29. November 2020 21:30:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30586259
5828 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hvor vigtigt er det?
Christina82
Hej piger! Smile

Er der nogen af jer der ved hvor vigtigt det er at tage metformin på samme tidspunkt hver dag?

Jeg får 500 mg * 4. Fik for 3 år siden at vide, da jeg startede på dem, at jeg skulle tage 1 til morgen, 1 til middag og 2 om aftenen og gerne til måltiderne.
Den til middag svipsede ofte på arbejde, så jeg ændrede selv, så jeg nu tager 2 til morgenmaden og 2 til aftensmaden - dette har der ingen bivirkninger været ved. Men spiser jo ikke på samme tidspunkt hver dag..
Hvis jeg en gang i mellem glemmer at tage dem, fx hvis vi er ude og spise, så tager jeg dem når jeg kommer i tanke om det - uden mad, og det er der heller ingen bivirkninger af.

Jeg kan ikke rigtig læse mig frem til hvor vigtigt det er at tage dem samme tidspunkt hver dag, kun at de råder én til at spise noget til.

Den eneste bivirkning af metformin (som jeg har bemærket), er at hvis jeg spiser meget fed mad, så går der mellem ½-1½ time efter vi har spist, så får jeg mavekramper og så kan jeg lige så godt gå på wc, for kort tid efter skal det gå stærkt, og så har jeg tynd mave... (Og det STINKER - simpelthen så pinligt hvis man er nogen steder!!! Frown)

Hvad er jeres erfaringer med disse ting?

Kram Christina

hult
Hej Christina Smile

Jeg tager også Metformin som du gør, fik også om middagen da jeg kun var på 3 piller, men ændrede til 2 til morgenmaden og 2 til aftensmaden da jeg steg til 4.

Jeg oplever præcis hvad du oplever hvis jeg spiser meget fed mad, jeg bliver total rådden inden i og kan ikke en gang holde ud at være i stue med mig selv på grund af de ondartede gasarter!! Min mave går også kaput. Men - jeg ved ikke om det kan være Metforminens skyld - tror måske mere at det er fordi vi er vænnet til anden kost i dagligdagen, andre jeg kender kan også få dette ubehag uden Metformin ved fed mad.

Synes også man får kvalme efterhånden hvis mad er for fed, jeg spiser ind imellem en lille smule smør og lidt af fedtkanten på kødet efter råd fra Svend Lindenberg, da det mætter, men det giver mig ikke problemer.
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
Heidi
Dengang jeg fik Metformin, tog jeg dem fuldstændig ligesom dig, og helt uden problemer og bivirkninger. Svend Lindenberg fortalte mig dog at hvis jeg ikke tog dem seneste 1 time efter et måltid havde jeg ingen effekt af dem, fordi Meforminet skulle gøre sin virkning når blodsukkeret var på vej op, så det ikke blev ligeså højt, og var der gået mere en time så var ”skaden” sket.. I mine øre lød det meget logisk, da jeg først fik den viden. Så hvis du ikke spiser på samme tidspunkt f.eks i weekenden så vent med Metforminet til du spiser.

Dorthe
Jeg har osse det med diarre og ondt i maven. Jeg har diarre ca hveranden dag, selvom jeg ikke får fed mad.
Men ellers ikke nogen bivirkninger.
Jeg får osse 4*500.

Christina82
Mange tak for jeres svar.
Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste der har det sådan.
Og også at det ikke gør så meget, at de ikke skal tages på et bestemt tidspunkt, så er jeg lidt mere rolig Smile

Go weekend alle sammen!!!!

Christina Wink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor det uretfærdigt.. babystøv til mig Prøver at blive gravid 3 19-12-2013 22:10
Hvor meget påvirker kaffe huden(urenhud) og fertiliteten når man har pco PCO Brevkasse 4 31-10-2013 14:38
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Hvor ofte spiser i godkendt slik? Kan jeg godt spise...? 11 24-10-2013 20:12
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke