19. Oktober 2017 09:12:45
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24102392
5862 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad f.... betyder det??!
saramus76
Har lige været en tur til lægen efter at have fået en positiv graviditetstest d. 6. oktober. Vi startede vandrejournal og jeg skulle efter beregningen være 7+6 idag, altså små 8 uger henne.
Vi afsluttede med en scanning, så vi kunne sikre os at alt er ok, men ... scanningen viste et fint hulrum i livmoderen, men ikke noget lille blinkende hjerte. Lægen sagde at "vi må konstatere at du enten er eller har været gravid."
Mit hjerte sank bare helt under gulvniveau. Hvad skal jeg tro? Er min baby levende eller død?
Hvis jeg HAVDE været gravid måtte jeg jo bare vente på at kroppen udstødte vævet ... den besked fik jeg og en ny tid til scanning og blodprøve til doubletest ... hvis altså der var noget!!
Så nu skal jeg tilbage om 2 uger. I mellemtiden aner jeg ikke hvorvidt mit forræderiske moderliv indeholder liv eller død!
Ikke helt den dag jeg håbede på.
Jeg prøver at koncentrere mig om mine velsignelser ... vores vidunderlige datter fyldte 1 år igår ... og uden hende ville der ganske enkelt ikke være sol på himlen!!
Alligevel håber jeg det bedste, frygter det værste og må have ondt i maven af nervøsitet de næste 14 dage.
Mon det betyder noget, at det var min praktiserende læge, der foretog scanningen? De fik en scanner for ca. et år siden og jeg håber sådan at det er fordi han ikke er så øvet og måske bare overså et lille foster på knap 1 cm. Men inderst inde tør jeg næsten ikke håbe.
Tilbage står altså ... at jeg er gravid ... eller også har jeg lige været det!!! Og hvad skal jeg så gøre med det??

saramus76
Hej!
Tak for jeres søde og opmuntrende ord ... det er dejligt ikke at være helt alene i verden med de her svære ting.
Var til lægen igen i fredags og kom desværre hjem med dårlige nyheder.
Jeg var ellers ret sikker på at det ville være positivt, for jeg havde haft kvalme og brystspændinger de 14 dage siden sidst. Det måtte da betyde et levende foster, ikke?!
Men nej ... lægen konstaterede "ingenting" og antydningen af en blommesæk. Vi blev straks sendt til gynækolog, hvor vi fik en akuttid med det samme.
Så nu har jeg lært et nyt udtryk ... "missed abortion"!!! Min krop holder stadig på det der aldrig bliver en baby og næste skridt er en udskrabning i fuld bedøvelse og en biopsi af moderkagevævet, for at udelukke en såkaldt mola.
ØV, ØV, ØV ... lige nu føles verden bare så uretfærdig!
Men det må jeg jo skrive om i en anden kategori i forum.
Jeg ønsker alt det bedste for jer som er eller bliver gravide. Nyd tiden og vær taknemlige for enhver lille dyrebar sjæl som betros i jeres varetægt.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Hvad er PCO-venlig kost, KISS kost, insulinresitens, resistent stivelse m.m. Kan jeg godt spise...? 1 19-01-2014 15:48
Konstateret PCO - og hvad nu? Diverse - PCO 14 12-09-2013 08:16
yams - hvad kan det? PCO Brevkasse 5 27-08-2013 21:50
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0