04. August 2020 22:31:30
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29992396
5845 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ny i PCO forum
desiree
Hej.

Har fået diagnosen PCOS for ca. 1 år siden. Har prøvet at blive gravid i snart to år, har 3 IUI bag mig, uden held. Skal opstarte FSH indsprøjtninger, og håber sådan at det lykkes.

Er begyndt at træne hver dag i 30-45 min, og kostomlægning.

Kan nogen anbefale en bog om kost til pcos kvinder??

he05
Velkommen til Smile
"Spis dig Gravid" er næsten vores bibel herinde, så hvis du ikke allerede har stiftet bekendskab med den, så er den et kig værd Jeg er også selv glad for "Spis maven flad", da der er en masse gode PCO-venlige opskrifter i den.

Pøj pøj med det hele!!
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Cille30
Hej desiree.
Velkommen til pco forum Grin

Som he05 og KrisB skriver, så anbefaler jeg også de her bøger : spis dig gravid og spis maven flad. Jeg har modtaget bogen spis dig gravid for ca 14 dage, den er jeg glad for, samt venter jeg på bogen spis maven flad. Men jeg har også bogen som hedder GI opskrifter, den er også god. Det var bare så jeg havde forskellige slags pco venlig mad som jeg kan vælge imellem, så det ikke er så ens.

Knus
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Meier
Velkommen til Smile
Vil ikke blande mig i valg af bøger, da jeg kun lige er gået i gang med Spis dig gravid og lige har bestilt PCO venlige opskrifter, så har ikke så meget jeg kan blande mig i samtalen om Grin
Men Spis dig gravid er god Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

desiree
Hej igen.
mange tak for jeres respons. Har været så ked af det idag, fordi jeg er så bange for at det aldrig vil lykkes mig at få en baby.
Det er så uretfærdigt....
Har en nattevagt lige nu og det er så svært ikke at tænke på babyer hele tiden....

Meier
Du kan tro jeg kender det.
i mit sidste arbejde havde jeg med udsatte børn at gøre og det gjorde bestemt ikke mit humør bedre og det endte desværre med en sygemelding. Men da jeg var lidt ovenpå igen, fik min mand og jeg en god snak og nu føler jeg vi kan klare det hele (han var noget så sød og sagde bl.a.: Selvfølgelig vil jeg gerne have et barn med dig, men hvis vi ikke får det, så er der ikke noget at gøre ved det, jeg elsker dig med eller uden barn Smile) Det var lige det jeg havde brug for at vide. Så nu tager jeg en dag af gangen og er sikker på der nok skal ske noget positivt ved os.
Og jeg er sikker på det også nok skal komme ved Jer Fingerscrossed Smile

Cille30
Jeg kender også godt følelsen, det med om jeg nogensinde bliver gravid, når vi har forsøgt i over 4 år at blive gravide på den "normale", hvem ved, om jeg bliver mor eller ej, håber det selvfølgelig inderligt at jeg gør det(da det er mit største ønske) men min kæreste har ligesom Meier, han elsker mig ligemeget om vi for et barn sammen eller ej.
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

desiree
mange tak for Jeres respons. Det betyder virkelig meget for mig. Jeg er gået igang med en hel livsstilsændring. Jeg tror jeg sætter min fertilitetsbehandling i bero og prøver med mine metoder først. Jeg håber sådan at vi alle oplever at være gravide og blive mødre...Smile

Cille30
Ja også her Grin Det ville være dejligt hvis vi alle gjorde det.. At vi alle sammen oplever det Grin

desiree
Hej igen.

Har lige været ude at købe en køkkenvægt...Nu skal jeg rigtigt igang med kostomlægningen..
Vil høre om nogen kender til noget pco venligt rugbrød, da jeg simpelthen elsker rugbrød, og ifølge spis dig gravid er det ikke så godt...

Meier
Fru. skrump har noget Smile

Happel
Du skal prøve at finde noget rugbrød uden sirup (desværre Kris) og hvedemel.

Det er simpelthen bare med at læse sig frem på varedeklarationen. Multikernerugbrødet fra levebrødsserien har jeg liggende lige for tiden. Emmerys har et bygmaltsrugbrød, der er super.

Havde vi ikke også en tråd, hvor vi listede nogle forskellige mærker op?
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

desiree
Hej igen.

Har set nogle NUPO barer med karamel smag... Er der nogen, der ved om det er tilladt eller er det helt fy fy???

Nuggi
Jeg ville tror at de ikke er okay, da der står at en nupobar (60g) indeholder 25 g kulhydrater, heraf 9,4g sukkerart, men jeg er ved det faktisk ikke.

desiree
Tak for tilbagemeldingen.. Jeg tror jeg holder mig væk fra det. Er der en PCO butik?? Jeg så i nogle andre indlæg at der blev snakket om PCO BUTIK og frk. skrump opskriftshæfte...Frown

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
PCO Forum - "sommer-blus" Alt imellem himmel og jord 4 08-08-2012 21:30
PCO Forum er åbnet igen - 1. februar 2012 Spørgsmål om 9 09-02-2012 09:01
Et sidste farvel og held og lykke, inden PCO Forum lukker ned i morgen d.18dec. Er blevet gravid 3 18-12-2011 10:11
Eksklusivt tilbud til brugere på PCO Forum Diætister /Kostvejledere 4 27-10-2011 22:11
Pco forum Alt imellem himmel og jord 5 30-10-2010 17:01
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176