04. Marts 2021 04:54:45
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31236935
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Maveproblemer.
Helle F
Jeg synes ikke at have læst så meget om maveproblemer herinde, udover når man starter på medicin.

Jeg har haft meget kvalme og pludselig diarré. Kvalmen er daglig. Diarréen nogen gange om ugen, men jeg har jo så heller ikke levet pco-venligt før nu.

Mon det retter sig, nu når jeg undgår kulhydrater?

Har andre haft maveproblemer af pco'en alene? Eller kun med medicin?

Er vi alle insulinresistente?

Der er fundet noget gluten-intolerence hos mig, er det normalt for pco'ere?

Er vi ikke alle pcos'ere eller? Synes mange "bare" skriver pco.

Er lidt forvirret Wink
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

Helle F
emilie87 skrev:
Hej igen Helle.
Hvis du er begyndt at undgå kulhydraterne er diarre meget normalt. Jeg havde madlede, diarre, og kvalme den første uge- 10 dage. Men så gik det væk. Kroppen sku lige omstille sig.
de andre spørgsmål lader jeg lige andre om at svare påSmile

Kvalmen og diarrén var faktisk mest før jeg undgik kulhydrater.

Men min mave har helt klart heller ikke vænnet sig til den nye kost endnu og jeg er endnu mere sulten end før.. og så har jeg fået ondt i nyrerne.
Skal på biblo idag og hente 5 kogebøger om kulhydrat fattig kostSmile
Fik konstateret PCO i 2003, var normalvægtig og fik/får Diane Mite mod uren hud og hårtab, så ingen børn... Har taget 8 kilo på, på 2 år uden grund og fået mange symptomer, men har først nu, fået info om følgesygdomme og vigtigheden af motion og kost.

forglemmigej
Prøv at spise noget mere protein, hvis du føler dig sulten. Nødder, ost, yoghurt (uden sukker selvfølgelig) og den slags. Jeg har altid lidt med i tasken til mine mange mellemmåltider - spiser 3 hovedmåltider og 3 mellemmåltider om dagen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål Hug
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

micha
Hej

Har du fået tjekket dine nyretal? Både medicin og proteinrig kost kan være hårdt for nyrerne, hvis de ikke fungerer optimalt. Hvis du får metformin skal dine tal tjekkes mindst en gang årligt og gerne halvårligt.

Ang. diarre og glutenintolerans, er du blevet testet for laktoseintolerans? De kan give symptomer som diarre, oppustethed, utilpashed og kvalme. Min kæreste er laktoseintolerant, og hans mave og almentilstand er blevet meget bedre efter at have skippet alle mælkeprodukter samt overgået til min PCO-venlige kost :-)

Knus Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

Lisette
Jeg tror, det er normalt med maveproblemer i forbindelse med pco. Det er jo alle hormonerne, der er i ubalance, og det påvirker nok de fleste steder i vores kroppe. Får selv tit ondt i maven, men hvis man spiser pco-rigtigt, hjælper det en hel del. Men får desværre stadig ondt, især hvis jeg ikke spiser tit nok... Hug
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Maveproblemer Symptomer - Diverse 1 29-12-2012 23:41
Maveproblemer? Diverse - PCO 2 27-05-2012 18:49
Tortillas=maveproblemer Kost og motion 4 04-07-2010 22:15
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?