26. Januar 2020 01:54:01
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29051009
5880 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Igang med IUIH
Anjela
Så har vi været ved gynækologen til samtale!

Vi har begge fået taget blodprøver der skal vise om vi har nogen ubehagelige sygdomme. Min kæreste skal til ultralydsscanning af testiklerne i slutningen af januar og jeg skal, når jeg har fået min mens, til undersøgelse en lille uge efter og ha tjekket passagen i æggelederne. Rigtigt spændende at være igang. Jeg opdaterer løbende!

Knus fra Anjela
Nu med Lillepus i maven <3 Termin 6. oktober 2010.

hult
Tillykke med at I er kommet i gang, håber på alt det bedste og Fingerscrossed for Jer!
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Happel
Held og lykke med det heleSmile

Vi er selv i gang med blodprøver, sædkvalitet og diverse andre "hyggelige" undersøgelser.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Anjela
Tak skal i have Grin ej Happel, fedt, hvor går du henne? Jeg er ved Tri i Hvidovre. Er din mand/kærestes sædkvalitet også lidt under? Min kærestes er ikke ekstremt dårlig, men lidt under middel, så i kombination med at jeg har PCO, som dog ser pæn ud efter vægttab, så vurderede gynækologen at det ville være smart med insemination.

Happel
Jeg går hos en gynækolog i Slagelse, så vi er ikke henvist til egentlig fertilitetsbehandling endnu.

Sædkvaliteten er fin - over 80 % er motile og svømmer den rigtige vej (så var der en, der blev stolt. Det betyder åbenbart meget for den mandlige selvtillid...)

Jeg kører stabilt i en mens cyklus på 30 dage, er normalvægtig mv. Men ja, der sker bare ikke rigtig noget, så på mandag skal jeg skannes igen for at se om, der er et æg der er ved at modnes (rent teoretisk burde jeg nemlig have ægløsning omkring der). Hvis ikke bliver det nok methformin til en start og måske hormoner.

Jeg er ikke blevet henvist til en hsg eller hsu, og det undrer mig, så det må jeg lige spørge om på mandag.
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

jess4780
hej Anjela.
vi er selv lige startet på første omgang pergotime test. og var til skanning i mandags men det viste desværre ikke noget på mine små æg desværre, men skal skannes igen på fredag og håber da der er sket noget. ellers ved jeg ikke lige hvad vi skal derefter ang hormonerne hvor meget jeg bliver sat op og med hormon sprøjter osv. men er positiv over ENDELIG at være igang Grin krydser fingre for det går hurtigt for jer, for denne første prøvning er vidst ikke lykken ved os Sad
mit største ønske er at få drømmebarnet med min dejlige mand Grin
startet på stines kost d. 4 januar 2010 og har indtil videre tabt 13 kg og mangler 17 kg. lang vej men selvtilliden er fortrinsvis i top Grin

Anjela
Hooold da op Happel, der er gang i din guts svømmere Grin Det blir kanon spændende og se om der er modning af æg igang, du må meget gerne holde os opdaterede! Hvad er det nu hsg/hsu er?

Jo mon ikke Jessjoh, nu har de jo ligget lidt længere, så jeg krydser fingre for at de har vokset! Ja lad os nu se, de par gange jeg har været ved gynnen, så har jeg kun haft gule legemer han kunne undersøge, men de så gode ud, og slimhinden var også tyk og fin.

Jeg synes også det er skønt at være igang, men er lidt bekymret over fravejr på jobbet, selvom jeg ikke burde, - jeg har lige vendt den med vores HR afdeling, og min egen chef har heldigvis også været i behandling for barnløshed, så det er nogen forstående damer <3

jess4780
Anjela..
der er intet der er sikkert desværre når det kun er pergotime test den køre på lige nu... men næste måned skulle der i hvert fald gerne ske endnu mere og gerne se noget fra den første skanning håber jeg på Grin det med jobbet der kan du jo g på kommunen og få lavet en paragraf 56...
startet på stines kost d. 4 januar 2010 og har indtil videre tabt 13 kg og mangler 17 kg. lang vej men selvtilliden er fortrinsvis i top Grin

Nuggi
Hej piger,
hvad er en paragraf 56? Indtil videre prøver vi selv og ellers satser jeg på metformin, men synes allerede jeg har været nok væk fra arbejdet. Min chef er meget forstående, men jeg skal desværre have ny chef, så jeg vil gerne være lidt forberedt.
Masser af hilsner fra
Nuggi

jess4780
en paragraf 56 er sådan at kommunen går ind og dækker de penge når man har fri pga behandling.. så vidt jeg kan forstå. min kæreste skal nemlig have sådan en.

Nuggi
Tak - okay - det må jeg hellere huske:-)

Happel
hsg er en undersøgelse af gennemløb i æggelederne med radioaktiv kontrastvæske.

hsu er lidt det samme bare med en gennemsprøjtning af saltvand.
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sæt igang! Spørgsmål til abstinenser, positiv effekt og desserter :) Kost og motion 7 02-01-2014 08:54
endelig igang:-P Prøver at blive gravid 4 05-11-2012 12:19
Igang igen... Prøver at blive gravid 18 26-09-2011 15:38
Så er vi næsten igang... Hormoner 22 01-06-2011 12:13
Vi er gået igang igen.. Prøver at blive gravid 2 09-11-2010 21:24
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende