23. Maj 2013 23:46:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Fiberkiks
Hovedreglerne i den ...
Chokolade Lasagnette
Fast food: 2 hurtige
Svensk pølseret
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 11471163
4586 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ingen æg!!
Sigelotte
Ja så var jeg til scanning i dag efter at ha taget Pergotime fra 3.-7. cyklusdag!! Der var ingen tegn på ægSad Min krop har ikk reageret specielt på pillerne. Skal prøve igen ved næste mens.. Håber på æg næste gang!!

Sigelotte
Tak Smile jeg krydser alt hva krydses ka! Smile

Nuggi
Hej Sigelotte,
æv - kan sagtens forstå hvis du synes det er frustrerende - skal du forsøge med pergotime igen næste gang? Og hvorfor opgiver man i denne cyklus? Kan man ikke bare fortsætte med pergotime og så håbe på at det bare tager lidt længere tid? Som du nok kan høre ved jeg absolut ingenting om pergotime - jeg har selv forsøgt med Gonal-f og der skete heller ingenting overhovedet til at starte med - men pludselig kom der gang i det.
Held og lykke med det.
Hilsner fra
Nuggi

Happel
Altså....æggene kan godt være lang tid om at vokse på pergotime. Jeg har prøvet at blive skannet på 13. dagen, hvor der ikke var nogen æg. Så blev jeg skannet igen på 18. dagen, og der havde jeg et æg på 18 mm.

Jeg forstår heller ikke, hvorfor man ikke fortsætter med et andet hormon, hvis pergotime ikke virker.

Hvor er du i behandling henne?
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Sigelotte
Hej Nuggi

Ja det er dælme øv der ingen æg var. Jeg ska ta pergotime fra 3. til 7. cyklus ved næste mens.. Jeg blev scannet på 13. dagen og de snakkede ikk om at scanne mig nogle dage efter. Jeg fik bar en ny resept på pergotime og den besked at jeg skulle forsøge igen ved næste mens., og hvor jeg så ska scannes igen på 13. dagen. Hvis der så ikk er nogle æg vil de sende mig til en fertilitetsklinik. Det er ved en gynækolog på sygehuset jeg er ved, og det er ikk meget svar el. hjælp som sådan man får derude. Derfor vil jeg et el. andet sted gerne sendes til en fertilitetsklinik, hvor de ved noget om tingene!!
Men mange tak for "den goe vind" Smile
Hilsen Sigelotte

Sigelotte
Hej Happel

Jeg er ved en gynækolog på sygehuset. Jeg forstår heller ikk hvorfor jeg ikk sku scannes nogle dage efter for at se om der var nogle æg. Jeg føler ikk de har særlig meget styr over det, og jeg får aldrig særlig meget info når jeg er derude. Jeg føler ikk de ved hav de snakker om. De vil i hvertfald gi pergotime et forsøg mer, og så hvis der ikk er æg næste gang vil de sende mig videre til en fertilitetsklinik.

Hilsen Sigelotte

Newt
Hej Sigelotte

Jeg har selv været på Pergotime fra 3.-7. dagen og blev scannet på 12. dagen. Der var ingen æg. Jeg blev sendt hjem med besked om genscanning en lille uge senere. Der var stadig ingen æg. Jeg fik derfor at vide, at de mente, jeg var resistent over for Pergotime, hvilket der åbenbart er mange, der er. Det var, hvad de sagde til mig på Fertilitetsklinikken. De prøvede kun Pergotime en gang, for der var mange, som slet ikke reagerede på dem, og derefter gik man videre til injektioner. For mit vedkommende fik jeg Puregon som virkede efter bare 6 dage. Det hele endte med, at jeg tre dage senere fik lavet IUI-H, og jeg er nu gravid i 16. uge.
Når jeg fortæller dig min historie, er det for at forklare, at jeg synes, det er meget underligt, at de ikke scanner dig igen og mindst lige så underligt, at de siger, at du bare skal tage Pergotime igen i næste cyklus. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men hvis det er på Sjælland kan jeg varmt anbefale CFC, hvor du kan blive behandlet gratis, når du har PCO, hvis du har en henvisning fra egen læge.

Held og lykke med det hele og giv os endelig en opdatering, når der er noget nyt.

Kærligst Newt
Nu mor til Ludvig som er født i november 2010.

Sigelotte
Hej Newt

Først et stort tillykke med graviditeten Smile!!
Jeg bor i nordjylland, så det blir en smule langt at komme frem og tilba Wink Men jeg håber at jeg ka bli henvist til en fertilitetsklinik, fordi sys ikk de hjælper de gynækologer på sygehuset! Det er os hvergang en ny, som jeg kommer ind til. Føler bar de propper nogle piller i hovedet a mig! Min krop havde heller ikk reageret synderligt på pergotime, men de ville forsøge igen ved næste mens. inden de ville sende mig videre. Jeg har os taget provera 5 mg for at fremkalde min mens. Dem sku jeg ikk tage denne gang, da de mente min mens. vil komme a sig selv, nu jeg havde taget pergotime. Jeg føler mig en smule "lost", men håber stadig på en henvisning til nogel der ved hva de snakker om!

Tak for de goe råd og den "goe vind"!
Jeg ska nok lige opdaterer når der er noget nyt..

Knus Sigelotte

Sigelotte
Hej KrisB

Tak for rådet om Bjarne Stigsby, men jeg bor i nordjylland så det blir en lang tur Wink Men ellers mange tak..

Sigelotte
Jeg vil os ud o ha købt en a de bøger, som folk snakker en del om. Må hellere få gang i de nye madvaner Wink

he05
Hej Sigelotte

Jeg fik også Pergotime til at starte med, men efter 35 dage med masser af skanninger, hvor jeg kun havde udviklet ét æg på 10 mm blev Pergotime udskiftet med Puregon og vupti så var der et perfekt æg! Jeg er i behandling hos Copenhagen Fertility Center og der fortalte de at er der ingen resultater ved de 30-35 dages så er Pergotime ikke vejen frem.

Pøj pøj med det!
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Sigelotte
KrisB - tror lige jeg ska ind og tjekke den hjemmeside Wink

Sigelotte
Hej he05

Jeg forstår heller ikk hvorfor jeg ska igennem en behandling med pergotime igen nu når min krop mer el. mindre slet ikk havde reageret på dem! Men jeg må se hva den næste behandling pergotime sir. Jeg tror ikk der er den helt store forskel. Men så blir jeg forhåbentlig henvist til en fertilitetsklinik og kom videre med en anden behandling.

Tak fordi du skrev!

hult
Se efter bogen her
http://www.bogpri...aven-flad/
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
INGEN SLIK Kost og motion 6 12-01-2013 20:28
Ingen brugerbetaling på PCOforum Spørgsmål om 2 17-12-2012 20:52
Øv ingen gevinst ved 1 forsøg Prøver at blive gravid 9 05-12-2012 18:33
Har ingen ide om min termin. Er blevet gravid 11 13-09-2012 11:32
Provera men ingen menstruation Hormoner 2 07-07-2012 16:44
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 2,748
Nyeste bruger: Knirke Bager
Artikel om PCO
Oversigt over PCO-kosten
Din gæst har PCO

PCO Forum på Facebook
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

16/04/2013 09:08
Tilykke med præmien - og ilm med foråret, skønt at vejret endelig har opdaget årstiden Wink

14/04/2013 23:24
Så modtog jeg det opskrift hæfte jeg vand i påske konkurencen..blive
r godt med en masse PCOS venlige kager.. Godt forår alle sammen Smile

25/01/2013 21:18
Kære nye brugere: Vær meget opmærksom på at du indskriver din mail adresse korrekt under tilmelding, ellers kan du ikke modtage din velkomstmail

07/01/2013 17:12
11 x tillykke i dag! Flag

28/12/2012 09:25
Se den lækre Nytårsmenu, klik på banneret her på forsiden af PCOforum

PCOS awareness ribbon