31. Oktober 2020 15:05:36
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30456466
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Har fået Barn/Børn
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvad skal der ske nu?
Missymoons
Hej,

Var så heldig at blive gravid sidste år og sidder nu og er mor på 4 måned til den skønneste guldklump af en søn. Og fik dengang jeg blev gravid at vide at jeg ikke skulle i nogen som helst form for behandling for min PCO fordi at "graviditeten ville sætten den på stand-by" - det var det min læge sagde, hun sagde også at vi måtte tales ved når jeg havde født og var færdig med at amme.
Det blev jeg så for 1 måned siden, da han ikke ville mere og har nu taget 6 kg på!. De er kommet ud af ingen ting efter amme stop. Havde 3 dage efter vi kom hjem tabt de 15 kg jeg havde taget på under graviditeten, så var ellers ret glad. Men altså efter ammestop er der sket følgende: 6 kg har sneget sig på, jeg har nældefeber, jeg har de tørreste hænder der sprækker, små bløder og svier, jeg har fået strækmærker der ikke var der før fra den ene dag til den anden, og en masse bumser i hovedet, specielt hårgrænsen.

Troede først det var fordi kroppen lige skulle fatte at jeg ikke ammede mere, og hormonerne falde på plads, men nu er jeg begyndt at spekulere på om det er PCO'en der er i fremdrift - om de 6 kg der er kommet af ingen ting, tørre hænder, nældefeber og bumser alt sammen hænge sammen. Er der nogle der har oplevet noget lignende?

Min læge talte med mig om da vi fandt ud af at jeg havde PCO at når jeg var færdig med graviditeten skulle jeg på Metformin. men da jeg ringede derned i forgårs sagde hun at det kunne hun ikke se hvorfor hun skulle give mig, jeg er jo blevet gravid selv. Hun har glemt hvad hun sagde sidste år og nu er jeg forvirret. Er i forvejen på 90 kg og vil af med dem nu!.

hult
Missymoons skrev:
Min læge talte med mig om da vi fandt ud af at jeg havde PCO at når jeg var færdig med graviditeten skulle jeg på Metformin. men da jeg ringede derned i forgårs sagde hun at det kunne hun ikke se hvorfor hun skulle give mig, jeg er jo blevet gravid selv. Hun har glemt hvad hun sagde sidste år og nu er jeg forvirret. Er i forvejen på 90 kg og vil af med dem nu!.

Din læge er helt gal på den - man giver også Metformin til kvinder med PCO der ikke skal være gravide eller har været gravide.

Prøv om du kan få en henvisning til at komme ind til Svend Lindenberg på CFC, Copenhagen Fertility Center, han kan hjælpe dig.

http://www.hultshome.dk
Meier
Tillykke med sønnen, det er dejligt for dig Smile
Håber din læge lytter når du tager ned til hende igen.

Cille30
Tillykke med din søn..
Hmm læger er sgu for dumme.
Hun kan da ikke være bekendt at hun ikke kan huske det, jeg troede da at læger skriver sådanne noget om.. Hmm.

Ja jeg håber da at du snart finder ud af noget.
Held og lykke
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Missymoons
hej tøser.
tak for svarene, har tænkt mig at insisterer op at få en henvisning til ham Svend Lindenberg, så vi kan finde en løsning. Håber virkelig ikke det er PCO'en, der er i fremskred.
Er der nogen derude der selv eller kender nogen der har oplevet det samme med bumser og kg der hopper på efter de er stoppet til at amme?
god weekend!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad skal man spise? Normalvægtig med PCO 5 12-01-2015 22:11
Skal man have Metformin Metformin eller anden medicin 2 25-09-2014 20:33
Proteinpulver: hvad skal man vælge? Kost og motion 1 05-03-2014 12:39
Skal det virkelig være dyrt at have PCO ? Opskrifter 3 06-02-2014 21:17
Skal det være dyrt at have PCO? PCO Brevkasse 3 04-02-2014 16:55
Log ind
Brugernavn

Kodeord