17. Oktober 2018 23:38:12
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26947153
6023 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ang. at drikke ??
Fru Mia
Jeg skriver fordi, jeg efter at have fået afvide jg har PCO, har skåret al alkohol af, det kan til tider være lidt kedeligt når man skal til fest.
MEN jeg har fået afvide af en jeg godt kan drikke ren sprut, såsom vodka eksempelvis med light sodavand, fordi der ikke er sukker i det ?????

Må jeg dette...?

he05
Jeg tror, at det der er allerværst for os pco'er er øl og drinks med juice, sodavand og lignende. Rødvin og vodka med light sodavand burde være helt okay, hvis man alligevel skal ud og slå til søren Wink
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Tytteas
Nu drikker jeg ikke forfærdelig tit, men inden for det sidste halvandet år er det da blevet til måske 8-10 gange.... men hvis jeg holder mig til light cola med spiritus (fx er jeg helt vild med malibu) så synes jeg ikke det går helt galt for mig... plus jeg får ikke hovedpine og kvalme dagen efter... men hvis jeg drikker almindelig cola, øl eller andet sukkerstads får jeg det ret så dårligt dagen efter Wink

Fru Mia
Ja, tænker også mere på hvor meget det påvirker min PCO, men tror også det selvfølgelig er i moderate mængder og at ren sprut er bedre end øl med sukker...

Bellemus
AlkohOL, ender jo på -ol, og skulle være et skjult sukker!! Men man skal vist heller ikke gøre livet fuldstændig surt for sig selv.
Øl er jo masser af stivelse, sukker, hvede og humle, så det tror jeg man burde holde sig fra.
Vin har jeg også valgt fra primært fordi der er dobbelt så mange kalorier i vin som i øl, og de er fedende nok!
Har hedder det Cola light med bacardi lemon Smile
eller solbærlight saftevand med jordbærvodka og is.
Når jeg er i byen beder jeg om bacardi med cola light i en flaske. Har ingen tiltro til det light der kommer ud af deres maskiner, ligesom på mcD synes jeg får den der sukkerhovedpine af det alligevel Angry
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

Cille30
Hejsa.. Jeg kan ikke tåle at drikke engang imellem. Nogen gange for jeg da lyst til at drikke sammen med vennerne og hygge, men når jeg er til fester eller vi selv holder en, ja så drikker jeg ikke, men engang imellem for jeg lyst. Men når jeg drukket 2-3 glas, ja så av for jeg så ondt i maven, mavekramper og det er ikke til at holde ud, så stopper jeg også, men jeg kan også være uheldig at jeg bliver så syg af det, at jeg kaster op konstant og hele tiden.. Tror at det er pga alt det sukker, jeg normalt ikke for så meget af, for meget lidt sukker.. Kan det være derfor at det driller mig sådan?? Knus
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Lisette
Hmm, det KAN vel godt være, men har aldrig selv haft det sådan - jeg kan tværtimod tåle ret meget uden at få det dårligt - pånær bagefter, hvor min pco har det skidt og jeg er overtræt - ikke tømmermænd - i mange dage! Smile
Store muskelsmerter siden maj 05, men først efter 3 år blev pco opdaget. Kan ikke tåle Metformin og skal tabe mig ca. 20 kg.

moffe
Jeg læste, at nogle herinde lod være med at tage deres metformin samme dag den stod på en bytur, og så tog den lidt senere dagen efter. Det har fungeret fint for mig hvad det angår. Jeg døjer dog lidt med lavt blodsukker (alkohol får det til at dale yderligere), så jeg sørge for at spise noget jævnligt i løbet af aftenen.

Jeg har forsøgt mig lidt frem. Øl får jeg det ekstemt dårligt af dagen efter + ædeflip (sku' jo lige afprøves...). Vin er ikke helt så slemt, men får stadig seriøse ædeflip dagen efter. Det der fungere bedst for mig, er klart spiritus med light-sodavand.

Kan varmt anbefale vodka med citrus-danskvand og limesaft. Lyder kedeligt, men smager rigtig godt og friskt. Ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, men syntes faktisk jeg har det meget bedre dagen efter, hvis jeg kun holder mig til den drink, i stedet for at fylde mig med lightsodavand en hel aften.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Behårede kvinder bør drikke pebermynte-the Hårvækst og hårtab 28 05-12-2010 00:20
Motivation til at drikke vand Artikler, medier og undersøgelser 1 28-09-2010 08:53
i byen, er der noget man må/kan drikke Kan jeg godt spise...? 3 25-08-2010 21:21
drikke danskvand? Kan jeg godt spise...? 5 04-08-2010 15:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176