25. September 2017 08:06:11
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23896650
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Håret vokser jo som...
frkmoderne
UKRUDTShock

efter jeg er stoppet med p-piller så har jeg lagt mærke til at mit hår vokser og vokser.... før i tiden kunne jeg epilerer min armhule ca. hver 7-10 dag.
Men nu er jeg nødtil at gøre det hver 4 dag...Shock

Jeg har også lagt mærke til mit hår på overlæben er blevet kraftigere det er ikke mørkt eller noget det er bare blevet kraftigere. Bør jeg fjerne det? jeg har ikke fået nogle bemærkninger omkring det. men alligevel...
Og hvordan bør jeg fjerne det?

Er der andre der har det sådan???

Vokser jeres hår også bare som ukrudt?

hult
Det må være fordi at de mandlige hormoner, som vi har for mange af, nu får "frit spil" da du ikke længere får p-piller. Der findes forskellig medicin mod øget hårvækst. Jeg har også kraftige hår omkring munden, nogle stride børster, men de er hvide, jeg fjerner dem fordi jeg selv er opmærksom på dem.

Armhuler og ben dér er urskov hos mig, har overvejet om man kan bruge en ukrudtsbrænder dér?! Jeg fjerner dem med en ladyshaver når de titter frem.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Aviril
Da jeg var på sygehuset igår med mit hårvækst fik jeg at vide at metformin også spiller en rolle med det hårvækst....

hult
Okay - er det så en hæmmende rolle eler en øgende rolle, ved du det?
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Aviril
Jamen det lød som en øgende rolle
og nu jeg tænker tilbage havde jeg heller ikke problemer med det så meget inden jeg kom på menformin så nu kan jeg jo så bare håbe på at den laser behnadling virker på mig så jeg kan komme af med det og begynde at føle mig som en kvinde igenPfft

Dorthe
Da jeg var til samtale + undersøgelser ang. metformin, blev jeg samtidig henvist til en hudklinik på OUH. Jeg har fået 3 behandlinger gratis. Den 6/2 skal jeg til den første behandling. Jeg glæder mig til at se og høre hvad de har at sige.

charlotte27
Ja ukrudt!!!!!!!
Det vil jeg gi dig helt ret i.
Jeg døjer selv meget med uønskede hårvækst, især i ansigtet, mit er så slemt at jeg må fjerne det med en skraber, hver anden dag ellers tro folk sgu jeg er en mand.Shock
Jeg har prøvet epilering, men blev bare vild skuffet efter jeg var færdig, med de 10 behandlinger jeg havde fået. Hvor svaret var at nu skulle jeg bare lavde det gro også komme engang om måneden og få det fjernet med voks. Da kunne jeg ha faldet om af skræk. kunne lige se hvordan jeg så ville se ud efter en månede unden at skulle fjerne det...GG
Men tænkte på om der er nogen af jer, som ved hvor man måske kan søge tilskud til at få det fjernet permanent, fek. med laser?

Knus Charlotte

Sinnanna
Jeg ved at man IKKE får tilskud til permanent fjerning i Københavns kommune. Jeg har selv prøvet laser to gange hos Nygart privathospital - resultatet er fint et par måneder men så kommer det igen - så længe ens testosteron niveau er for højt. Derfor må man først få styr på PCOén, før man går i gang med laser - ellers bliver det en meget, meget dyr og lang omgang (og det gør nas!)

Sinnanna
Holdda op- det lyder godt nok som en hård omgang! Stakkels dig at du måtte igennem alle de behandlinger..
Det skal lige tilføjes som kommentar til det der med epileringsbehandlinger, at "almindelige" ikke-pco kvinder kan nøjes med ca. 5 behandlinger for permenent hårfjerning, hvor vi pco kvinder skal have minimum 20 (af kr. 1200 stykket for hele ansigtet) og selv derefter er der INGEN garanti for at de ikke komme igen. Derfor skal man virkelig overveje om man vil kaste sig ud i det før ens testosteron niveau er normaliseret.

Prinsesse
Jeg var igang og det var faktisk sådan de fik mistanke til om jeg havde PCO. Det er en dyr omgang og jeg bruger det ikke mere, da jeg ikke tror jeg har nogen nytte af det Sad

Aviril
Dorthe skrev:
Da jeg var til samtale + undersøgelser ang. metformin, blev jeg samtidig henvist til en hudklinik på OUH. Jeg har fået 3 behandlinger gratis. Den 6/2 skal jeg til den første behandling. Jeg glæder mig til at se og høre hvad de har at sige.

ville bare lige høre hvordan dine behandlinger er gået ? kan du se forskel ?

Lille My
Jeg har også uønsket hårvækst, men metformin har forbedret det meget! Jeg kan se at det hos andre, har haft den modsatte effekt. Det er åbenbart meget endividuelt hvordan man reagere på metformin.Frown

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Er du MØRK eller LYS-håret? Symptomer - Diverse 20 09-06-2013 16:45
Vil have håret VÆK! Hårvækst og hårtab 3 03-05-2013 17:51
Æg der ikke vokser :(? Prøver at blive gravid 7 16-02-2010 07:47
Hvor hurtigt vokser en ægblære? Prøver at blive gravid 7 07-06-2009 09:30
bliver hår mørkere når de vokser ud efter fjernelse? Hårvækst og hårtab 4 25-04-2009 20:00
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke