Antal indlæg: 112 Tilmeldt: 11.12.09 Bopæl: Kbh Ø Alder: 26 år
Hey
Jeg skal til MD skanning i morgen og nervøsiteten er begyndt at melde sig - dog ikke i så voldsomt en grad som forud for NF skanningen.
Jeg begyndte at mærke liv i starten af uge 17 og har siden mærket bobler, små spark og en heftig aktivitet dagligt.. Den sidste uge er det blevet endnu tydeligere - så nu ved jeg i det mindste, at den lille lever.. Det er dejligt.
Hvorvidt alt er som det skal være derudover, får vi svar på i morgen - hvilket er ret nervepirrende!!
Og nu til en helt anden ting - Jeg talte forleden med min mor omkring barnets køn. Jeg selv har på fornemmelsen, at det godt kunne være en dreng (uden at jeg dog kan begrunde det på nogen som helst måde )...
Min mor sagde så, at hun har hørt fra en kollega, at PCO-piger primært får piger, pga. at "pige - sædcellerne" (X-kromosomet) er langsommere, store og lever længe. (Hvilket er en fordel hos kvinder, der kan have vanskeligere ved at blive gravide)...
Hmm.. Jeg har hørt om, at "pige-sædcellerne" er mere standhaftige - Men at det ligefrem kan overføres til alle PCO-kvinders børn, har jeg lidt vanskeligere ved at tro på... Hvad siger I?
Er det en 'røver', eller har I, der har fået børn, primært fået piger???
Kh Signe
Normalvægtig, 26 år. Fik konstateret PCOS i nov. 2009 efter 6 måneders uopfyldt graviditetsønske, og længere og længere intervaller ml. mens.
Nu naturligt gravid, 9 måneder efter p-pillestop - Tog progesteron-tilskud fra uge 5-11..
Antal indlæg: 1460 Tilmeldt: 07.10.09 Bopæl: København Alder: 30 år
Jeg ved ikke, om det er en røver, men personligt tror jeg ikke, at der er noget i det. Det afhænger mest af, hvornår I har haft sex i forhold til ægløsning. Vi venter en dreng Pige-sædcellerne lever længst tid, og drengene er hurtigst, så hvis I har haft sex lige op til eller lige efter ægløsning, så vil det mest sandsynligt være en dreng.
Jeg kan godt huske nervøsiteten, den forsvinder ikke helt synes jeg, det bliver bare noget andet, som man bliver nervøs for -----------------------------------------------------
Nu den stolte mor til Alexander født 39+4 d 22/7, 3 kg og 50 cm
Giv mig sindsro til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan, og visdom til at se forskellen.
Personligt har jeg aldrig hørt om, at der skulle være en sammenhæng, men det er da en meget interessant tese - lad os endelig høre, om der er andre, der har hørt noget om det.
Vi venter vores første barn, og det bliver i hvert fald en dreng. Da jeg var til tidlig scanning inde på klinikken, sagde Svend (Lindenberg) til os på vej ud af døren: "Forresten så bliver det en dreng" Vi gloede lidt, for det vidste vi jo godt, at han ikke vidste noget om så tidligt. Han grinede og sagde, at der jo var 50% chance for, at han gættede rigtigt. Og han gættede jo så rigtigt, kunne vi konkludere til MD-scanningen :-)
Umiddelbart tror jeg derfor heller ikke, at der er en tendens til, at PCO-piger får flere piger, for så havde han vel enten ikke sagt sådan eller også gættet på, at det blev en pige....
Men som sagt ved jeg det ikke, men umiddelbart ville mit bud være, at det ikke er tilfældet.
Mht. scanningen i morgen så er det da fantastisk, at du mærker så meget liv. Jeg er sikker på, at det nok skal gå godt. Jeg mærkede ikke liv før uge 22, men jeg har foranliggende moderkage, så jeg er lidt uden for nummer ;-)
Jeg forstår dog godt din tanker om scanningen - selv var jeg temmelig nervøs dagen op til og på selve dagen for scanningen. Jeg er dog sikker på, du intet har at frygte, men det hjælper dig ikke lige nu, det er jeg godt klar over.
Skriv lige en update herinde, så vi kan læse, hvordan det er gået. Jeg tager godt nok på ferie, inden du når at opdatere, men så må jeg finde tilbage til den, når jeg kommer hjem igen.
Held og lykke - jeg vil tænke på dig.
Kh Newt
Nu gravid efter 1. IUI hos CFC: Svend Lindenberg.
Med termin d. 2/11 - venter en lille dreng
Antal indlæg: 394 Tilmeldt: 15.07.08 Bopæl: 2660 Alder: 36 år
Jeg har lavet en lille statistik herinde, som viser et overtal af pige-fødsler - jeg har selv 2 piger og 1 dreng. Drengen er min yngste, og ham fik jeg efter jeg havde fået rigtig godt "styr" på min PCO, så symptomerne næsten var væk
Jeg har en af hvert køn, så jeg tæller vist hverken den ene eller anden vej 20/8-10: Farvel til 20kg nu mangler der kun 15kg før jeg er på normalvægt.
Har fået to børn på naturlig vis, en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig. Nu med endnu en positiv test, termin 17.april 2011
Antal indlæg: 112 Tilmeldt: 11.12.09 Bopæl: Kbh Ø Alder: 26 år
Hej igen
Var lige ved at glemme at opdatere..
Skanningen gik godt.. Sygeplejersken sagde ikke så meget og talte lidt lavt - men det var vist bare hendes facon.. Så jeg indtog rollen som 'spørgejørgen', for at lokke frem, hvad det var, hun kiggede efter .
Alt var som det skulle være med organerne, knogle-længderne, hovedstørrelse, hjernen, moderkage osv osv.. Den lille lå med benene over hovedet i en stilling, der ikke så bekvem ud Men sådan er en fosterstilling vist bare..
Sygeplejersken sagde, at det blir en pige - det var ikke til at se for det utrænede øje, men hun virkede ret sikker.. Eftersom det er vores første barn, spiller kønnet ingen rolle for os (Men jeg glæder mig da over, at jeg får muligheden for at blive mor for en dejlig lille pige )
Min mave er efterhånden blevet så stor, at det er umuligt at gemme graviditeten.. Hvilket jeg jo egentlig heller ikke vil... men den første lange tid, var jeg bare så nervøs for at fortælle folk, at jeg var gravid i tilfælde af, at det igen ville ende i abort...
Nu krydser jeg fingre for, at resten af graviditeten går som den skal..
Det var alt herfra.. knus Signe
Redigeret af Signe d. 28-07-2010 13:50
Normalvægtig, 26 år. Fik konstateret PCOS i nov. 2009 efter 6 måneders uopfyldt graviditetsønske, og længere og længere intervaller ml. mens.
Nu naturligt gravid, 9 måneder efter p-pillestop - Tog progesteron-tilskud fra uge 5-11..
Antal indlæg: 1460 Tilmeldt: 07.10.09 Bopæl: København Alder: 30 år
Ihh tillykke med den gode scanning, det er altså bare så fedt at få den bekræftelse. OG jeg kender udemærket fornemmelse af ikke at have lýst til at foretælle det af ren nervørsitet, men det skal du ikke bekymre dig om længere
Og spændende med en pige, giver dig helt ret, det er jo så uendeligt ligegyldigt med kønnet, men det er fantastisk at vide det og glæde sig og købe lidt ind etc. -----------------------------------------------------
Nu den stolte mor til Alexander født 39+4 d 22/7, 3 kg og 50 cm
Giv mig sindsro til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan, og visdom til at se forskellen.
Hvor er det dejligt at læse, Signe, at din scanning gik godt. Super dejligt. Stort tillykke med din lille pige, hvor er det dejligt, at I nu ved, hvad der gemmer sig inde i maven.
Jeg håber, du får en god graviditet fortsat.
KH Newt
Nu gravid efter 1. IUI hos CFC: Svend Lindenberg.
Med termin d. 2/11 - venter en lille dreng