31. Oktober 2020 13:52:29
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30456368
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Måske gravid!!!?
Orkide
Jeg har netop lige testet positiv i to graviditetstests!!!
Jeg fik en hormonstimulation (Pergotime) i slutningen af august og der kom kun et "dårligt" lille æg på 12 mm ud af det. Alligevel hoppede vi i kanen et par gange lige omkring ægløsningstidspunktet, for "det kunne jo være..."
Min gynækolog mente at jeg ville få menstruation, da hun kunne se slimhinden var klar og det var så meningen vi skulle i gang med en ny omgang stimulation. Jeg har så gået og ventet på menstruationen (jeg har været noget tvivlende, da jeg nærmest aldrig får mens "af mig selv"Wink, og nu er det over en uge siden jeg skulle have haft den.
Så jeg testede lige her til eftermiddag og blev NOGET overrasket, da der dukkede en ekstra streg op på den første test - man er så vant til bare at opgive så snart den første streg tordner frem og der ikke sker andet. Men denne gang gjorde det altså! Mig afsted til apoteket efter nye testforsyninger og jeg tog endnu en positiv en!!!

Men men men... nummer tre er negativ!? Jeg tog den tredje efter adskillige glas vand før apoteker-turen og derfor var tissetåren tredie gang meget vand-agtig og ikke gul som de andre (sorry for detaljerigdommen) - kan den mon være negativ, fordi der ikke var nok hCG i urinen tredie gang??
Jeg tør næsten ikke tro på det... Og den tredie test forvirrer selvfølgelig noget. Hvad tror I? Er der nogen, der har haft lignende oplevelser? Kan man teste positiv uden at være det??
Det er for sent på eftermiddagen til at ringe til lægen nu. Min mand kommer hjem om en times tid og jeg tripper for at fortælle ham nyheden, men åh... jeg er så bange for at blive skuffet og siger til mig selv at nu må jeg liiiige tage det roligt....
Suk...
[small]27 år. Normalvægtig. Konstateret PCO i december 2007 på baggrund af uregelmæssige eller udeblevne menstruationer så længe jeg kan huske. 1. Pergotime behandling i maj 09, 2. behandling i august 09. Sidste med resultat! ER NU GRAVID! Smile

jess4780
jeg vil råde dig til at teste imorgen tidlig... for det er om morgenen hcg tallet er højest... og kan godt passe efter så meget vand og det var langt oppe af dagen at du ikke kunne teste positiv. men prøv igen imorgen tidlig når du vågner også hvis den er negativ eller positiv så ring til lægen.. Grin jeg tror nu nok den nok kunne være der Grin

Jeanette-maya
tror da når du har haft to positive så den god nok. ville også for at værer 110% sikker tage en i morgen tidlig men stot tilykke her fra.
Kæmp for det gode liv

forglemmigej
Helt enig! Tillykke!
Hvor er det bare skønt for jer - og en fantastisk historie at kunne fortælle Grin
Hilsner fra,
Majbritt

Normalvægtig PCO'er.

Orkide
Hej igen,
Tak for jeres søde svar.
Jeg har testet igen her til morgen, og yes, den var søreme positiv igen!!! Det er helt vildt, jeg kan næsten ikke tro det!
Wow.
Nu tripper jeg så for at lægen/gynækologen åbner deres telefontid, så jeg kan komme til at tale med en af dem om en tid for at få bekræftet nyheden...
Det er SÅ mækelig en følelse - men dejlig... Smile
[small]27 år. Normalvægtig. Konstateret PCO i december 2007 på baggrund af uregelmæssige eller udeblevne menstruationer så længe jeg kan huske. 1. Pergotime behandling i maj 09, 2. behandling i august 09. Sidste med resultat! ER NU GRAVID! Smile

Orkide
En lille opdatering:
Jeg talte med sygeplejersken hos min gynækolog i morges og hun sagde, at jeg godt kan regne med "gevinst" efter 3 positive tests! De vil desværre først undersøge mig den 5. oktober, da jeg så vil være i 6. uge og først dér kan man se noget på scanningen. Suk, kan næsten ikke holde ud at vente så længe! Jeg synes det er SÅ vildt det her. Jeg havde indstillet mig på, at der skulle gå år før vi skulle være så heldige, og nu er det så bare sket! Igen må jeg sige, det er en meget mærkelig følelse... Smile

Tine Frederiksen
Det er virkelig fantastisk Smile mange gange tillykke her fra også

Keeping up the fight Grin

Orkide
Lige et lille spørgsmål:
Ved I, om det er normalt at have menstruationslignende smerter, når man er gravid?
Den sidste uges tid og særligt de sidste 3-4 dage har jeg haft ondt i maven og lænden. Jeg plejer mest at have ondt i lænden, når jeg har mens, men nu er det mest i maven/underlivet. Det er ligesom sådan en konstant irritation af små "niv". Jeg har selvfølgelig søgt på nettet om det, og det lader til at det er rimelig normalt. Det er vist fordi ledbåndene og livmoderen giver sig. Men jeg synes det virker som om, at det først er senere i graviditeten. Jeg er nok kun ca. i 4. uge - hvis jeg altså ER gravid. For jeg må også indrømme, at jeg går og spekulerer på, om det kan være noget andet, der gør ondt. Jeg læste i indlægssedlen på min graviditetstest, at den kan vise et falsk resultat, hvis man fx har forhøjet hCG pga. ovariecyster og graviditet uden for livmoderen. Så min fantasi begynder selvfølgelig at forestille sig, at det oprindeligt dårlige æg bare har udviklet sig til en stor dum cyste, der skaber smerter... Og som PCO'er HAR man jo ovarier (men har nu aldrig kunnet mærke noget til dem før). Jeg tør simpelthen ikke tro på, at det virkelig kan være en "ægte" graviditet. Jeg kan slet ikke vente til, at jeg skal undersøges den 5. okt.!!
Er der andre, der har haft lignende smerter? Eller som måske har troet, at de var gravide på baggrund af positive tests, uden at være det?

Sofusmoar
Hej
Jeg havde fra befrugtnign til uge 5-6 stykker , niv og jag som jeg kun kener det da mens. Men min kloge fert. overlæge siger at det er fordi underlivet kommunikere med os... og vi er åbenbart kun vant til kommunikation med det, når vi har mens :-) Desuden siger Politikkens graviditetsbog at I uge 4 kan man have mens-smerter da kroppen ikke helt er overtaget af gravid-hormonerne og de ville være der man skulle have haft mens hvis man havde "normal" cyklus. Det er rigtigt at grav. test måler HCG selvom grav. er uden for livmoder.. men jeg tror ikke du skal være nervøs. Ventetid til scanning er DET VÆRSTE!! Det føles om evigheder...
Kæmpe tillykke - og nyd det nu
kram fra Line
Normal vægtig 39 årig med barn fra 2006 som vi fik på naturlig vis. BMI 23
3XIUI og 1.IVF på trianglen. NU GRAVID Grin Termin slut April 2010

skirk
Hej
Først og fremmest stort tillykke med de positive tests. Hvor er det altså bare en stor lettelse at læse at det ikke kun er negative tests vi pco'er kan producere.
Må indrømme at jeg ikke ved meget om falske positive tests, men noget jeg ved en masse om, er at tage den ene negative test efter den anden. Min mand og jeg har været bremset i vores fert. behandling i et par måneder efterhånden grundet to dumme cyster der bare ikke vil gå væk efter flere forsøg. Så jeg er ihvertfald bevis på at man kan have cyster uden at teste positivt.
Krydser fingre for dig, og håber du også nyder det indimellem trods ventetiden

Orkide
Juhu, gode nyheder herfra!
Vi var (ENDELIG!) til scanning hos gynækologen imorges og minsandten om der ikke var et lille foster at skue!!! Og det er heldigvis i livmoderen, som det skal være. Det var helt uvirkeligt, at der pludselig var et foster, når man så mange gange har ligget og spejdet forgæves efter æg på den skærm dér! Men sikke en fantastisk følelse. Nu glæder vi os bare til næste scanning om 14 dage, hvor man forhåbentlig kan se, at fostret udvikler sig normalt... Smile

Ville bare lige dele den gode nyhed med jer (har endnu ikke fortalt noget til venner og familie, så jeg brænder virkelig for at dele det med nogen!).

Jeanette-maya
stort stort tillykkke med den positive scanning. håber graviditeten går plandmessigtl. glæder mig til at følge dig.
Kæmp for det gode liv

manja87
mange gange tillykkeSmile
flyv så højt som vingerne bærer

Nadfry
Tillykke Smile Hvor er det bare skønt med sådan en solstråle historie Smile Endnu engang tillykke Smile Hug
Fik konstateret PCOS hos Bjarne Stigsby i September 2009. Har siden da været on/off på KISS kost, dog mest off Blush

Startede projekt baby Juni 2010, håber på snart at få 2 streger på testen.

Jeg er først startet 100% på kostomlægning August 2011, og jeg synes det er skide svært! Sad

HenrietteHall
STORT TILLYKKE Smile
Knus Henriette

Fik en skøn søn d. 29. oktober 2009, lavet helt på øko manér Grin
Fik endnu en skøn søn d. 23. januar 2012 Grin

www.bricksite.dk/brian_henriette
Cille30
TILLYKKE Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Orkide
Mange mange tak for jeres søde lykønskninger. Det varmer! Smile
Vi er så glade og spændte... Vi fortalte det til mine forældre igår, de blev også meget glade og overraskede. Smile
Nu håber vi bare allesammen, at det hele kommer til at forløbe som det skal.

Orkide
Hej alle,
Oven på jeres mange søde kommentarer sidste gang jeg var aktiv med denne tråd, er det vist på tide jeg kommer med en opdatering.
Den er heldigvis positiv, for alt går godt! Smile
Jeg er nu i 11. uge og alle undersøgelser jeg har været til hidtil viser, at det er et raskt lille foster jeg bærer rundt på.
Om 2 uger skal jeg til nakkefolsscanning - det er vi naturligvis meget spændte på. Vi krydser fingre for, at også denne undersøgelse bliver positiv.
Jeg ville bare lige komme med den gode nyhed - det er jo den slags, man elsker at høre som PCO'er, ikke?
Ellers håber jeg bare, at I alle har det godt og trives i efteråret...
Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?