22. September 2018 17:49:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26828868
6030 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Smerter igen :-(
stenbukken
Jeg fik konstateret pco for ca. 6 år siden (ved et tilfælde - blev opdaget ved gynækolog pga. undersøgelse i forbindelse med gentagne aborter).

Jeg har 3 børn, som jeg har fået helt naturligt. Min søn/den yngste er fra juli 2005.

Jeg stoppede med Cerazette sidst i november måned - dem tog jeg i 2 år og havde kun 2-3 meget meget svage blødninger i den perioder (alle andre p-piller bløder jeg af konstant).

Siden december har jeg haft mens 3 gange - de to første gange meget meget voldsomt og smertefuldt (er på stærke smertestillende i et par dage) og længe (10-12 dage), med ca 35-38 dage imellem.
Her sidste gang blødte jeg lidt mindre og kun i 7 dage og havde heller ikke nær så ondt.

På næste torsdag igen skal jeg til gynækolog, fordi min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide siden starten af december måned (og jeg har lidt alderen imod mig).

Men det der undrer mig er, at siden jeg er er stoppet med mine mini-piller, har jeg ofte ømme bryster og rigtig mange underlivssmerter :-(
Det sidder som regel i højre side og når det er rigtig slemt, trækker det om i lænden og ned i ballen/det øverste af låret. Igår lå jeg med varmepude på i halvanden time.
Det er så slemt, at min kæreste også har nævnt, at han synes, jeg har mange smerter/"bivirkninger", når jeg ikke tager piller.
Er det en del af pcoén???? Altså de her trælse smerter?

Hvis det er ikke var fordi, vi prøvede at blive gravid, ville jeg begynde at tage mini-piller igen, fordi jeg slet ikke har de problemer så (men det er jo heller ikke sundt at proppe kroppen med hele tiden).

Det skal lige nævnes, at jeg har haft to positive æl-tests (dog uden af være blevet gravid) siden december - og der får jeg også mega meget ondt, men det er som regel i den anden side :-/
Redigeret af stenbukken d. 11-04-2010 15:01

hult
Det lyder meget voldsomt og ikke særligt rart - så godt du skal til gynækolog snart.

Ved ikke om du kender til Endometriose? Flere ting ved det du beskriver kan minde meget om netop Endometriose, de voldsomme smerter og dér hvor du beskriver du har dem og så de voldsomme blødninger. Man behandler somme tider Endometriose med netop p-piller og du har fået det værre efter du stoppede med disse.

Prøv at kigge på Endometriose Foreninges hjemmeside:
http://www.endo.d...rside.aspx

Siden forklarer rigtigt godt alt om Endometriose. Siden indeholder også nogle skemaer man kan besvare og tage med til sin læge/gynækolog.

Jeg har selv Endometriose og derfor reagerer jeg på dit indlæg med denne info.

Håber du snart får det bedre Smile

http://www.hultshome.dk
stenbukken
Åh nej da - synes mine symptomer minder mere om endometriose end PCO (men det var en gynækolog, den samme jeg skal over til denne gang, der konstarerede det).

Kan de to sygdomme forveksles ved scanning?

Kan da næsten ikke overskue, hvis jeg er "ramt" af begge dele :-(

hult
Om Endometriose og PCO kan forveksles ved en scanning ved jeg ikke, Endomtriosecyster er blodfyldte cyster der kan sidde mange steder i underlivet og ikke kun på æggestokkene. PCO ses i æggestokkene.

Har du fået taget blodprøver også der viser PCO?

Jeg fik konstateret begge dele, Endo og Policystiske ovarier, ved min første underlivsscanning, men kendte først resten af symptomerne på PCO da lægerne blev klogere på PCO flere år senere.

Nej ville ikke være rart hvis du har begge dele, men det kan man også finde en måde at leve med - men prøv at se på det på denne måde: HVIS det viser sig at du har det ene eller det andet eller begge dele, så er der kommet diagnose og navn på hvad der er galt og så er der muligheder for behandling. Vent nu og se hvad han siger din gynækolog, du kan jo være heldig at det ikke er så slemt Hug

http://www.hultshome.dk
Cille30
Jeg ville også ønske at jeg kunne give dig et svar, dine syptomer har jeg ikke...

Kun det med underlivssmerter, men det er kun en gang imellem..

Jeg håber at du finder ud af hvad det kan være, for det er da mega synd for dig at du skal have det på den måde

Stort knus herfra
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Påsken – igen en højtid, fyldt med sukker - NY artikel Artikler, medier og undersøgelser 1 08-04-2014 20:25
Prøver igen Prøver at blive gravid 6 10-03-2013 10:59
Er helt nede igen! Prøver at blive gravid 3 20-12-2012 19:09
Mine daglige smerter Symptomer - Diverse 11 11-06-2012 07:25
Mens, igen ? Overvægtig med PCO 2 10-06-2012 21:40
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende