18. September 2019 14:21:35
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28596643
5945 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Fertilitetsbehandling ventetid/pris
Nuggi
Hej piger,
i sidste uge var jeg hos min gynækolog som efter endnu en scanning af æggestokke ikke kunne se bedring - der sker ikke noget som helst. Da vi gerne vil have et barn rådede hun os til fertilitetsbehandling og det er jeg helt med på. Hun sagde at hun kunne henvise til Roskilde Sygehus eller en gynækolog i Tåstrup......jeg fik at vide er der er ca. 4 måneders ventetid begge steder, hvilket jeg synes er alt for lang tid (selvom jeg godt ved at det her kræver tålmodighedSmile).

Jeg har i en anden forbindelse skrevet til Svend Lindenberg og han skrev at der var to ugers ventetid på en samtale og behandlingen ville gå i gang umiddelbart efter.

Så nu er spørgsmålet så om det er fordi man selv skal betale for behandlingen hos Svend eller???? Jeg kan se at der på hjemmesiden står at med henvisning fra egen læge kan man få dækket udredning og specielle behandlinger. HVIS det er fordi man selv skal betale - hvorfor har I så valgt at gå hos Svend i stedet for at bruge det offentlige.

Ja - gode råd søgesPfft Jeg har tænkt mig at ringe til ham i næste uge.

Hilsner fra
Nuggi

Sukkermus
Hej Nuggi.
Hvis du får en henvisning fra egen læge. så er det gratis.
Jer er selv i gang med behandling på Copenhagen Fertility Center, og jeg er meget tilfreds, med den behandling jeg får.
Der er flere forskellige læger derinde, så det er ikke altid Svend, man kommer ind til, men min erfaring er, at de alle er yderst kompetente og søde.
Så hvis du bor i nærheden, vil jeg helt klart anbefale dig, at få en tid der. Jeg fik en tid få dage efter jeg ringede, og da jeg havde et mislykket forsøg i julen, fik jeg en tid anden juledag, så vi kunne gå videre med næste forsøg med det samme - det synes jeg er ret flot...
Jeg er sikker på, at der er masser af andre kompetente gynækologer derude, men når man har fået beskeden om, at der skal hjælp til, før man kan blive gravid, ja så vil man jo gerne bare igang...
Held og lykke med det heleSmile
KH Sukkermus
Fik konstateret PCO i september 2008, startede på Metformin oktober 2008. Har ikke haft menstruation siden januar 2006, var tidligere overvægtig, men er nu normalvægtig - dog med "mave", kæmper stadig med en MEGET sød tand, dyrker en del motion, har nogle meget urimelige humørsvingninger, og er glad for mit lyse hår, da "skægget" så ikke er så tydeligt;o)

Nuggi
Hej Sukkermus,
mange tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert ringe til dem mandag. Det er ikke vigtigt for mig at komme ind til Svend - det vigtigste er at komme i gangSmile

Jeg bor ved Roskilde, men jeg tror alligevel jeg vil få en tid i Kbh. - nu har jeg forgæves forsøgt at komme igennem pr. telefon til gynækologen i Tåstrup uden held....og det er kun for at bestille en tid, som jeg ved er om ca. 4 måneder.

Hvor er jeg glad for dit svar - det er så dejligt at have nogle at spørge! Og også held og lykke til dig.

K.h. Nuggi

Sukkermus
Tak - går i disse dage og krydser fingre endnu engangFingerscrossed

Lige et sidst råd - sørg for at få en henvisning fra din læge inden du skal derind første gang, så kan du nemlig være heldig og komme i gang samme dag.
Hvis ikke man har en henvisning tilbyder de stadig en gratis konsultation, hvor de kommer med deres bud på, hvad der skal til for at du bliver gravid.
Men når din læge allerede har sagt, at der skal hjælp til, så kan du jo lige så godt springe det led over...

God søndag og pøj, pøj med det heleSmile
Fik konstateret PCO i september 2008, startede på Metformin oktober 2008. Har ikke haft menstruation siden januar 2006, var tidligere overvægtig, men er nu normalvægtig - dog med "mave", kæmper stadig med en MEGET sød tand, dyrker en del motion, har nogle meget urimelige humørsvingninger, og er glad for mit lyse hår, da "skægget" så ikke er så tydeligt;o)

Newt
Hej Nuggi
Jeg bor i KBH og startede ved en sød gyn inde i byen, som udredte mig og satte mig på Metformin. Derefter skete der ikke en dyt, og jeg fik hele tiden besked om at komme igen 2 måneder senere. Jeg var så ked af det og følte virkelig ikke, der skete noget, og at det nogensinde ville lykkes. Efter at have fået anbefalet Svend Lindenberg af min veninde, som er læge, gik jeg til egen læge, som syntes, det var en rigtig god idé at få en anden til at kigge på min situation.
Jeg ringede til Copenhagen Fertility Center d. 14. december og fik tilbudt en tid allerede d. 22. december. Da vi var ude at rejse i julen, kunne vi ikke det, men det var intet problem vi fik i stedet en tid d. 5. januar.
Det var Svend selv, der havde samtalen med os. Super sød og dygtig må jeg sige. Jeg manglede at få taget et par blodprøver, før jeg kunne starte i behandling. Dem fik jeg taget dagen efter, og så kørte det hele bare.
I torsdags var jeg til scanning og skal igen på tirsdag med henblik på insemination. Så hurtigt kan det gå, når man kommer i de rigtige hænder. Jeg er selvfølgelig selvsagt ekstrem glad for skiftet til CFC.
Mht. det Sukkermus skriver om, at det ikke altid er Svend, så spurgte jeg til det og fik at vide, at det er Svend, der står for alle nye patienters opstart, og at det er ham, der styrer hormonbehandlingens mængder, typer m.m. Scanninger, inseminationer osv. det er der andre læger, der tager sig af.
I torsdag var det derfor også en anden læge, der scannede mig, men han var også sød og venlig, og det synes jeg også, alle de andre jeg har snakket med derude har været. Det er et meget professionelt sted, som jeg kun har godt at sige om.
En af de helt store fordele er, som Sukkermus skriver, at de har åbent altid. Selv i weekenderne og om aftenen. Det betyder også, at man ikke render ind i, at man må hoppe et forsøg over, fordi der er ferielukket osv. Det er ikke mange steder, hvor det foregår på den måde, hvilket i sig selv er helt fantastisk.
Tja, det blev lidt langt. Jeg håber ikke, jeg hægtede dig af på den lange vej Wink
Held og lykke med det og skriv lige og fortæl os, hvad det ender med.
KH Newt

Nuggi
Hej piger,

1.000 tak for jeres svar - jeg værdsætter det virkelig!

Kris: jeg er ikke henvist til Bjarne men en der hedder Ingrid og telefonen er optaget konstant...indtil der kommer tlf.-svarer på kl. 12 - den ene dag trykkede jeg genopkald i over 50 minutter uden at komme igennem - det har jeg ikke mulighed for normalt, når jeg sidder på arbejdet.

Grunden til at jeg ved at der er 4 måneders ventetid (udover oplysning fra min gynækolog) er at min veninde ringede derop i december for at få en tid og hun har fået en tid i marts - sagde at hun meget gerne vil til før hvis de har et afbud, men fik at vide at fertilitetsbehandling ikke er akut, så derfor kan hun ikke komme til før.

Hun går hos Bjarne på nuværende tidspunkt og har gået der LÆNGE....da hun ikke bliver gravid, ønsker hun nu at prøve noget andet - ikke på grund af ham, men da hun efterhånden er ret frustreret.

I skal nok få opdatering når jeg ved hvad der kommer til at skeSmile

K.h. Nuggi

Nuggi
Det er jo bare fantastisk! Har idag ringet til Copenhagen Fertility Center og jeg kunne få en tid allerede på fredag - i denne uge!!!! Der kunne jeg så desværre ikke selv, men den 12/2 skal vi derind til samtale.

Jeg glæder mig helt vildt!!!! Er jo godt klar over at jeg ikke bliver gravid af en samtale, men så sker der i det mindste noget. Har også skrevet til min læge og bedt om en ny henvisning, så nu er der ved at være styr på det......

Har også hentet "sædprøve-sæt" til min mand hos vores egen læge - fik det udleveret af den mest humor-forladte receptionist i hele verden og tænkte godt at jeg ser mere positivt på tilværelsen end hendeGrin

Nuggi
haha - ja, det er selvfølgelig rigtig nok, men da jeg var hos gynækolog for en uge siden var hun 99% sikker på at jeg overhovedet ikke har ægløsning, så.....

Men hun kunne garanteret bare ikke se at jeg lige havde haft ægløsningSmile

Æv - kom lige igennem til gynækolog....blodprøven viste at jeg ikke havde haft ægløsning - nå, men det må der bare sættes gang i så.

maria77
Ja held og lykke inde ved Svend og de andre, glæd dig de er fantastike mennekser, jeg personligt nåede at går der 2 måneder og Wupti så var jeg gravid med tvillinger og er nu sluppet totalt fra deres greb, nu bliver jeg regnet for en almindelig gravid.Smile

Pøj Pøj

Har levet med PCO siden jeg var 17 år.

Har født 2 velskabte Tvillingge Piger, josefine og Victoria den 3/8.2010.

Nuggi
1000 tak - jeg glæder mig fuldstændig vildt til der sker noget.....bare det at jeg ikke bare skal vente og vente og vente - det er jeg virkelig glad for.

Tænk hvis jeg er lige så heldig som dig?!?!?!? Så skal der jubles!!!! Og hvis der er tvillinger, skal der bygges omSmile Jeg er sikker på at det nok skal lykkes på et tidspunkt for jeg er en af de mennesker der bare er født heldigWink

Må jeg spørge hvad der er foregået i de to måneder du har gået hos dem? Jeg har ingen anelse om hvad man skal og det er vel også individuelt hvilken behandling der er nødvendig. Jeg ved at jeg ikke har ægløsning og jeg har mange cyster. Mine blodprøver er fine.

Nuggi
Så er der 5 dage til samtale på Copenhagen Fertility Center. Nedtællingen er i gang

Er der nogle gode foreslag til hvad jeg skal huske? Noget jeg skal spørge om?

maria77
Håber du blive lige så glad for at gå der som jeg har været det er et fantastisk sted.. de er bare så søde og hjælpsomme.

Som kris skriver, skrive de ting ned du gerne vil have svar på, men glemmer du noget så ringer du bare der ind de er fatastiske til at svarer på ting i telefonen.

Jeg er færdig der inden men jeg ringe stadigvæk løbende med spørgsmål fordi deres søde måde at være på er så meget bedre end i det offentlige.

Rigtig meget held og lykke.

Glæder mig til at følge dig Nuggi, og ja vi håber da du er lige så heldig som jeg.. det med tvillingerne det er fantastisk og jeg er ved at bygge om griner og i går blev der købt en dejlig lække nu Seat altea Xl med plads til alle 3 børn-Smile

Knus Maria
Redigeret af maria77 d. 08-02-2010 13:47

Nuggi
Det her bliver jo snart min private blogWink men vil da lige juble lidt over at vi i dag fik svar på sæd-prøven....kvaliteten var over gennemsnittetGrin Så er der én ting mere der kører for os - man kan jo ikke andet end at være glad!

Maria: tillykke med den nye bil - dejligt! Så er transporten på plads. Hvad siger jeres søn til at han skal være storebror?

Kris: god idé med listen - det vil jeg helt sikkert gøre....jeg må lige overveje hvad jeg mener jeg skal vide.

Knus
Nuggi...som bare er så glad i dag

Nuggi
Det er lige præcis det! Med lidt hormoner kan mit problem sikkert afhjælpes, men hvis hans sædkvalitet også havde været meget dårlig skulle vi også til at tage stilling til det.

Så jeg er bare på toppen og har faktisk været det længe...alene det at jeg føler mig så glad og overskuds-agtig og har gjort det i mange måneder, gør at jeg føler at hvis jeg endelig SKAL fyldes med hormoner, så er det her nok et meget godt tidspunkt.

Har dog advaret min mand om at jeg kan udvikle mig til et urimeligt monster, men han har lovet at bære over med mig -det skal lige tilføjes at jeg har giftet mig med verdens mest rolige, tålmodige og forstående mand, så jeg er sikker på at han holder ud til den bitre endeGrin

maria77
Hej Nuggi

Tillykke med den flotte sædprove dejligt for jer Shock) skønt når det hele bare køre for en og nyd det for det er skønt at være i overskud af posetive oplevelser.

Jamen ved faktisk ikke hvor meget Frederik forstår endnu han siger gost nok i børnehaven at han skal være storebror og der er 2 babyer inde i mors mave og jeg har da vist ham scannings billeder og prøvet at forklare ham hvad der er hvad, jeg er sikker på han nok skal vokse med opgaven når de kommer ud.

Dejligt med ens egen blok, det er jo sjovt som man tit og ofte følger den samme person på nært hold, der er så mange dejlige ting at dele ud af.

Glæder mig meget til at høre hvad der sker ved dig Hugfremover.

MariaSmile

Nuggi
Hej piger,

må simpelthen bare dele min helt fantastiske fredag med jer. Jeg var inde hos Copenhagen Fertility Clinic og man føler sig velkommen så snart man åbner døren. Så kom der en læge der hedder Jan, da Svend ikke var der i dag.

Vi satte os og snakkede frem og tilbage og så ville han lige scanne mig fordi jeg stadig ikke har fået menstruation og også for selv at vurdere hvor "slemt" det så ud - han startede med at sige at jeg fornylig havde haft ægløsning?!?!?!? Det var lige før jeg jublede for den anden gynækolog sagde jo at det havde jeg under ingen omstændigheder - så alene det gør jo at det var en succes i dag. Og så ser det ud som om at min menstruation er på vej.

Alt i alt gik det bare rigtig godt og vi gik der fra med en god fornemmelse og det hele var så stille og roligt og han var meget humoristisk.

Nu skal jeg ringe når jeg får menstruation og så skal jeg have nogle piller, så de kan styre hvornår jeg får ægløsning.

Ha en rigtig dejlig weekend.

Mange knus
Nuggi

he05
Wow, sikke en dejlig dag for jer Smile Det er da super gode nyheder mht., at du har haft ægløsning!! De er super søde på CFC og der er altid en humoristisk tone imellem dem indbyrdes og patienterne.
Rigtig mange gange held og lykke med det hele! Man kan vel godt sige tillykke med de gode udsigter Smile

God aften!

maria77
Hej Nuggi

Ja jeg sagte det jo.. smiler dejligt at det er den oplevelse du har fået som vi andre der er kommet der også har haft.

Jan er fantastisk men det er de faktisk alle sammen.

rigtig dejligt at du tilsyneladende kan selvSmile

Det skal nok lykkes og måske hurtigere end du regner med..

Så pøj pøj med det hele.

knus

Sukkermus
Tillykke med de gode nyheder NuggiGrin
Dejligt, at du føler du er kommet det rette sted...

Nuggi
Hvor er I bare søde - mange takSmile

Vi er ihvertfald rigtig glade og optimistiske.

Knus
Nuggi

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Højt og lavt BMI ved fertilitetsbehandling Artikler, medier og undersøgelser 1 11-10-2014 21:51
Amning og fertilitetsbehandling? Har fået Barn/Børn 4 09-09-2014 10:25
Overvægt og fertilitetsbehandling Prøver at blive gravid 4 28-06-2012 22:06
Næsten gratis fertilitetsbehandling...?! Prøver at blive gravid 8 26-06-2012 19:01
Krav fra lægen inden han henviser til fertilitetsbehandling? Prøver at blive gravid 4 03-06-2012 12:28
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke