04. August 2020 22:12:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29992369
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Kæresteforhold og PCO
Prinsesse
Hejsa,
Jeg er interesseret i at høre hvordan jeres kæresteforhold fungerer, når I har PCO?
Min kæreste gik fra mig kort tid efter jeg fik det konstateret, men nu hvor han har læst om sygdommen synes han at forstå min person bedre og vil derfor måske prøve igen. Jeg er lidt skeptisk og forvirret, ikke mindst fordi jeg føler min livsstilsændring har gjort meget for mig og vil komme til at påvirke en eventuel partner. Pyha, det her er rodet og forvirrende, men jeg tror bare jeg vil frem til om der er noget I gør anderledes eller ekstra i jeres forhold? Skal manden være mere forstående? Jeg føler mig nok bare lidt alene med alle de her tanker på en trist søndag Sad

/Prinsesse

MYES
Pyyhh.. Den var værre....
Egentlig vil jeg sige det kommer lidt an på hvor slem ens PCO er, hvad angår hvor meget støtte man kan have brug for. Nogle kvinder lever faktisk hele deres liv uden at mærke noget til deres PCO, så er det måske ikke den store støtte man mangler der. Men hvis man er virkelig generet af det. Altså træthed, problemer med at blive gravid, hårvækster underlige steder, eller hvad det nu kan være. Så mener jeg det er vigtigt med en kæreste der prøver at sætte sig ind i det, men også er villig til at man jo nok ikke lige bliver gravid første gang man prøver.
For mit eget vedkommende har det været meget vigtigt, fordi jeg virkelig er meget generet af min PCO og det går også hårdt ud over min psyke, som mange af pigerne herinde ved. Jeg har min mand at takke for rigtig mange ting. Det er rart for mig at der er en der kan tage over når det hele bare er for meget for mig.

Jeg synes det er flot din kæreste (kan jeg kalde ham det) nu viser interesse for det og rent faktisk har sat sig ind i hvad det er, men du skal også være sikker på at han mener det nu, så at du ikke pludselig står og har brug for ham, og så er han der ikke, fordi det bare er blevet for meget for ham.
Måske du skulle snakke det igennem med ham så du ved han også forstår hvilken betydning det her har.
Smil
Myes

ELIZA24
hej...
det er rigtigt svært for manden og stå uforstående ved siden af og ikke kunne gøre noget. jeg havde en kæreste til for kort tid siden. han prøvede virkelig og være der for mig hele vejen i gennem undersøgelser og alt, og det var meget vigtigt for mig!! det er især vigtigt vis man vil have børn med denne mand, for det kan være mange ting man skal i gennem sammen. jeg tror også det kommer an på hvor meget det påvirke din hver dag. men jeg synes der skal være en forståelse, for det i forvejen er meget svært at have pco!!!
man er nød til at tage sin bedre halvdel med til lægen nogle gange så han kan forstå eller stille spørgsmål til lægen selv.

jeg håber det hele bliver lidt bedre snart! held og lykkeSmile

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0