22. Oktober 2021 02:46:13
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31951342
5731 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
"Nyt" fra Svend Lindenberg
seranade
Det går rimelig hurtigt at får en tid hos Svend og de er rigtig søde derinde. Prøv at ringe til dem.
Held og lykkeYes
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

Signe
Hej Sannie. Der er ikke noget ventetid. Dvs. du kan oftest få et tid en uge efter. Da jeg var tilknyttet ringede jeg en morgen pga. blødning tidlig i graviditeten - der fik jeg en tid to timer efter.

Hvis det er for at få en udredning/behandling for PCO, at du gerne vil derhen, kan du få en henvisning fra din egen læge. Så betaler sygesikringen.
Redigeret af Signe d. 19-06-2010 22:06
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

he05
Da jeg fik en henvisning fra egen læge i 2009 og ringede til CFC kunne jeg komme til 7 uger senere. Jeg tror at deres ventetider svinger meget, men du kan nok forvente en ventetid på omkring de 7-2 uger, hvilket slet ikke er så galt. Der er maks en uges ventetid til de samtaler, hvor du selv betaler.
Men prøv at ringe til dem og pøj pøj med det Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Sannie
Det lyder dejligt med ikke så lang vente tid Smile Har oprindeligt fået en henvisning af egen læge til en alm gyn. Der er så 3 mdr ventetid. Og finder hun ud af vi skal have yderligere hjælp skal vi først henvises til en fertilitetsklinik. Og så kan jeg jo godt se fremtidsudsigterne.. Sad
Jeg har ikk fået bekræftet at jeg har PCO, men tror selv at der er en overvejende sandsynlighed for det. Og tænker at jeg ligeså godt kan få en henvisning ind til Svend som kan klare alle tingene samme sted..Yes

Lisette
Nu har Svend sagt, at hvis man også har smerter i armene, skal de også konditionstrænes! Det vil altså sige crosstrainer, stavgang el. svømning?! For det er kun de muskler, man konditionstræner, der bliver bedre til at optage sukkeret. Puha, det begynder at blive besværligt! Wink Min far har en crosstrainer, så den kan jeg bruge en gang om ugen, men ellers må det blive stavgang, selvom jeg kommer til at ligne en nørd, men hey - så må jeg jo bare få det på mode! Grin Og hellere se dum ud end have ondt! For jeg gider bare ikke svømme - medmindre det er sommer og i havet! Alt det det med klor og skrigende unger og badedragt... Wink
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

bettemus12
Hej hej Har lige læst nogle af jeres historier og han lyder da som en spændende mand Smile Har selv lige fået en tid ved ham den 16 og glæder mig til at få noget at vide om hvad jeg må og ikke må for synes godt nok det er en labyrint og finde ud af..

Jeg falder så også udenfor hans udtalelser for har aldrig haft så meget døj med mit PCOS som jeg har efter at jeg fødte en dreng sidste år og nu skal der bare styr på det, hader hvordan jeg selv ser ud er ikk vant til at være så stor Sad Jeg har også kun fået at vide at jeg har det da vi prøvede at blive gravide og så har jeg ikk el fået at vide hvad jeg skal gøre ved det så det håber jeg godt nok han kan hjælpe mig med..

Vi søgte også bare på nettet og læste at min læge kunne sende en henvisning men man er lige nødt til og ringe til dem for at få det nr man skal sende henvisningen til for det kunne min læge heller ikk finde men det fik jeg i tlf af sekretæren.. Jeg kommer godt nok fra nordjylland af men kører gerne derover for at få hjælp hvis det kan gøre at der sker noget.. Så glæder mig rigtig meget til at høre hvad han kan fortælle mig men det er selvfølgelig lidt træls at der ikker andre PCO klinikker end derover for der er sgu lidt langt men nu får vi at se hvad han siger Smile

Skildepigen
Jeg var til første besøg hos CFC i dag, jeg ventede ca 3 uger.
JEg var meget overrasket over, hvor kort tid besøget tog, men Svend Lindenberg virker rigtig sød og har massere af humor Smile
Fik konstateret PCO i november 2009. Har tabt 15 kg og vejer nu 63 kg.
Prøver at blive gravid.
Startede kostændring i januar og metformin i marts 2010

SA 4+1 i april og 4+6 i Juli.
Ovitrelle i september.

Brittfp
Jeg ringede til CFC omkring den 29-30/6 og har en tid på næste tirsdag den 13/7, så der er lidt over to ugers ventetid. Jeg glæder mig -kender dog Svend fra tidligere
Fik konstateret PCO i 2004 i forbindelse med graviditetsønske. Symptomerne har været der siden jeg var teeenager, så jeg har vel levet med det størstedelen af mit liv. Ved hjælp af metformin og motion er jeg nu mor til to dejlige drenge på henholdsvis 4 år og 7 måneder

cph09
Jeg må tilslutte mig nogle af de andre og sige, at jeg heller ikke altid oplever Svend som rar. Det afhænger af hans humør. Jeg har aldrig erfaret at han bruger tid på kost med mig. Han vil gerne hjælpe, men det går meget hurtigt og jeg får ikke svar på spørgsmål og føler heller ikke der er tid. Derudover har jeg erfaret, at det at jeg eks ville have kopi af mine blodprøver med (en dag hvor han var i dårligt humør) gjorde han afviste mig og ikke ville have at sekretæren gjorde det. Så .. jeg stoler på at han er dygtig, men han tager ikke alle aspekter med .. og så er der de andre uheldige oplevelser (som der har været flere af) .. så jeg overvejer at forsøge med en anden læge.

Newt
Jeg har kun gode oplevelser med Svend. Det var ikke ham, der udredte mig, men han har taget mig alvorligt hele vejen igennem, og han hjalp os til at få vores dejlige søn, så jeg synes, jeg skylder ham meget Wink.
Jeg har kun haft positive oplevelser derinde, og jeg er så en af de heldige, som er blevet rask efter graviditeten. Da jeg var til tjek derinde, snakkede vi meget om mit lange ammeforløb, og Svend mener, at det har været hovedårsagen til, at jeg er blevet rask. Jeg ammede vores dreng i 1½ år. Jeg har været heldig, at amningen var så nem for både mig og vores søn - det har bare kørt fuldstændig efter bogen. Jeg er så glad i låget over, at vi formentlig ikke skal igennem hormonkur og behandling, når vi skal have den næste, for Svend mener, at vi kan klare det selv næste gang. Jeg HÅBER, han får ret. Smile
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

camilla_frederiksen
Jeg er også rigtig glad for Svend, jeg kommer der "kun" med min PCO da jeg end ikke har prøvet at blive gravid...
Jeg vil også gerne rose de søde receptionister og øvrige personale derinde, de er så søde både når man er inde på klinikken og når man ringer :-)

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Svend Lindenberg Metformin eller anden medicin 2 05-05-2014 14:28
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176