26. Maj 2019 04:27:41
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28229973
6012 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ustyrlig sult
estella
Hej med jer,

jeg tænker om jeg er den eneste der ofte kan ryge ud i det der ligner frådeflip (ja undskyld udtrykket) men hvor jeg ligemeget hvor meget jeg spiser, selv af det sunde PCO venlige, er min sult ikke til at styre. Til tider bliver jeg aldrig mæt og kan fylde mig med uanede mængder af mad.

enormt ubehageligt og får ligesome alting til at gå i stå da man har det umenneskeligt dårligt bagefter.

er der andre der kender til det? jeg fatter det ikke...

nyo
Jeg kender det godt! Det er blevet meget bedre efter jeg har omlagt min kost til pco-kost. Nu kan jeg tit blive mæt (er bare lækkersulten bagefter :-)). Men når jeg giver mig selv lov eller bukker under for lysten - så kan jeg spise uanede mængder af alt muligt! Selvom jeg er helt proppet og har det dårligt, kan jeg ikke stoppe igen!

estella
aj aj aj PRÆCIS !! hvor er det dejilgt (selvfølgelig ikke rart vi har det sådan) men at der er andre der har det på samme måde. Hvad skyldes det? for jeg var hos Immanuel klinikken for at omlægge kosten og syntes i starten at jeg blev mæt MEN så bliver jeg overvældet af denne maniske sult. Jeg skal ind til Svend på tirsdag og håber sådan han har noget i ærmet så der kommer styr på det hele..

Tytteas
Puha ja, det kender jeg oss godt... men før skete det meget oftere end det gør nu, men stadigvæk, det bare mega træls at man ikke kan komme udover det, for det kan bare ødelægge ens dag (og de efterfølgende hvis man tager for meget på)...ved mig sker det oftest når jeg er alene, men om det så er fordi jeg spiser af ensomhed / kedsomhed, eller bare fordi så er der ikke nogle til at holde øje med og sige noget til at jeg proppe noget indenbords i uanede mænger, tja det ved jeg faktisk ikke... men når jeg ikke er alene så kan jeg oss gå rundt med en ustyrlig sult kort tid efter at have spist, men der kan jeg så holde mig lidt i skindet Smile det alt for pinligt at gå at voldæde 30 minutter efter at have spist!

nyo
Ja, der er vidst mange, der kender det:-) Du må meget gerne skrive på tråden her - når du har snakket med Svend om det! Er også nysgerrig:-)

misssmile
Jeg havde også disse ædeflip inden jeg startede på metformin.. nu kommer de sjældent
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

JustMe
Jeg kender absolut godt til ædeflip og konstant spise- og sukkertrang. Jeg håber og ber til, at det forsvinder, når jeg (forhåbentlig) kommer på Metformin efter min læges ferie.

JustMe
Chai:

Måske det er kulhydraterne, der er skyld i mine ædegilder. Jeg er ellers diagnosticeret overspiser og i behandling for det...jeg synes bare ikke behandlingen virker. Grunden til, at jeg er diagnosticeret overspiser er nok fordi jeg desværre godt kan holde de absurde mængder mad nede Sad

moffe
Skriv bare mig på listen også Sad...
Har slet ikke tal på de gange jeg har siddet og proppet mig med mad, det til trods for maven er ved at eksplodere og jeg er grædefærdig fordi jeg ikke kan stoppe.
Jeg har altid været ekstremt standhaftig hvad mad og mængden angår, men må efter PCO'en slog til med jævne mellemrum gi' tabt i kampen. Og ja, ud over mavepinen, er det hadet til sig selv bagefter næsten det værste.
Jeg spiser aldrig sukker, og striks med ikke at spise ikke-PCO-venlig mad, men man kan også sagtens gå amok i mandler o.lign... Det sker oftest for mig når jeg er træt eller har trænet hårdt, til trods for PCO-venlig kost og metformin - er temmelig frustreret efterhånden Sad.

Kikka
Jeg kan også skrive mig på listen, kender det alt for godt -desværre!
Dumme dumme DUMME PCO!

Jeg skal have taget blodprøver imorgen, og håber på at jeg snart kan starte på metformin... Har fået taget blodprøver flere gange, men der er noget med min fosforsyre i leveren, som gør - at jeg ikke har fået metformin endnu ØV!?!?
Jeg blogger om mig selv og min PCO her:
http://vitachoreas.bloggersdelight.dk

http://vitachoreas.bloggersdelight.dk
Happel
Jeps jeps...kender det alt for godt. Jeg har absolut ingen stopknap, når det kommer til mad.

Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ingen sult om morgenen Kost og motion 6 20-02-2014 22:59
sult!! Kost og motion 3 01-03-2013 19:18
Mig igen ;) Hjælp til sult! Kan jeg godt spise...? 11 18-02-2011 13:18