17. August 2019 17:57:32
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28509469
5966 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Jeg Fryser
Aldrig mere tyk
God morgen alle sammen.

Tænk sig jeg havde aldrig troet at jeg skulle begynde at fryse igen!!!! jeg plejer jo at svede helt voldsomt altid, men nu kan jeg vågne om natten og lige må have dynen ekstra godt op om næsen, det er jo helt vildt for bare 6 uger siden sov jeg oven på min dyne og svedte alligevel!! Jeg troede at et først ville være når jeg nåede mit mål på vægten at jeg måske ville fryse lidt? Troede ikke at godt 12kg kan gøre så stor en forskeld.

Varme efterårs tanker Vikki

Jeanette-maya
jeg har ikke tabt mig men fryser oigså som hulens når jeg kommer hjem om aftenen, samt hele dagen. her hjælper kun et varmt bad.

er du meget udendørs til daglig?
Kæmp for det gode liv

pernille b
Hvor er det dejligt for dig (aldrig mere tyk), Tillykke med den lille sejer...

Jeanette-maya; hvad med at skifte sokker? Lyder skørt, men når man fryser om sine tær kan det hjælpe at skifte sokker, det hjælper på mig.

Lisette
Ja, kender det - og det er godt nok slemt!
Det var værst for et par år siden, hvor jeg frøs helt vildt meget, nu får jeg mest svedeture. Heldigvis er jeg ikke endnu begyndt at fryse på den måde dette efterår, hvor alle ens muskler kramper sammen og man ligger og ryster af kulde flere timer før man sover, som om man camperer på antarktis...

Det har faktisk ikke betydet det store, hvor meget jeg har vejet, men det har betydet en del, at min pco i det store hele er blevet bedre! Samt zoneterapi! Hver nat er det som om, mine porer bare sprøjter vand ud, som en sprinkler, og alt er rigtig vådt, når jeg vågner, men når jeg har været hos min søde zoneterapi Kit, er det meget mindre, så jeg rent faktisk også kan få sovet! (Plejer at begynde at fryse, fordi jeg er drivende våd, men kan ikke skifte tøj hvert 5. sekund, så sover ikke vildt godt...) Og jeg fryser meget lidt nu! Normalt vile jeg allerede, selvom det ikke er vinter endnu, fryse af hekkenfeldt til, bare jeg har været ude i 7 1/2 minut, men det gør jeg IKKE! Ikke rigtig mere end "almindelige" mennesker, tror jeg!

Men jeg tror også, det er ekstremt vigtigt, at du ikke fryser!! F.eks. går meget varme faktisk ud ad hovedet (okay, det lød så rimelig mærkeligt...) Grin - så det er vigtigt med hue - jeg sover selv med en stropbluse over panden, så hjælper det rigtig meget! (har en ny én til den humoristiske tråd, hehe...). Og sokker er også rigtig vigtigt, især hvis du er sådan en som mig, der altid har kolde hænder og fødder. Jeg har endnu ikke prøvet at fryse meget udenfor i år, for jeg sørger altid for jeg har godt med tøj på (tør ikke tænke på, hvad jeg vil ligne til vinter, når det bliver rigtig koldt - en dværgeyeti?) Men det må du være ligeglad med, for selvom nogle går med netstrømper og mavebluser om vinteren, og finder sig i at fryse helt vildt i et par timer, vil det for dig sikkert betyde en søvnløs, tænderklaprende nat!
Også når du er indenfor er det vigtigt ikke at fryse, og man kan let komme til at glemme det og "finde sig i" kulden. Og drik en kop varm te, når du kommer ind fra kulden: det varmer indenfra og virker hurtigt. Wink
Redigeret af Lisette d. 07-11-2009 15:11
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

pernille b
Ha ha ha Lisette, ja den var go den joke... har lige læst den uden af vide hvad du skrev men nu giver det mening...
Jeg har faktisk invisteret i flere par af de der dyne sko-sokker og de hjælper også når man sover..
Endnu en joke presser på...Du ved du har pco når... du ligner det spøgelse fra ghostbusters om natten (den høje hvide,ka ik huske hvad den hedder)...
Det er da mærkeligt at man sveder som et .... og lidt efter koger man over uden at man er i overgangs alderen...(suk)

Lisette
Hihi... Ja, det er hormonerne som er i ubalance - mener Svend svarede en i sin brevkasse, at man skulle tage til sin pco-læge med det, måske er det et tegn på dårlig reguleret pco, for det virker jo som alle ens hormoner er gået amok ud over det hele... Og igår frøs jeg så rigtigt for 1. gang i år - æv! Sov efter 1 1/2 time først... Men havde så også været udenfor om aftenen... Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

1000fryd
Jeg fik et varmetæppe fra OBH i bryllupsgave.. Nøj det er lækkert at sove med når man har de fryseture! Har orlov nu, og skal dyrke 3-4 timers motion dagligt.. Tør næsten ikke tænke på hvor koldt det bliver om aftenen de næste 3mdr når kroppen har været så aktiv og hele systemet er igang.. Skal klart have varmetæppe, dyne og en dobbelt dyne med på højskole, så kan det være jeg har en chance for ikke at fryse..
Sidst jeg var afsted var det ca 20 grader, der lå jeg med 2 dyner og frøs STADIG.. Men er sikker på det er varmetæppet der gør en forskel nu.. (det slukker efter 3 timer, så man skal ikke være nervøs for at man brænder sig) Godt nytår..
Tabt 14 kg siden Oktober! Begyndte 3 marts på Svend Linnenbergs diæt og kiloerne beygnder at ryge af i et rask tempo.. ENDELIG efter 5års kamp!! Kan ikke tåle metformin, er blevet tilbudt det nye type 2 medicin, men så længe jeg kan holde den strenge diæt og tabe mig rimeligt vil jeg ikke lave kuk i noget ved at påbegynde medicin Smile

Happel
Jeg har fået akupunktur for det med hele tiden at fryse, og det har faktisk hjulpet. Tidligere kunne jeg sidde hele aftenen med uldtæpper og sokker og store trøjer uden at få varmen samt bruge de første par timer i sengen på at blive varm. Denne vinter har jeg ikke været kold på den måde endnu.

(jeg kan stadig sagtens fryse, men jeg kan også få varmen igen...)
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Lisette
Zoneterapi har hjulpet, så jeg ikke fryser så meget. Og det har hjulpet endnu bedre på svedeturene! Grin

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176