfor Wink

DOH!! D Jeg var vidst ik helt vågen da jeg læste denne tråd før heheBlush Men tak for hjælpenGrin

Tusind tak for tippet vedr. Diproderm. Jeg fik faktisk en hårgel der hedder Diprolen, mon ik det er noget af det samme. Det virkede fint første gang som du siger, så forsvandt det! Jeg var SÅ lykkelig! Jeg trappede derefter ned som min læge havde anvist. Jeg var eksemfri i knap 2 uger men så vendte udbruddet tilbageCry Lægen havde nu også advaret mig med at det er en kronisk lidelse og kan vende tilbage i perioder, Men lige pt. har jeg svært ved at dæmpe det selv med Diprolen. Hader det, kan ik la være pille og kradse i "sårpletterne"Badr

Sorry til trådstarter cc, nu fik jeg lige drejet emnet væk fra hårvask til skæleksem. Håber det er okay.... Blush

JustMe
Mit kommer også i perioder, og i starten var der kun dage eller uger imellem. Nu er det vist et år siden, jeg sidst har haft det Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Bambi86
Aha okay det lyder ret godt JustMe. Må håbe det har den samme virkning hos mig og bliver mindre med tiden ThumbsupSmile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hårtab Hårvækst og hårtab 11 13-06-2014 14:09
Hårtab efter kostomlægning (og Pergotime) Hårvækst og hårtab 5 27-05-2014 15:46
Hvor ofte spiser i godkendt slik? Kan jeg godt spise...? 11 24-10-2013 20:12
Hårtab fik hjælp fra hårklinikken i Århus Hårvækst og hårtab 2 23-05-2013 20:17
vitaminer.... hårtab Hårvækst og hårtab 11 30-10-2010 14:12
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?