07. September 2010 02:29:49
Navigation
Forside

Forum

Hvad er PCO
PCO historier
Madopskrifter
Din gæst har PCO
Linksamling
Nyheder
Anbefal siden

Søg
Hjælp / FAQ
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om pcoforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons
Info
Velkommen til PCO Forum- et debatforum for kvinder med PCO

( Før musen over teksten for at stoppe teksten )

Det er gratis at være bruger

Du kan læse indlæg i forummet, men ikke skrive nye eller besvare indlæg hvis du ikke er bruger.

Nogle tråde er kun mulige at se hvis du er bruger og logget ind - af private hensyn

Når du logger ind og går til Forum, vil du kunne se Grønne Kurverter ved Debatter med nye indlæg siden dit seneste besøg

Deltag i debatten og del din viden - jo flere vi er jo bedre for alle os med PCO.

Replikboksen er desværre lukket for ikke brugere pga. spam

PCO Kostvejledere

Pco Foreningen
PCOS awareness ribbon
Statistik
Unikke besøg: 1267528
838 besøg pr. dag
Se emne
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Startet på Menopur
Nuggi
Skrevet d. 26-07-2010 22:13
Bruger

Antal indlæg: 771
Alder: 33 år

Hej piger,
så er jeg tilbage online efter en uge i sommerhus i Sverige - hold da op, hvor var det dejligt at komme på ferie! og piger, jeg har NÆSTEN levet PCO-venligt.....bortset fra kartofler den første dag, en skive rugbrød den anden dag og så alkohol to dage i løbet af ugen - hvad siger I så???? Jeg er selv meget imponeret , som I nok kan høreWink

Nå, nu er jeg så på seriøs kur - 9 kilo har jeg taget på i løbet af 5 måneder - ikke særlig godt....selvom Jan sagde at jeg skulle tage på, kan jeg ikke forestille mig at han tænkte på sådan en vægtøgningBlush Så nu skal der ske noget og jeg har gjort det til mit nye projekt - jeg har stadig ferie, så jeg har masser af tid til at få rørt mig og gøre noget seriøst ved kosten, så der SKAL ryge et kilo i løbet af de næste to uger, og det gør der også.

Tinam: held og lykke på onsdag - håber så meget at du snart kan komme med en positiv test!

Chica: uha - jeg er ikke lige med på hvad du snakker om.....jeg har efterhånden så uregelmæssig menstruation at jeg tænker at vi bare må gå til den hver anden dag for at satse på at ramme noget som helst der minder om ægløsningGrin Hvor er det irriterende med klinikkens ferie!!!!

Happel: godt at du har nydt ferien - kunne jo forstå på en anden tråd at dit helbred stadig ikke er helt godt - håber lægen kunne hjælpe.

JNS: Fingerscrossed for dig - vi kan jo ikke alle være uheldige på denne tråd, så måske er den der allerede for dig og så kan du skrive om en positiv test om to ugerSmile

He05: UNDSKYLD!!!!! Jeg havde simpelthen overset dit indlæg om at du havde været hos diætisten og havde fået så gode nyheder - hvor er du bare sej!!!!! Jeg er vildt imponeret over dig.....det kan være jeg skal ansætte dig som personlig trænerWink

KrisB: håber du nyder din nye rolle...bleskift og manglende nattesøvn er jo heldigvis kun en bitingWink Har I fundet på et navn til den lille fyr?

Nu nævnte jeg jo at jeg har været på ferie i Sverige - jeg elsker deres supermarkeder.....vores hus ligger ikke ligefrem i verdens største by og alligevel har det lokale supermarked både vaniliepulver (ikke sukker), soja-mel, alverdens linser og bønner (jeg har købt alt muligt med hjem, som jeg aldrig har prøvet før - jeg glæder mig til at lave nogle spændende retter) og meget, meget andet. 500g mandler koster DKK 32 - det er jo en lidt anden pris end i netto i DK. Desuden er deres udvalg af mørk chokolade helt fantastisk - de har mørk chokolade med mandler og nødder i rigtig god kvalitet og en plade med 100g koster 10 DKK - jeg har købt til lagerWink Så længe jeg ikke har åbnet en pakke, går det fintSmile

Udover det så har jeg det ligesom he05 - jeg har en fornemmelse af at det her projekt-baby ikke kommer til at lykkes - vi er enige om at tage de sidste to forsøg, når jeg engang får menstruation, men hvad der sker derefter ved jeg ikke.

Det blev en hel roman, men det er også længe siden jeg har været med herindeSmile

Tinam
Skrevet d. 27-07-2010 16:18
Bruger

Antal indlæg: 212
Alder: 42 år

Hey igen, en lille update fra mig.

Var til scanning i går. Det tog en krig. Masser af mennesker var der, og ikke nok stole til alle der ventede. De brugte alle rum til at scanne i, og så blev vi kaldt ind så man ventede indtil Jan kom susende ind og scannede og så hurtigt videre til næste scanning.

Nå, men fik fortalt ham om at jeg mente jeg fik ægløsning hurtigere end 36 timer. Og da ægget var 20 mm, gik han med på at prøve at jeg tog den med det samme i går, og fik en tid i dag til insemination.

Så det blev sådan. Jeg har fået de der herlige stikpiller med i dag. Og i øvrigt en recept på et svampemiddel, fodi jeg har fået skedekatar af alle de mange scanningerSad

Men håber det snart går væk.

Og så kan vi så vente 2 uger igen. Håber det kommer til at gå godt. Der er i hvert fald positive vibrationer omkring mig. Feriestemning er der, og vi skal flytte om et par måneder ud i et fint rækkehus. Wink

Det bliver spændende. På søndag skal vi på ferie til Frankrig. Så skønt med ferie.Grin

1. forsøg IVF mislykket. Nu må vi se om det nogensinde kan lykkes.

Nuggi
Skrevet d. 27-07-2010 21:28
Bruger

Hvor spændende Tinam! Jeg krydser igen alt hvad jeg harWink

udover det har du også et nyt hjem at se frem til - det er rart at have noget andet at tænke på end projekt-baby.

Tinam
Skrevet d. 27-07-2010 21:46
Bruger

Ha, der er trængsel i de nedre regioner. Fik læst at den stikpille jeg skal have for skedekartaren (og som han mener jeg har fået af de mange scaninger) skal indtages lige inden sengetid. Men der skal jeg også have Progesteron. Så jeg tog den ene stikpille efter aftensmaden og så kommer Progesteron til sengetid.

Det er bare lige om at finde ud af det Smile Sjovt, som Jan var grundig med at scanne mig i dag. Hi, det hjælper at brokke sig. Håber jeg har brokket mig så meget, at de bare tænker, at hende der skal vi have lukket munden på. Og den medicin der virker på det er en graviditet. Man har da lov at håbePfft

Happel
Skrevet d. 28-07-2010 07:44
Bruger

Antal indlæg: 476
Bopæl: Slagelse
Alder: 28 år

Jeg krydser fingre for jer TinamFingerscrossed Nu er det vist din turWink
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUIGrin Fantastisk og uforståeligt!

JNS
Skrevet d. 28-07-2010 08:46
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 88

Jeg Fingerscrossed også for jer Tinam - mon ikke at den er der nu hvor du så bestemt har bedt om det Pfft
20/8-10: Farvel til 20kg nu mangler der kun 15kg før jeg er på normalvægt.
Har fået to børn på naturlig vis, en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig. Nu med endnu en positiv test, termin 17.april 2011 Grin

JNS
Skrevet d. 28-07-2010 22:40
Bruger avatar

Bruger

Puha jeg har taget to kg på de sidste dage (må være væske) og er helt enormt oppustet, ligner nærmest en der er gravid i 3.måned. Er der nogle af jer der har oplevet det efter hormonbehandling?
Har fået to børn på naturlig vis, en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig. Nu med endnu en positiv test, termin 17.april 2011 Grin

Nuggi
Skrevet d. 29-07-2010 09:06
Bruger

JNS: jeg har ikke haft vejet mig efter en hormonbehandling, men første gang stod min mave virkelig ud i luften - jeg lignede vel nærmest én der var halvvejs i graviditeten - dengang var det fordi jeg var overstimuleret og havde væske i bughulen.

Tinam
Skrevet d. 01-08-2010 12:55
Bruger

Jeg har taget 4 kg på i forbindelse med hormonbehandling. Og selvom jeg har spist fornuftigt og fulgt diætistens madplan har jeg ikke tabt et gram mens jeg har gået his diætisten. Hun sagde, at det var meget almindeligt når man er i hormombehandling.

Nå, jeg skal på ferie i dag. Og skal teste den om en uges tid. Så det bliver jo spændende om ferie og hormoner, tidligere insemination og afslapning gør en forskel, eller jeg bare skal på den igen...

Nå, men I må hygge jer.Grin

Chica
Skrevet d. 02-08-2010 08:46
Bruger

Antal indlæg: 47
Bopæl: Århus
Alder: 30 år

God ferie Tinam, vi regner med at du kommer hjem med en lille strimmel med to streger.

Nå, det er lidt lang tid siden jeg har været på, for jeg har været sindsyg træt af det hele - især af at vente! Men nu er gynækologens ferie ENDELIG slut og jeg klan begynde i behandling igen. Jeg har jo mildest talt været forvirret fordi jeg i starten af juli fik at vide at nu var der sandelig naturlig "gang" i mine æg....men NOT! Jeg er idag på 38. dagen og har endnu ikke set skyggen af mens. Nu har jeg heldigvis en tid hos gynækologen i morgen og så kan jeg komme på provera og så på menopur bagefter.

Damn, jeg føler jeg har mistet meget tid over sommeren og er ved at gå ud af mit gode skind. Nu skal der bare gang i tingene!
Er I så småt ved at være igang igen Nuggi, Happel, JNS, he05?
Normalvægtig PCO'er. Begyndt i behandling november 09. Får metformin. 1. Menopur-behandling + hjemmerul= Neg. 2. Menopur-behandling + hjemmerul = Neg. Opstart IUI-H september 2010.

JNS
Skrevet d. 02-08-2010 09:34
Bruger avatar

Bruger

Jeg kan teste på søndag, og indtil videre er der ikke skyggen af mens, så der er stadig håb for to streger Smile

Happel
Skrevet d. 02-08-2010 13:21
Bruger

God ferie TinamSmile

JNS...Jeg krydser arme, ben, fingre og tæer for, at den er der for dig i denne omgangFingerscrossed ... ang. vægtøgning, så har jeg da taget lidt på igennem hormonbehandlingerne. Jeg vejer mig ikke, så jeg aner ikke, hvor meget, men bukserne strammerAngry

Chica... Velkommen tilbage! Det lyder godt, at din gynækolog endelig er tilbage fra ferie, så du kan komme videre i forløbet.
Jeg har holdt ferie fra behandlingen, og vi har da også øvet herhjemme, men jeg tror nu ikke på det mere. Jeg håber på, at min mens kommer af sig selv og gerne indenfor den næste uge eller max 2 uger. Jeg vil nemlig rigtig gerne undgå en tur på Provera, da jeg får bylder af demShock
Derudover har jeg kæmpet med noget svimmelhed hele sommeren. Irriterende, men det er ikke så slemt mere, som det har været...
Så det kører ikke rigtig det her med projekt baby, men vi har været heldige på mange andre punkter. Vi har fået solgt vores lejlighed og endda på 14 dage, vi har givet et bud på et hus og sælger har accepteret, den 4 års jeg jeg har(hest) er klar til championat her den 22. august, så jeg har heldigvis mange andre ting, der fylder lige for tidenSmile
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUIGrin Fantastisk og uforståeligt!

Chica
Skrevet d. 03-08-2010 12:19
Bruger

Antal indlæg: 47
Bopæl: Århus
Alder: 30 år

Happel, ja jeg har nok lagt mærke til at du har skrevet lidt om dine lidelser her over sommeren. Det lyder ikke alt for godt, men jeg håber, du er ved at være ovenpå igen. Hvis ikke, bør du da få det undersøgt.

Jeg var hos gynækologen i morges og blev scannet. Jeg havde en slimhinde på over 15 mm , som godt kan tyde på graviditet, men jeg fik taget blodprøve og den var som ventet negativ. Det er meget underligt, for det er sket før og nu går jeg rundt uden at ane om jeg faktisk har haft ægløsning i denne cyklus eller ej. træls!
Nu kan jeg så endelig begynde på provera idag, og så kan behandlingen forhåbenligt snart komme tilbae på sporet.

JNS,jeg glæder mig til at høre hvordan det går på søndag og,Fingerscrossed selvom ventetiden selvfølgelig stadig er laaaang. Ingen tegn på mens, vel?
Normalvægtig PCO'er. Begyndt i behandling november 09. Får metformin. 1. Menopur-behandling + hjemmerul= Neg. 2. Menopur-behandling + hjemmerul = Neg. Opstart IUI-H september 2010.

JNS
Skrevet d. 03-08-2010 14:43
Bruger avatar

Bruger

Chica det må være en lidt underlig situation at stå i...

Nej her er ikke skyggen af mens, men der er også længe til søndag Huh

Jeg havde i sidste uge en del murren i underlivet og var temmelig oppustet (vil tro det var pga ægløsningssprøjten?) men det er gået over og jeg mærker nu intet, udover at alting lugter slemt og en svag kvalme der kommer og går. Jeg tog i går en test og den var bragende negativ, så jeg ved da at Ovitrellen er ude af kroppen - håber SÅ meget at der er to streger på søndag, men har svært ved at tro på at jeg er heldig...

Nuggi
Skrevet d. 04-08-2010 22:31
Bruger

Hej piger,
så er jeg tilbage efter en lille mini-ferie.

Happel - det lyder som om du har det lidt bedre. og tillykke med huskøb og salg af lejlighed m.m..

JNS og Tinam: Ih hvor er det spændende!!!! Fingerscrossed kom nu tilbage med positive tilbagemeldingerWink

Chica: kan godt forstå hvis du er frustreret over ikke at vide om du har haft ægløsning eller ej - det ER da vildt irriterendeAngry Men godt at du nu er i gang med behandling.

Her er der ikke noget nyt - jeg holder stadig ferie fra hormonerne....fik menstruation dagen efter vi var rejst til udlandet så det gav sig selv at vi holdte pause...hvilket har været helt fint, men nu hvor jeg er hjemme igen ville jeg alligevel ønske at jeg var i gang med endnu et forsøg.

Jeg kan mærke at jeg er ved at affinde mig med at der nok ikke er flere børn til os. Lidt trist men føler mig alligevel helt utrolig heldig at jeg har min dejlige dreng.

JNS
Skrevet d. 07-08-2010 13:20
Bruger avatar

Bruger

Hmm vente kan jeg jo ikke, så i dag testede jeg, selvom det kun er 15 dage siden ægløsningssprøjte. Den var bragende negativ, så det ser ikke ud til at der var en baby til os.
Jeg har ikke lyst til hormoner igen, så er lidt langt nede i dag Sad ville bare så gerne have haft den baby.
Selvfølgelig kan man teste falsk negativ, men mon den er falsk så tæt på?

Happel
Skrevet d. 07-08-2010 14:38
Bruger

JNS...hvornår har du fået af vide, at du kan teste?
Jeg er alle gange begyndt at bløde ca. 14 dage efter sprøjten, så jeg er ikke nået til det med at teste.
Men hvis din mens ikke dukker op, så kan du jo teste igen om et par dage. For nogen tager det jo noget tid før der er nok hormon til, at det giver resultatFingerscrossed

Mine erfaringer med g-test er desværre, at hvis den er negativ, så bliver den ved med at være det... men vi er jo heldigvis forskelligeWink

Nuggi
Skrevet d. 07-08-2010 14:43
Bruger

JNS: æv, æv, æv! Jeg fik at vide at jeg kunne teste 14 dage efter så hvis jeg var dig ville jeg nok holde mig til at den desværre er negativ i denne omgang.

Har du haft det dårligt pga. hormonerne eller er det "bare" et holdningsspørgsmål at du ikke har lyst til det? Ikke fordi jeg synes det er fuldstændig fantastisk at tage dem, men det generer mig ikke, da jeg ikke har nogle slemme bivirkninger.

Næste gang jeg får menstruation skal vi i gang med 5. forsøg - synes selv det lyder helt vildt!

JNS
Skrevet d. 07-08-2010 15:41
Bruger avatar

Bruger

Jeg fik ikke en egentlig testdag, bare at vide at der mindst skulle gå 14 dage efter ægløsning (det er i morgen).

Spændingen stiger, kom lige til at kigge på testen, ved godt at det er et par timer siden, men nu var der en tydelig positiv streg - det har der ikke været de andre gange jeg har testet negtiv, uanset hvor lang tid der er gået. Bruger samme mærke hver gang. Så hvis jeg stadig ikke bløder mandag tester jeg igen Smile

Nuggi: Jeg har slet ingen bivirkninger haft af hormonerne, det har bare været alt for grænseoverskridende for mig at skulle stikke mig. Jeg har altid sagt at jeg ikke ville i hormonbehandling og alligevel fandt jeg pludselig mig selv midt i en. Hvis den positive streg ikke er der i denne omgang fortsætter vi på gammeldags manér frem til 31.12 som er vores aftalte skæringsdato. Hvis lykken ikke tilsmiler os, er vi bare glade for de to vi har Grin

Nuggi
Skrevet d. 08-08-2010 18:38
Bruger

JNS: hvor spændende!!!! Så tror jeg da på at du er gravid, hvis den pludselig er positiv! Venter lige med at skrive tillykke men alligevelSmile

Gå til debat:
Lignende tråde
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Startet ved Svend Lindenberg Prøver at blive gravid 9 09-11-2009 15:21
Ingen virkning med Pergotime - nu i gang med Menopur Hormoner 7 04-09-2009 11:20
Erfaring med Menopur Hormoner 3 01-04-2009 09:33
Menopur Hormoner 1 31-03-2009 22:10
Så er jeg startet med IUI-H Prøver at blive gravid 20 01-09-2008 21:29
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke tilmeldt bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 1,380
Nyeste bruger: katjava
1000 brugere
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

06/09/2010 20:45
Klask! Har simpelthen stukket mig selv så mange lussinger i dag... i forsøg på at ramme de forbistrede myg der er allevegne!! Har opgivet at tælle mygstik! Angry

06/09/2010 20:44
Flot gået Tepries, du er sej er du!! Yes

06/09/2010 09:25
Godt gået, Tepriess! Thumbsup

06/09/2010 02:26
1 døgn uden smøger! Og har holdt kuren! Er faktisk en lille smule stolt Blush

05/09/2010 13:41
Ja i Danmark kalder vi også det hele PCO - om det så er med eller uden -S vi har