21. November 2017 18:14:09
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 24473802
5905 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Is valg
Eli
Hvilke is er bedst at spise imellem:
- sorbet
- sodavandsis
- flødeis
-flødeyoughurt is

Og hvor slemt er det fx 1 gang om ugen at spise en Magnum is?

(det er så hårdt uden is, nu hvor det er 31 grader i Frankrig)!
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

he05
Jeg ved ikke om der er nogen af de ovenstående is, der er bedst at vælge, men kender du ISIS vanilje-, marcipan- og karamelis? De er helt lovlige. De kan købes i de fleste supermarkeder som Føtex, Bilka og Superbrugsen.
Det eneste er dog, at hvis du ønsker at undgå kunstige sødemidler, så er ISIS is ikke det rette valg.
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

he05
Åh nej, du bor jo i Frankrig Sad Så var det nok alligevel ikke noget for dig...sorry...
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Happel
Kære Eli

Alle de istyper du nævner indeholder sukker, og det er vist det, der er den største skurk her.
Hvis du skal vælge mellem de nævnte typer, ville jeg tage flødeisen. Den indeholder jo trods alt noget fedt, der kan pakke sukker og frugtsukker ind - dvs. at det langsommere passerer over i blodet.
Man skal dog være opmærksom på, at de sydpå ofte ikke bruger fløde, men derimod mælk til at lave is af.

Du må jo prøve dig frem. Jeg kan fx godt spise min svigermors hjemmelavede vaniljeis-flødeis uden at få sukkercrawings eller hovedpine, men jeg kan ikke spise Dream is (på youghurt) uden at blive besat af sukkerdjævlen, der sætter sig bag øret og hvisker: "Spis det hele, spis mere..."
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Eli
Heej.
Tak for jeres svar. Det er mere fordi jeg jo bor i Frankrig og de ikke har ISIS, desværre Sad !!
Nå må prøve mig frem så..
Sommer er dejligt, men når det så bliver for varmt tænker man endnu mere "ih, hvor kunne jeg godt spise en is"
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Nuggi
Hej Eli,

hvad med at lave isen selv? Det har jeg tænkt mig at forsøge.....f.eks. med mørk chokolade.

God sommerSmile Og hvis min egen hjemmelavede is ikke bliver god og jeg absolut vil have is, så ville jeg også vælge en Magnum - mon det hjælper at man vælger den med mandler? okay - det opvejer nok ikke alt det "dårlige", men det smager godtWink

Bellemus
nogle der har nogle gode is opskrifter, som ikke skal laves på ismaskine??? og som ikke skal være med flødeskum?? (kan ikke tåle mælk, men man kan få soyafløde, dog kan man ikke piske det Smile )
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

seranade
Jeg synes problemet er størst når jeg er på tur m pigerne og de skal ha en is. Der er jo ikke sukkerfri is eller isis på tanken og lign.
Jeg spiste en Solero den anden dag uden at få det skidt, så det har jeg da tænkt mig igen.....
Normalvægtig. Er pensioneret pædagog og mor til to skønne tøzer som jeg lever alene med. Har lagt kost om, begyndt på metformin, samt genoptaget min DianaMite behandling maj09. Startet på Spiron maj10. Forsøger at leve med og blive klogere på min PCO hver eneste dag, men det er nok en evig kampConfused

White Bird
Serenade: Hvis du kommer forbi en kiosk/tank, der sælger Premier-is, så har de en Magnum-lignende sukkerfri is, der hedder Isis Classic.
Men ja, ellers er det svært at få noget, der er helt 'efter bogen'.

Eli
Ja det er vildt svært.
Tit når jeg spiser is får jeg det ikke dårligt (synes jeg?). Har ikke rigtig lagt mærke ti craving eller ej - men tænker mere på vægten bagefter og er bange for at det får mig til at tage på.
Jeg kunne også godt tænke mig at lave en god hjemmelavet is, men synes aldrig at dem jeg laver bliver så cremeagtige som de skal men mere hårde. Hvordan gør i?

Bellemus
det lyder faktisk også tæmmelig godt ! tager nogle gange sådan en frossen bær blanding og blender med solbærlightsaftevand til iskonsistens mmmm men kan ikke fryse det, det bliver bare en hård klump som ikke vil tø, og når den så endelig gør er det vand !! Agtigt, kan ikke lige beskrive det bedre gg
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

Eli
Hej igen.
Jeg har lavet opskriften Stines flødeis i dag - den var fin i smagen, men nøj hvor fik jeg kvalme af den (selvom jeg ikke spiste overdrevet meget). Ved godt at jeg plejer at få kvalme af fløde når jeg spiser det sådan, men det er bare mærkeligt.. og irriterende Blush Har i det også sådan?

Det med den hårde klump kender jeg godt - derfor jeg tænkte, at det ville hjælpe med fløde, hvilket det gjorde... men fik kvalme!
Redigeret af Eli d. 29-06-2010 23:18

Happel
Jeg har desværreCool ingen problemer med fløde og kan stortset drikke det rent, hvis jeg gav mig selv lov. Jeg eeelsker alt med fløde....flødeskum, jordbær med fløde, flødeis osv.Grin

Men øv....for så kan du ikke bruge den opskrift.

Jeg kører også ofte noget frossen frugt med et mælkeprodukt på blenderen til en form for smoothie-is. I går var det hindbær, vaniljeyoughurt og et par isterninger samt kanel og lidt sødemiddel.
Jordbær med fromage frais og veniljekorn og lidt sød er også lækkert. Eller den som BKL beskriver...en frossen banan, kakaopulver og mælk så det dækker..MUMS...det er næsten som chokoladeis!
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Nuggi
mmmm, hvor har I mange gode idéer! Det skal afprøves. Jeg har det ligesom Happel - jeg ELSKER fløde...jordbær med fløde og lidt sødemiddel....mmmm - det skal jeg snart have igen!

Jeg har jo droppet PCO-kosten efter ca. 6 måneder uden effekt.....men vanerne sidder dybt i én så selvom resten af familien spiste softice i sommervarmen, kunne jeg ikke få mig selv til det.

Tytteas
Ja jeg ville også vælge at lave en smoothie fx med yoghurt naturel+frugt, og fylde det i små isforme Smile det blir ganske godt, og så kan man jo selv bestemme hvor sødt det skal være... men ja det blir hårdt når man først er kommet på ferie Sad der er sååå mange lækre is allevegne!

Eli
Tusind tak for alle jeres svar Smile Her til aften har jeg blendet bær, fromage frais og lidt mandler m.isis sød strø. Det virker egentlig også fint nok hvis man vil have noget sødt..
Og det med banan lyder også vildt lækkert! Må jeg prøve en dag.

Meier
Hvordan med Sunlolly? Er det noget vi må spise? Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Tytteas
Uh ja frossen banan med mørk chokolade er bare guf! Brugte jeg som guf i den søde juletid Grin kunne være man også skulle lave det i den søde sommertid!

Meier
KrisB skrev:
Sunlolly tror jeg næppe er i den rette kategori, de er lige så fyldt med sukker (hvis ikke mere) som alle andre sodavandsis.

Nedtur!! De er nemlig gode Grin
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Brittfp
Jeres forslag lyde vældig gode. I dag løb jeg ind i en varmekrise i zoo og da resten af selvskabet skreg is, valgte jeg denne ispind Frutz raspberry passion, da den lød som det smarteste valg på trods af glukose.

gebær/hindbær/hallonpuré 33%, vann/vatten, fruktsøtning av ananas, pasjonsfruktjuice 13%, fruktose, glukosesirup, bringebærbiter 3%,fiber 1% (polydextrose), risstivelse, stabilisator (pektin, xantangummi),sitronjuicekonsentrat, naturlig fargestoff/färgämne (rødbetekstrakt), grønnsak- og fruktekstrakter, naturlig aroma.

Den blev så ´"skyldet ned" med en håndfuld mandler i håb om, jeg ikke ville gå sukkeramok og tømme butikken. Det virkede åbenbart for mig :-)
Fik konstateret PCO i 2004 i forbindelse med graviditetsønske. Symptomerne har været der siden jeg var teeenager, så jeg har vel levet med det størstedelen af mit liv. Ved hjælp af metformin og motion er jeg nu mor til to dejlige drenge på henholdsvis 4 år og 7 måneder

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Overvægt og valg af gynækolog! Læge - Gynækolog 5 30-01-2013 19:48
valg af fromage blanc Kan jeg godt spise...? 2 15-07-2010 15:38
Valg til bestyrelsen 2010 PCO Foreningen 6 02-05-2010 20:51
MEGET svært valg! Kan jeg godt spise...? 6 06-11-2009 16:52
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.