24. September 2021 17:42:30
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31566500
5690 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
trykken for bryst
seranade
Jeg får ind imellem et tryk for brystet som jeg hidtil har sat i forbindelse med min angst. Nu tænker jeg imidlertid om det kan ha noget med pco'en at gøre ?? Et pludseligt tryk midt på brystet der trækker om i ryggen og det varer altid omkring 20 min. Er det fra lever eller nyrer...??er der nogen af jer der oplever noget lignende ???
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

hult
Hej seranade

Har aldrig hørt om dette i forbindelse med PCO.

Men - det kan lyde som når folk har for megen mavesyre eller mavesår, Kommer det i forbindelse med at du har spist mon, evt. noget du kun spiser ind imellem eller når du ligger dig ned?

Hvis man har for megen mavesyre eller mavesår kan det give smerter lige under brystbenet og opad mod halsen, smerterne kan også "slå" om i ryggen og det kan gøre ret ondt. Især hvis man har spist noget stærkt mad, meget syreholdigt eller røget mad.

Ens tyktarm ligger også i det område og kan give trykken, smerter dér hvor du nævner, især ved megen luft i maven.

Så prøv om du kan finde ud af om det er i bestemte situationer. Nogen drikker lidt mælk eller spiser lidt banan, det kan nogen gange hjælpe.

Håber det snart blvier bedre.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Lisette
Jeg har ikke prøvet det selv, men der er rigtig mange med angst, der har det symptom, og det er overhovedet ikke farligt. Det er simpelthen dine muskler der spænder ang. angsten, også selvom du ikke føler dig angst lige der. Prøv med afspænding/meditation. Det kan selvfølgelig også være noget af det, hult skriver om, men mon ikke det er stresshormonerne? Jeg har selv en gang imellem spændinger på kryds og tværs gennem kroppen, det føles meget mærkeligt, men hos mig tror jeg, det er pga. min pco, som har givet mig mange andre smerter. Så det er også en muglighed. Jeg afhjælper det ved at trykke på akupunkter i det område, så musklerne slapper af. Wink
Redigeret af Lisette d. 29-01-2010 11:24
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

seranade
Tak for jeres indlægPfft
Oplevede det første gang for nogen år siden på vej til psykiater og har siden haft dem ind imellem. Tror også mest det er et tegn på stres/angst.
Har også overvejet om det kunne ha noget med kosten af gøre. Da jeg oplevede et første gang spiste jeg ikke pco-venligt, men det gør jeg jo nuWink
Vil prøve at se om der er en sammenhæng med hva jeg spiser alligevelSmile for jeg håber skisme ikke også at skulle slås med mavesyre/sårSad Hmmm...og måske lige vende det med min læge...Wink
Det med at trykke på akupunkturpunkter kender jeg ikke noget til...kan det hjælpe ??? Smerter på kryds og tværs i kroppen kender jeg imidlertid til...men sådan er det joAngry
Redigeret af seranade d. 29-01-2010 11:34
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176