26. Oktober 2014 06:53:48
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Krydderkage
Elver-madbrød
Savoykålsalat med vi...
Chokoladekage med bl...
Bøf stroganof med sq...
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 16743129
5540 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Sukrin
NalaCamille
Mange tak for svarene ved Quinua. Jeg læste mig til nogen spiser perle rug og perle byg ... hvor meget er tilrådeligt af det ?
Så er der Sukrin der står 0 kalorier og at det ikke påvirker blodsukkeret, det er 100 % naturligt og findes b.la i frugt.
Glykæmisk index = 0. Det skulle da være godt nok ikke ?
Jeg er så glad for de kvikke piger på siden, som hjælper ved tvivlsspørgsmål....Tak.
Jeg håber man må indtage det, da det er naturligt .
jeg er ikke så vild med sødemidler.
En sidste ting. folderen som gæst ...er super god ..men, har I nogle gode ideer til om det er bedst at sige ¨jeg kan selv tage mad med i byen ¨eller hvordan kommer i ind på folderen ...her tænker jeg ikke på ens familie og tætte venner, men mere inviationer til bekendte ol. man ikke er så tæt på. Forslag modtages gerne....
Glad for siden her.....

Happel
Hvis du går efter ca. 60 gram kogt vægt af perlerug og perlebyg, er du ihvertfald på den sikre side. Det kan også være, at du kan tåle mere, men det er meget individuelt.

Sukrin er helt i orden, men jeg har læst mig frem til, at mange ikke bryder sig om smagen. Hvis du køber det, må du endelig skrive, hvordan du synes, at det smager.

Jeg har ikke brugt folderen, og jeg forventer ikke, at folk tager hensyn. Jeg spiser det af maden, jeg kan. Synder også nogle gange en lille smule, når jeg er ude... bare det ikke bliver for tit, så gør det ikke det store i det samlede regnskab.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

he05
Jeg bruger sukrin i forbindelse med nødder og kanel på en pande, og det syntes jeg smager rigtig godt sammen med kærnemælksdrømmen fra "spis maven flad" Pfft Det lugter lidt specielt, men i den forbindelse (har ikke prøvet det på en anden måde), så kan jeg ikke smage forskel på sukrin og sukker.
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Happel
BKL...nej, der var godt nok ikke meget at komme efter på din weekendtur. Øvøv. Så er det netop, at man føler, at det hele er noget hø med pco og alle de hensyn man skal tage.
Jeg plejer at kunne spise kød/fisk og grøntsager og evt, en skive rugbrød, hvis det er frokost. Min far gør det meget i flødesovs, og den er jo sikker nok i forhold til pco.
Min svigermor køber næsten altid mørk chokolade, fordi hun ved, at jeg godt kan lide det.
Mine egne forældre er faktisk meget værre... de presser på og kan simpelthen ikke forstå det: Jamen en skive af mors hjemmebagte marmorkage, har da aldrig skadet nogen, og du er da så pæn og slank..." De er simpelthen så bange for, at jeg er ved at blive for tynd...og det er nu ikke lige tendensen lige for tiden, nærmere modsat...hehe.

Min håndtaske indeholder for det meste en pose med mandler, lidt tørrede abrikoser, lidt mørk chokolade og en pakke fiberkiks(minimum eller klidmesteren). Det sidste har vist sig at være meget funktionelt for mig. Hvis der er morgenbrød på arbejdet...så tager jeg en kiks med ost og er derved stadig med i fællesskabet. De er også gode til et mellemmåltid. En skive med sukkerfri nutella til en god kop kaffe er guf!

Når jeg læser min tekst lyder det til, at jeg synes, at det er ligemeget, hvor meget man synder. Sådan skal det ikke forstås. Niveauet for mit eget synderi af ikke pco-venlig mad er for den sidste måneds tid = 3 guldkarameller, en skefuld ris og to chokoladeskildpadder på min fødselsdag i går(jeg elsker skildpadder!!!). og så var der vist også et par bolcher en søndag aften, hvor viljestyrken holdt fri.
Dengang jeg gik til diætist mente hun, at det var ok at synde, når man blev inviteret ud, hvis dette altså var 1 gang om ugen eller hver 14. dag. (Den går nok ikke, hvis man er inviteret ud hver dag...hehe)

Det kunne være jeg skulle prøve det sukrin der. Det lyder nemlig lækkert med noget sødt knas til morgenmaden.
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

NalaCamille
Tak for alle jeres gode fif.... Sukrin...min søn på 11 år der ...så vidt jeg ved ikke har PCO ; ) spiser det hver dag på sin havregryn eller grød...der sker bare automatisk ...jeg glemte at købe rørsukker og så fandt jeg ud af han brugte det andet ... har aldrig hørt han har beklaget sig over smagen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal bruge det til endnu for min musli putter jeg ikke sukker i ...men. det er bare rart at vide der er noget ¨sukker¨man godt må få og jeg tror jo mere bedre jeg bliver til at lave pco rigtig kost og variere kommer det jo nok frem ....gad vide hvordan kokos rug toppe vil smage med sukrin ..sådan nogle skøre ting kunne jeg sagtens finde på med tiden ...i øjeblikket har jeg rigeligt med at holde styr på hvad man må og ikke må for jeg er allergisk over for metformin ...røg akut med hjerteambulancen....ikke kun det men også andet medicin da jeg mangler mange levergener...så jeg skal bare holde mig på måtten og indtil videre går det godt ...også med jeres hjælp..skal i lige vide ¨tak¨.
Den der kærnemælksdrømmen er det en der findes en opskrift på ...syntes den lyder rigtig spændene?

Jeg er faktisk begyndt at give folderen til flere ...for jeg syntes den er god og så siger jeg ...jeg vil gerne komme...men måske er det lettere jeg tager min egen mad med? Men du kan læse den her, der står hvad jeg må spise og om hvorfor ...så kan vi jo aftale om jeg skal tage min egen mad med.
Skal til familietamtam idag og min mor ...det hele er så nyt var gået igang med frikadellerne med havregryn i og jeg ringede og sagde jamen bare du har æg ..det må jeg godt spise ...så sagde hun Smile nej, jeg laver da bare en portion uden havregryn til dig ...skal alligevel lave flere portioner ..ja, så glæder man sig til at komme, når man ved der er noget man kan spise og møder forståelse ; )
Men jeg kan godt forestille mig det indimellem er rigtig svært og at man føler sig meget besværlig...men på en måde tror jeg det er lettest at være konsekvent når man er ude ...så jeg forstår ikke helt diætisterne for så sidder de udenforstående og tænker jamen hun spiser jo ikke selv efter det ...kan i følge mig?
Så jeg vil prøve at bruge folderen og hvis de siger det har vi styr på ...vil jeg sige ...det har jeg ikke engang selv helt endnu ...mon ikke du lige skulle kigge på den ..heller en gang for meget end for lidt.
Gad vide hvor mange venner jeg mister? Skal nok lade jer vide ....har faktisk ret stor omgangskreds og familie også års fester der foregår på skift hos forskellige ...nå, vi må se hvordan det går.Smile...det bliver ikke nemt...men , jeg går til den med oprejst pande.

he05
Du kan finde mange gode opskrifter (inkl. kærnemælksdrømmen) i bogen "Spis maven flad". Den kan jeg varmt anbefale Smile

Puh ha, det lyder godt nok ubehageligt med din allergi overfor metformin og hjerteambulancen - føj, for en forskrækkelse Sad
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Nuggi
Sukrin lyder da ret interessant - hvor kan man købe det henne?

he05
Jeg købte sukrin i en helsekostbutik (i Fields).

Signe
jeg har købt sukrin over nettet hos frk. skrump.dk
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

Happel
Jeg har også set det hos helsekosten i Slagelse... men det var forholdvist dyrt, så jeg ville lige hører fra nogle andre, inden jeg investerede i det. Man kan også får det i en flormelis udgave, der kan bruges til glasur til kager.
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

he05
Ja, det er lidt pebret - faktisk kræver det generelt lidt mere af pengepungen at leve pco-venligt..syntes jeg i hvert fald... Jeg lagde mærke til, at det var billigere at købe i butikkerne, hvis man ikke købte en masse andet på nettet, da der kommer fragt oveni. Jeg gav 80 kr. for en pakke på 500 g.

Happel
Så har jeg købt sukrin og lavet noget nøddeknas efter en opskrift i "Spis maven flad"...og så har jeg smidt al knas ud igenShock jeg er vist kræsen og sukrin smager meget mærkeligt i min mund!
Jeg har dog ikke opgivet kampen helt endnu og har også det meste af en pose tilbage, så jeg tror, at jeg vil prøve nogle andre opskrifter med det. Der skulle vist være nogle på produktets hjemmeside.
Det kan også være, at man vænner sig til det. Første gang jeg havde bagt med perfect fit, synes jeg også, at det smagte forfærdeligt... nu kan jeg sagtens bage med det og spise det.
Termin 4. maj 2011
Termin 6. Dec. 2012

he05
Jeg tager kun halvdelen af den mængde sukrin som de anbefaler i "Spis maven flad". Faktisk så syntes jeg at meget af de kunstige sødemidler de foreslår i opskrifterne ikke er nødvendige, men det er kun godt!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sukrin gold, alternativ til brunt sukker Kan jeg godt spise...? 1 14-12-2012 21:07
Sukrin+ 100 % naturligt sødemiddel PCO Produkt Nyt 1 29-04-2012 19:52
Tip til køb af Sukrin/Multisød Diverse - PCO 7 14-11-2011 21:42
Sukrin under graviditet?? Kan jeg godt spise...? 4 11-11-2011 14:22
Multisød vs. sukrin Kan jeg godt spise...? 3 23-08-2011 10:31
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende