19. April 2021 08:05:59
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29447962
5464 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Grædefærdig og Puregon
Nahla
Hej alle..
Jeg har virkelig brug for at høre fra dem som har fået puregon..
JJeg har idag været til 3. scanning med puregon og desværre IGEN ikke det bedste nyt. Jeg er grædefærdig.. Et var ca 10,5 mm og så var der adskillige omkring 8 - 9 mm. men dermed ikke den store virkning.
Jeg skal nu fortsætte 2 dage mere på 75 IE og så scannes igen på fredag.
Jeg vil gerne høre om, hva der dog skal til for ægløsning og graviditet?
Jeg har bare grædt hele dagen, livet kan være hårdt nogle gange. Lige startet nyt job, og var oveni i en slem bilulykke for et par uger siden, så psyken har det ikke godt, derfor har jeg bare såå meget brug for at de hormoner vil virke - bar elige lidt på mig..
mon det kan være kosten som ikke er streng nok.. jeg skal bare passe på med at tabe mig - vejer kun 55 kg....
håber nogle kan skrive noget godt med puregon, jeg troede det hurtigt ville hjælpe eller bare hjælpe lidt for hver gang.......................................

ika
Hej Nahla

Det er altså noget af en hård omgang fro dig lyder det til! Øv. Jeg ville bare lige fortælle at jeg tit var til 7-8 scanninger inden jeg var klar til insemination eller IVF (eller aflysning - øv...), da jeg var i behandling (med puregon). Den gang jeg blev gravid (ved insemination) var jeg til 5 scanninger inden der var nogen æg, der var store nok. Det er rigtigt trist, at blive ved med at få besked om at æggeblærerne ikke er vokset nok - man må virkelig arbejde på tålmodigheden. Den sidste gang var den helt klart nemmeste og også den første omgang behandling efter at jeg havde strammet væsentligt op mht kosten. Jeg er normalvægtig og sørger derfor for at spise en del mere fedt end hvad de for eksempel anbefaler i Spis dig gravid... Jeg krydser fingre for at det hos dig, ligesom hos mig, lige pludselig er en eller et par flotte æggeblærer. Det kan sagtens lade sig gøre selvom det tager lang tid at nå dertil Smile!

Mange hep og hilsner herfra

Henner
Du er ikke alene, der er desværre mange af os som går gennem nøjagtig det samme. De første forsøg jeg fik med puregon resulterede i overstimulering med 2 indlæggelser på Hvidovre, anden gang lå jeg der i 1 1/2 uge dødsyg med slanger og poser stikkende ud fra kroppen. Nu har jeg i stedet fået gonal-f og har i dag været i gang i 2 uger og har allerede været på klinikken til scanning 4 gange, 5 gang i morgen og jeg har kun et sølle æg!!! Nogle gange har jeg bare lyst til at tømme hele sprøjten på en gang for at se om det kan lave flere æg på en gang, men efter at have været overstimuleret ved jeg at det ikke nytter noget. Jeg er heller ikke særlig tålmodig og bliver frustreret når lægen bare siger til mig : Jamen du kommer bare igen om 3 dage, men der er absolut intet jeg/vi kan gøre ved det. Du må bare fatte mod og have tålmodighed og tro på at lægerne gør det der nu er bedst for digFingerscrossed
Jeg kan ikke gøre for at jeg har PCO, men jeg kan gøre noget ved detWink
Efter 3,5 års fertilitetsbehandling uden positive resultater, nu i uge 35+1 med donoræg Yes

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Puregon Prøver at blive gravid 1 14-10-2011 10:17
puregon - kan man få positiv ægløsningstest? Prøver at blive gravid 1 21-05-2011 08:54
Puregon - vægtøgning ? overfyldte glas? Prøver at blive gravid 3 15-05-2011 14:05
Puregon gives væk gratis Prøver at blive gravid 6 07-03-2011 20:22
Puregon og "æglægning" Hormoner 18 22-09-2010 10:30
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0