19. Marts 2019 05:51:33
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 27895024
6028 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Aspirin og insulin resistens
vera
Er der nogen der har erfaring med at Aspirin (f.eks. kodymagnyl) hjælper på deres symptomer?

Jeg har for nyligt fået konstateret PCO(S) efter i årevis at have kæmpet med en ødelæggende træthed. Nu er jeg så lidt af en nørd og skal derfor vide alt om PCO (dette går desværre igen med alt hvad jeg laver, det tager mig månedsvis, hvis jeg skal købe et æbletræ, fordi så skal jeg vide alt om æbletræer. Nå, men nu er det så PCO.) Under min pløjen gennem litteratur om PCO er jeg så faldet over flere nyere videnskabelige artikler, der beskriver, hvorledes aspirin indvirker gavnligt på insulin-resistens (Jeg har kopieret et uddrag fra en nedenfor).

Dette passer så meget godt på mine egne erfaringer. Inden jeg fik diagnosen PCO og bare prøvede, at overleve når jeg havde virkeligt slemme anfald af udmattethed, fandt jeg ud af at kodymagnyl kunne hjælpe på det. Nu hvor jeg så har læst om sammenhængen mellem insulin-resistens (m.a.o. PCO) og aspirin, giver det jo meget god mening.

Jeg vil derfor gerne hører om der er andre der har samme erfaring?

Aspirin an insulin resistance (Manrique et.al. Ther Adv Cardiovasc Dis. 2008 Feb;2(1):37-42.)
The beneficial effects of salicylates on glucose homeostasis have been known for a long time [Ebstein, 1877; Williamson and Lond,1901], but the molecular mechanism behind this metabolic effect has only become clearer in the past decade.
In insulin resistant obese rodent models, Zucker fa/fa rats and ob/ob mice, administration of aspirin or sodium salicylate by subcutaneous infusion improved insulin sensitivity by inhibition of IKKβ [Yuan et al. 2001]. Additionally, aspirin treatment may potentially inhibit other kinases, as mTOR and JNK that are also involved in the serine phosphorylation of the Insulin Receptor Substrate 1 (IRS-1); this serine phosphorylation is responsible for insulin resistance seen after TNF-α treatment [Gao et al. 2003]. In healthy males, pre-treatment with 4 grams of aspirin before lipid infusion attenuated lipid induced insulin resistance, without significant changes of circulation levels of inflammatory markers [Mohlig et al. 2006]. In a small group of T2DM patients, treatment with high doses of aspirin for 2 weeks was accompanied by significant decreases in hepatic glucose production, fasting plasma glucose, fatty acids and triglycerides and an increase in peripheral glucose disposal [Hundal et al. 2002].

Lisette
Hej - lidt for "medicinsk" for mig, men kunne du ikke maile Svend Lindenberg og spørge?!! Der er en brevkasse inde på Copenhagen Fertility Centers hjemmeside, hvor du kan stile spørgsmålet specielt til ham. Glæder mig til at høre svaret! Grin
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
mælkeprodukter og insulin Kan jeg godt spise...? 4 16-07-2012 08:49
Det der med insulin og store børn - BKL? Har fået Barn/Børn 6 25-07-2010 12:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.