17. August 2019 17:59:26
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28509501
5966 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
At være gravid er næsten et fuldtids job.
maria77
Dejligt er det og jeg nyder hvert sekundt, trods mens smerter og kvlame og træthed,

Så langt om længe har man været til føste læge besøg og fået sendt papirene til hospitalet og nu vælter det ind med indkaldeser til skanning.

Først hygge skanning ved Svend Lindenberg den 27/1.10
så skal jeg til jordmoder den 4/2.10
Så er der nakkefoldsskanning på Glostrup den 19/2.10

og til sidste men ikke mindste skal jeg til 3 D skanning den 27 /2 det er selvfølgelilg selv valgt men hold da op og det er kun starten, man har da næsten ikke tid til at gå på job, hvilket for tiden også er en kamp jeg står op kl. 05.30 og kl. 1800 ligger jeg i min seng igen, den træthed det er bare ikke til at holde ud, og de nogen gang stærker smerter jeg har som følers som plukveer.. glæder mig nu alligvel til at se mine dejligt børn har det godt.

Det var bare det jeg ville dele med jer andre og i det store hele er det jo fantastisk at være gravid i uge 9+2 med stor mave allerede så vente tøjet er taget frem, det er gost nok gået hurtigt i betragtningen af det er anden gang jeg er gravid.Smile

Håber i andre har det dejligt og trives.Smile

Ha en fantastisk dejlig dag.

Hilsner den gravide
Har levet med PCO siden jeg var 17 år.

Har født 2 velskabte Tvillingge Piger, josefine og Victoria den 3/8.2010.

maria77
Hej Kris

Altid dejligt at høre fra dig, skønt at vide du har det gost og alt bare ser godt ud, jeg misunder dig at du har det gost men regner bestemt med at mit går over når jeg er over de 12 uger. Så kan det også være at der sænker sig nået ro over mine tanker for kan ikke lide at at alle de tanker med at der er nået galt nu jeg har ondt, men igen det er vel en meget naturlig ting alligevel når man har svært ved at blive gravid så er man endnu mere bange for at midste.

Jeg kan se du har temin en lille måned før mig, men renger nu ikke med at tvillingerne bliver der inde til august det er vist sjældent man går datoen ud når der er 2.

Og igen jeg har ikke taget mere end 200 g på og ja det er måsker fordi der er 2 jeg bare en kæmpe på maven og fordi det er anden gang jeg skal føde, man kan jo ikke sammenline grgaviditeterne.

Glæder mig til at se at der stadigvæk er hjertelyd begge steder det er så uverkeligt endnu og var det ikke for smerterne og maven ville jeg ikke tro jeg var gravid.

Glæder mig til at følge dig.

knus

maria77
Smiler, jeg har slet ikke nået at spise PCO venlig kost endnu, havde lige meldt mig til Stines kost program og skulle starte op lige efter jul på O-Stillingen men det nåede jeg så iikke da jeg fandt ud af jeg var gravid.

Jeg har ringet til Stine men har ikke lige får lagt et nyt program over hvad jeg må nu der er så babser inde i maven.

ja du har ret med det med at bekymre sig, det er sikkert bare naturligt og ja glæder mig bare til at jeg kan mærke liv så jeg kan følge lidt mere med.

Ja man ved ikke om de komme samme dag.

Skulle du føde på Hvidovre også??

Det med vægten kommer stille og roligt hen ad vejen jeg to 12 kg på med Frederik men det var først til sidst det gik så stærkt.

maria77
Jeg er sikker på at du bliver en fantastisk mor og kæreste, det er utroligt hvad man finder af overskud når man har fået et lille barn. Jeg husker med Frederik at jeg var så fyldt med energi 2 mdr før termin jeg hang ud af vinduet og pussede vinduer og ordnede badeværelse og bil og vanskede den ene maskien efter den anden, det er jo meget normalt at man bliver aktiv inden man skal føde.

jeg tror bestemt Glostrup er et udemærket sted at gå og jeg har da 2 veninder der har født på Herlev og ahr været meget glade for det, så det er jeg sikker på nok skal gå godt.

Ja bekymringer dem slipper vi nok ikke for heller ikke når der er kommet ud det er bare andet ting man bekymre sig om det holder man aldrig op med som mor.Smile

maria77
Kan jeg godt forstå sådan har jeg det også men tror nu ikke jeg venter til jeg skal til jordmoderen jeg ringer til Svend i dag og hører dem ad om det et ok med så stærke mens smerter hele tiden det har varet hele min gravidiet ind til vider og det er meget uvant for mig for da jeg ventede Frederik var der ingeting der gjorde ondt. i går måtte jeg gå i seng kl. 18 det gør jeg efterhånden hverdag og ja det virker lidt uholdbart i længden, de er der for det samme og det kan være jeg for ro i sjælen når jeg har talt med dem og fåe bekræftet at det sikkert skyldes der er to og at jeg har har været overstimleret inden og under graviditeten men jeg glæder mig til det smerte helvede er overstået og jeg måske kan nyde min graviditet som alle andre.

god ide med at samle en masse spørgsmål det er vigtigt man skirver dem ned så man ikke glemme det når man først sidder der.

ja ud fra hvad jeg hører så skal jeg regne med at gå fra i uge 28 og det er godt nok tidligt men nu må vi se det kan være det ændre sig med tiden.Smile

maria77
Hey igen

Så fik jeg fat i klinikken og ja de er fantastiske som altid er kaldt til skanning i dag kl. 16.30 det bliver spændende på mange områder, i dag vil jeg jo for første gang kunne se det ligner små mennekser.

De kunne ikke lige fortælle mig om mens smerterne var forbundet med graviditeten eller om det var fordi jeg havde været overstimoleret men de ville da heller skanne engang for meget end engang for lidt.

Dejligt du er glad for dit job, det kan jeg ikke prale af i mit tilfælde så jeg vil nyde at gå af i uge 28 er sikker på der er en masse forberedelse der skal til for at få det hele til at fungere nu der ankomme 2 små på engang, husker tydligt hvor hårdt jeg syntes det var med Frederik i starten med at få amningen igang og sover rythme og ja det hele bare i det hele taget at komme i tøjet og ud af døren, det var ikke altid man nåede det men hvad det nåede man så dagen efter.Smile

Jeg vender tilbage i aften når jeg har været på klinikken, prøver og at berolige mig selv men er da nervøs for skanningen det bliver spændende og skræmmende på engang, ind til jeg se de hjerter slå på den skæm vil klumpen ikke fjerne sig fra min hals.
Redigeret af maria77 d. 21-01-2010 10:36

maria77
Tak for det håber du har ret og det er glædestårene Smile jeg for brug for.

maria77
Og kneb en tåre gjorde jeg små fantastiske minature mennekser som vokser sig store inden i mig, det var et dejligt syn, der var hjertelyd og de har det fantastisk.

Glæder mig til endnu en skanning på onsdag det er så live bekræftende.Smile

Nuggi
Et KÆMPE tillykke med det - det er nemlig bare så livsbekræftende. Dejligt at alt er som det skal være. Håber du snart slipper for smerterne.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Måske gravid <3 testsag den 17/10 Prøver at blive gravid 5 21-10-2014 12:51
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Gravid eller ægløsning? Prøver at blive gravid 2 13-08-2014 13:57
Gravid men?? Er blevet gravid 6 15-07-2014 13:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?