20. August 2018 16:33:49
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26635801
6031 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Mega træt og kvalme
Eli
Hej,
efter jeg har spist efter en PCO kost, så kan jeg mærke, at det er blevet bedre mht. trætheden, men jeg synes stadig, at jeg bare har nogle dage, hvor jeg er HELT energiforladt samtidig med kvalme. Det er som om, jeg ingen kræfter har til at gå eller løfte min krop og bliver ved med at sove.
Jeg er ikke i behandling (fx metformin), så forstår ikke kvalmen.

Er der nogle der har et bud på hvorfor jeg har det sådan, samt hvad man kan gøre?
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Eli
Altså det kommer både i varmen men i dag fx er det 'kun' 24 grader. I går var det 35. Det har regnet hele dagen osv. og det er ikke særlig varmt. Så forstår det slet ikke. Hvad tror du det kan være?

Jeg lever af smoothie for tiden. Har givet mig selv lov til at spise 1 smoothie om dagen, fordi jeg ellers ikke rører frugt overhovedet Smile Prøv det med ekstra isterninger.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Eli
Hej KrisB.
Jeg havde bare min menstruation for 2 uger siden. Men var til gynækologen (alm. undersøgelse) og hun sagde faktisk, at hvis det fortsatte skulle jeg have taget en blodprøve for graviditet Blush Ret skræmmende at få at vide, eftersom jeg kun er 20.. Men har haft min mens hver måned hm..

Eli
Tak for dit svar. Jeg håber bare, at det er nerverne eller vejret der gør det ?.. Eller min ægløsning. Men ja, hvis det fortsætter, så skal jeg tage en test.
Og forresten - der er nogle kvinder (åbenbart), der selvom de er gravide fortsætter med at have menstruation?! Verden er mærkelig.
Og det bedste resultat er at fortsætte min uddannelse Pfft Ingen baby endnu.

ma88
Hej
Vil bare sige at jeg altid har haft det sådan! Det var derfor jeg startede med at gå til lægen, fordi jeg udover udebleven menstruation altid var træt og havde kvalme. Fandt så ud af efter at være blevet sendt videre til gynækolog at jeg havde pco, men hun kendte ikke rigtig alle symptomer, så har aldrig fået bekræftet at der er en sammenhæng..

JustMe
Har du fået tjekket dit indhold af hhv. jern, folinsyre og B12-vitamin i blodet? Jeg havde en periode, hvor jeg var nærmest narkoleptisk træt og havde kvalme, og jeg endte med jerntilskud, folinsyretabletter og B12-indsprøjtninger hver 2. måned....
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Eli
Nej det har jeg ikke..
Gik du bare til laegen for at faa taget de blodprover??
Forresten saa er jeg IKKE gravid og far stadig kvalme.. hm

JustMe
Ja, jeg gik bare til lægen Smile
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Fnullerinde
Problemet med B12 mangel kan være at man ikke SELV kan optage det.. så det er vigtigt at få det konstateret om man kan eller ikke kan.. for hvis man ikke kan så hjælper det ikke noget kost eller pillemæssigt.. Så SKAL man have det som injektion direkte i blodbanen... Mange af B12 mangel symptomerne er lidt lig med PCOs symptomer.. så VIGTIGT at I piger får det tjekket... Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Væk med kulhydrater - goddag kvalme! HELP! Symptomer - Diverse 2 20-08-2013 15:45
Mega sulten Er blevet gravid 3 09-06-2013 16:27
KVALME af metformin :( Metformin eller anden medicin 3 25-05-2013 19:56
Kvalme af sødestoffer :( Kost og motion 1 10-02-2013 22:17
Kvalme og PCO-kost Er blevet gravid 1 04-09-2012 13:02
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende