01. Oktober 2020 05:28:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30309075
5841 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad betyder kalorierne? i Lav kulhydrat kost
Cherrylady
Jeg vil dele denne artikel om kulhydrater og lav kulhydrat kost med jer, den er for lang at lægge ind i fuldtekst, så her er et link:

http://kolhydrate...ForumGroup

Den er af Sten Sture Skaldemann - en af lav kulhydrat / LCHF guurerne fra sverige.

Jeg syntes hans forklaring om hvad vi spiser og hvordan det påvirker vores krop er rigtig god og der er været mange spørgsmål om dette emne herinde på det sidste.

På det forum hvor artiklen ligger er der mulighed for at få hjælp og støttte fra de 10.000 medlemmer der spiser lav kulhydrat kost - ligesom mange af os Smile Mange af dem har spist sådan i mange år og kender alt til plateuer og at overvinde sig selv til at prøve at spise på en ny måde, som er anderledes end det vi hidtil har fået at vide. Jeg læser tit på forummet og får en masse ud af deres kloge ord.

Kulhydrater i fokus: http://kolhydrate...

Jeg håber, at det kan hjælpe nogle videre med kosten og det kunne være sjovt hvis i havde lyst til at skrive jeres mening om artiklen Smile
Redigeret af Cherrylady d. 08-12-2009 21:27

Ice
Puhaaa. så skal jeg vist lige have en kæp i øret inden jeg fatter det svenske sprog... Confused
Har prøvet at blive gravid i 8 år uden held, men har ikke mistet håbet endnuSmile

Cherrylady
Den kan eventuelt læses via google translateSmile

Cille30
Øv øv kan ikke forstå svensk Sad

Bare det stod på DANSK Grin
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Happel
Det er jo ganske interessant. Jeg tror, at han langt han af vejen har ret. Vi skal have fedt for at tabe os og for at bevare en stabil vægt. Fedt er samtidig fantastisk for mætheden, så man faktisk spiser mindre.

Jeg har læst i en anden bog engang, at folk i asien indtager x antal % fedt mere mere end folk i europa og alligevel vejer de en del mindre.

Personligt har jeg det dog svært med et totalt forbud mod kulhydrat eller mængder på 20 g om dagen. Det er fint, hvis det virker for nogen, men det gør det ikke for mig. Jeg bliver træt, ryster i musklerne og har kvalme nonstop.
Dog tror jeg, at det er fornuftigt at skære ned på mængden af kulhydrat og helt undgå de raffinerede(alt det hvide).
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Cherrylady
Jeg tror det er meget vigtigt at gøre det ens krop har det godt med - det svære er så bare at finde ud af hvad det er - og det har taget laaang tid for mig.

Jeg tror det er meget forskelligt hvad niveau af kulhydrat man havner på - det skriver atkins jo sådan set også i hans bøger.

Det hold vi var på Stines kost havnede også på meget forskellige mængder af kulhydrat til slut. én kunne for eksempel spise 2 stk rugbrød hver dag (heldige asen Wink) og det kan jeg absolut ikke uden at miste mæthedsfornemmelsen og tage på

Det er meget intereesant at det er så forskelligt Grin

link til artiklen via google translate: http://translate....&tl=da

jeg syntes desværre ikke den maskinoversættelse er sk*** god Blush
Redigeret af Cherrylady d. 09-12-2009 23:01

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Træning/Kost PCO Brevkasse 3 24-02-2014 22:39
KISS kost-Hvordan? Kost og motion 3 22-02-2014 20:48