24. Juni 2017 19:21:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23027935
5765 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hjælp søges !!
Cille30
AV AV .. Min mave går meget ondt fortiden Sad

De sidste par dage, har jeg haft ondt i min mave, nogle gange er der flere smerter og når jeg spiser, gør det også ondt Sad

Render på toliet det meste af dagen!! , men kaster dog ikke op. Men har det skidt.

Jeg kan næsten ikke få mig til at spise noget, for så bliver det værre og gør ondt. Når jeg prøver at trygge på min mave, gør det ondt Sad

Jeg har lagt mit liv om det kost og masser af motion for ca 2 mdr siden.. Hvor jeg spiser sundt. Fetilitetsklinkken siger at det er normalt.. Men jeg synes at det er træls og gør ondt..

Er der nogle af jer piger som har oplevet det her??

Håber at høre fra nogen !!

Knus
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Happel
Puha det lyder godt nok ikke rart!

Det kunne være irriteret tyktarm, men det har jeg mistanke om, at lægerne kalder alle smerter i maven, de ikke lige kan finde en anden diagnose til. bum bum bum. Hvis det er det er der ikke så meget der hjælper.

Jeg havde store problemer med min mave, da jeg stoppede med at ryge. Smerter, forstoppelse, opppustethed og meget luft... det gik over efter et år...Shock

Jeg synes, at du skal tage et smut til lægenSmile Måske er der en virus i omløb?
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Cille30
Taak for dit svar.. Grin

Træls at du havde ondt i maven i 1 år pga du stoppede med at ryge.
Hvad var grunden til det?? Hva sagde lægen til det.

Har snakket med min læge i dag i telefonen, og da jeg forklaret hvordan jeg havde det osv, sagde han at det lød som om at jeg have en mave infektion Sad Men hvis det ikke var gået over om nogle dage, skulle jeg komme op til ham.

Knus
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Lisette
Hej cille - er begyndte du at spise noget, du ikke plejer, da du fik ondt i maven? F.eks. kan det, at man pludselig spiser mange grove grøntsager/fibre give luft i maven...
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Cille30
Hej Lisette. Nej det gjorde jeg ikke. Jeg spiste det samme som jeg plejede at gøre .. Men der kan være mange grunde til at jeg fik mave infektion fortalte min læge.. Så ved ikk grunden til det. Men det er ved at være over nu, har ikke så meget ondt i maven mere. Så tror snart at det er væk Grin Så det er kun skønt Grin

Men jeg havde det virkelig skidt, havde så skidt at jeg næsten overhovedet ikke kunne spise noget, men jeg tvang mig selv til at spise i hvertfald 1-2 gange om dagen og jeg er vant til at spise 5-6 gange om dagen. Men igår spiste jeg 3 gange, men i dag har jeg spist 2 gange, men kommer sikkert op på mere.

Maveinfektion føles som om man er ved at sprænge i maven, havde mange smerter og der kommer hele tiden de der "jag" i maven, og når jeg skulle spise, mistede jeg appetiten.. Så jeg glæder mig til at jeg kommer til at spise normalt igen. Da jeg vågnede i morges, havde jeg ikke så ondt, kun lidt og jeg var helt frisk igen, for jeg har jo sovet dårlig om natten Sad Men tror at det snart er væk.. Helt sikkert i morgen er det væk Grin Håber jeg..

Undskyld mit lange indlæg .. Har du da også prøvet at have mave infektion??

KNUS

Lisette
Ja, jeg fik maveinfektioner konstant da jeg var lille - det gør så ondt! Men heldigvis er det lang tid siden sidst Grin
Godt det går bedre.
Og BKL - ja jeg synes også det er et stort problem at være syg og blive nødt til at spise lidt + "usunde" ting, og jeg har det af h-til efter sådan en omgang, fordi mit blodsukker er gået amok! Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

Lisette
Tja, jeg prøver at spise så sundt, jeg kan, men det er ikke meget... For mig er det nok meget de lange perioder uden mad, der får mit blodsukker til at svinge, og når jeg er blevet reask, føler jeg mig stadig syg pga. pco'en! Min sukkertrang vender frygteligt tilbage og er træt og udmattet og har smerter. Helt ærligt! Det er bare et helvede at være syg for pco'ere! Wink

Cille30
Hej Lisette. Ja pyha det er sgu hårdt at have mave infektion. Det gør skide ondt og man kan næsten ikk holde til noget.. Når jeg er syg, og bliver rask, har jeg ligesom på din måde, at så har man stadig PCO som gør det ved en. ER SKIDE TRÆLS .. Men vi kan jo ligesom ikke rigtig gøre noget ved det..

BKL : Når jeg er syg, prøver jeg at spise sundt, men hvis min blodsukker er meget lavt, som det meget er når jeg er syg, så er jeg nødt til at have noget sødt, når det bliver normal igen..

Hvordan klarer i jer ellers her i december måned?? tænkte med mad, juleaften og nytårsaften??

Knus

Cille30
Hej KrisB.. Tak for dit indlæg Grin

Men jeg har det også bare på den måde, at jeg gerne vil have noget godt at spise både juleaften og nytårsaften Smile For det er kun de 2 gange om året.. For ellers passer jeg sådan på jeg spiser, spiser sundt og pco venlig..

Er der slet ikk nogen af jer andre som gør det, bare juleaften og nytårsaften?? Bare en lille nysgerrighed.
Fertililtetsklinkken har sagt til mig, at jeg godt må, hvis jeg tager en lille portion, så det har jeg også tænkt mig at gøre Grin .. Til januar måned skal jeg starte på noget som hedder fedtforbrænding sammen med min veninde, og vi skal i et motion center hvor de fortæller om denne her cirkel, hvor du skal træne i 23 min, og så har du en forbrændings tid 48 timer efter Grin Jeg synes at det lyder helt vildt, men jeg glæder mig så meget til d.4 januar hvor vi starter Smile Skal nok blive godt Smile For vi har jo et mål, fertilitetsklinkken har sat os til at jeg har tabt mig de 20 kg i april måned, så vi kan gå i gang i april måned på fertilitetsklinkken, så glæder mig. Har tabt mig 6,2 kg, manger 12,8 kg, men dem skal jeg nok få af, alt for at vi kan få vores ønskebarn sammen. Grin Krydser da også lidt finger for at jeg har tabt resten før april, men det sætter jeg ikke min næse op efter. Jeg skal gøre det så godt som jeg kan. Skal også tænkek på mit helbred Smile Knus

Nuggi
Hej,
jeg er ny, så måske står der allerede en masse om det...I nævner en bog, der hedder "spis dig gravid" og jeg har lige læst om den og synes det lyder rigtig godt. Jeg har selv købt "Fra Barnløs til frugtbar" som mere eller mindre er rettet mod piger med PCO, men jeg synes det ser ud som om der er forskel på hvad der anbefales og jeg bliver virkelig forvirret af det. I "min" bog anbefales det at stege i smør - andre steder på nettet fraråder de smør men anbefaler olie. Nogle steder må man drikke op til to kopper kaffer, andre steder fraråder de kaffe generelt osv.

Det skal lige siges at jeg først fik at vide at jeg har PCO for 1,5 uge siden, så jeg suger til mig af information for at tilpasse min kost så godt som muligt. Især da vi gerne vil have barn nummer 2 - vores søn på næsten 3 år kom helt naturligt, så jeg har ikke opgivet håbet.

Hilsen en normalvægtig nybegynder indenfor PCO

micha
Hej Cille

Jeg har også tænkt mig at spise lidt af det forbudte til jul og kransekage til nytår - og jeg har allerede fået en lille portion risalamande! Jeg får lidt hovedpine bagefter, men ikke slemt.

Glædelig jul og godt nytår!

Knus fra Micha
Fik konstateret PCO i 2004, men har vidst at der var noget galt siden mine tidlige teenageår. Er nu i fertilitetsbehandling på Herlev Hospital.

Cille30
Hej Misha...

Også glædelig jul og godt nytår til dig Grin

Nu har vi godt nok fået sne Smile

Happel
Hej Cille

Angående det med rygningen, så var det fordi, at nikotin sætter tempoet op i tarmsystemet, så maden passerede hurtigere. Uden nikotin gik systemet så fuldstændig i stå, men det er efterhånden rettet op igen.
Godt at høre, at din infektion er overståetSmile

Og så nummer 2 - altså det med maden. Jeg har rygrad som en regnorm og arbejder et sted, hvor der virkelig er meget hygge med guf, chokolade, kage osv. her i december. Jeg har prøvet at undgå det værste, men jeg har skam spist min del. jeg har også spist ris a la mande og småkager til et par julefrokoster... for ikke at nævne, at jeg selv har bagt brunkager - fy skamme!
Tilgengæld har jeg lige haft mens for første gang i 5 måneder... så det...

Jeg lever lidt efter, at det er i orden at "falde i" en gang imellem bl.a. til juleaften og nytårsaften, hvis man ellers lever pco-venligt.

Personligt skal jeg dog eksperimentere med at leve lidt mere usundt, da min pco (eller ihvertfald mens og cyklus) åbenbart kan "lide" dette. (jeg er så også nærmere undervægtig end overvægtig, så måske er det derfor...)

Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

Lisette
Yes, det er slemt at arbejde et sted, hvor der er fyldt med sukker! Vi har ca. 18 kg quality street hos os!! Grin

Happel
BKL: Med usundt mener jeg desværre ikke kun fedt (og det er jo heller ikke usundt iforhold til pco) men mere fx ris a la manden mv.

Jeg prøver dog at holde mig til den mørke chokolade og nødder, men jaShock

Lisette: Nuiiiii 18 kg Quality street... så kan man godt begynde at savle.

Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

Happel
Du har sikkert ret BKL... Jeg er dog blevet enig med mig selv om at vente til januar med at finde rygraden frem, så må jeg tage den derfra.

Jeg er egentlig ikke særlig interesseret i kulhydrater som brød, pasta, ris eller slik. Men chokolade...nuiii... og ikke kun den mørke med over 70 %, men også alle de andre, der ligger på lur rundt omkring. Og så kage - men også her er jeg nu kritisk - det skal være god kage ellers er det lige meget. Så jeg føler ikke,at jeg generelt har crawings efter kulhydrater som jeg fx. havde tidligere, hvor jeg uden problemer kunne spise 500 gram hvis pasta uden at blinkeShock
Der er dog stadig ting jeg skal passe på fx franskbrød - der kan jeg spise mange skiver, hvis jeg først "går om bord" i det. (så det findes aldrig her i hjemmet).

Tidligere var jeg også glad for slik af enhver art, men jeg bryder mig ikke om det mere - det er for sødt. Det samme med wienerbrød og mange kager...
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Motionsmakker søges i Randers Kost og motion 2 12-01-2015 19:57
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Erfaringer med barbering og laser i ansigtet søges! Hårvækst og hårtab 8 04-11-2014 21:26
Søges: diætist / kostvejleder til vegetar med PCO Diætister /Kostvejledere 2 30-04-2014 13:56
Træningsmakker søges Kost og motion 1 26-01-2014 13:54
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176