04. September 2010 18:01:40
Navigation
Forside

Forum

Hvad er PCO
PCO historier
Madopskrifter
Din gæst har PCO
Linksamling
Nyheder
Anbefal siden

Søg
Hjælp / FAQ
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om pcoforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons
Info
Velkommen til PCO Forum- et debatforum for kvinder med PCO

( Før musen over teksten for at stoppe teksten )

Det er gratis at være bruger

Du kan læse indlæg i forummet, men ikke skrive nye eller besvare indlæg hvis du ikke er bruger.

Nogle tråde er kun mulige at se hvis du er bruger og logget ind - af private hensyn

Når du logger ind og går til Forum, vil du kunne se Grønne Kurverter ved Debatter med nye indlæg siden dit seneste besøg

Deltag i debatten og del din viden - jo flere vi er jo bedre for alle os med PCO.

Replikboksen er desværre lukket for ikke brugere pga. spam

PCO Kostvejledere

Pco Foreningen
PCOS awareness ribbon
Statistik
Unikke besøg: 1258064
833 besøg pr. dag
Se emne
PCO forum - for kvinder med pco :: Fertilitetsbehandling/graviditet :: Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
ÆL sprøjte men ingen ÆL slim??
JNS
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2010 16:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 88
Alder: 28 år

Jeg tog i forgårs Ovitrelle (ÆL sprøjte) så skulle jeg få ÆL omkring kl.12.00 i dag, men jeg har stadig ikke set skyggen af ÆL slim, da jeg ikke selv får ÆL aner jeg ikke om jeg normalt får ÆL slim - gør alle I andre det, eller er det kun nogle der får det?

Vi har humpet som kaniner den sidste uge og flere gange i går og i dag Pfft manden kan snart ikke holde til mere - vi håber bare sådan at vi har ramt nogenlunde rigtig tidspunkt.
20/8-10: Farvel til 20kg nu mangler der kun 15kg før jeg er på normalvægt.
Har fået to børn på naturlig vis, en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig. Nu med endnu en positiv test, termin 17.april 2011 Grin

JustMe
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-07-2010 20:38
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 156
Bopæl: Sjælland
Alder: 24 år

Det er ikke alle, der får ægløsningsslim, så den kan sagtens have været der trods manglen på slim Smile

Om det nævnte medicin så fremprovokerer slim, så de "normale" retningslinjer ikke gælder længere, ved jeg dog ikke.
Redigeret af JustMe d. 25-07-2010 20:39

Happel
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 09:05
Bruger

Antal indlæg: 468
Bopæl: Slagelse

Det kan desværre også være, at man ikke har ægløsning... det har jeg prøvet en af gangene med ovitrelle.
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUIGrin Fantastisk og uforståeligt!

Nuggi
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 10:32
Bruger

Antal indlæg: 750
Alder: 33 år

Happel: hvordan ved du at du ikke havde ægløsning? Jeg springer hormonerne over denne måned pga. ferie, så jeg har købt en pakke ægløsningstest, men jeg ved jo at det ikke er alle der kan bruge dem, så måske kan du give mig nogle fif;-)

Happel
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 12:06
Bruger

Nuggi: To af gangene har jeg haft ømme bryster og hvidt udflåd, det tolker jeg som ægløsning. Efterfølgende fik jeg også mens.
Ved mit andet forsøg fik jeg ingen af delene, og jeg blev heller ikke oppustet eller noget som helst andet. Her fik jeg ingen mens, så der er sikkert ikke blevet løsnet noget som helst.

Vi prøver også på naturlig vis i denne her måned, og jeg har også et par ægløsningstest liggende, men jeg har ikke fået brugt dem. Jeg aner ikke om de virker eller ej. Jeg har prøvet at tage en et døgn efter ovitrelle og der bliver den positiv...bare for sjov. Men det burde den jo også, når man har sprøjtet hormonet for ægløsning direkte ind. hehe.
Jeg havde faktisk tænkt mig at tage en her i weekenden for så var jeg på 14. dagen, men kom fra det pga. et migræneanfald.

Min akupunkturdame har anbefalet at tage temperatur hver morgen - skal gøres inden man står op eller begynder på noget - den burde stige en grad ved ægløsning. Mere besværligt men billigereGrin

Jeg har ekstremt lange cyklusser, så jeg kunne jo tage ægløsningstest herfra og til det uendelige...

Jeg ved, at Kris tog ægløsningstest, der viste negativt, men det er der da kommet en dejlig dreng ud af alligevelSmile
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUIGrin Fantastisk og uforståeligt!

KrisB
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 17:28
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1460
Bopæl: København
Alder: 30 år

Ja jeg udviser åbenbart ingen udsving på ÆL test på trods af, at jeg havde ÆL (jeg prøvede at tage testene hele perioden, hvor vi prøvede, og de var alle negative - ved så heller ikke, om jeg havde ÆL i den periode, eller om det først kom efter kostændringen).

Jeg havde godt hørt om alle de der tegn på ÆL, jeg vil dog indrømme, at jeg aldrig har lagt mærke til, om min krop har udvist ændringer i perioderne mellem mens og ÆL.
-----------------------------------------------------
Nu den stolte mor til Alexander født 39+4 d 22/7, 3 kg og 50 cm Grin

Giv mig sindsro til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting, jeg kan, og visdom til at se forskellen.

JNS
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 21:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 88

Jeg har haft en frygtelig murren/stikken i venstre æggestok hvor det også viste sig at der var et æg. Jeg har været enormt oppustet (faktisk lignet en der allerede var godt gravid, og hele fornemmelsen forsvandt i aftes. Her til morgen har jeg haft lidt prikken i underlivet men ikke samme murren/stikken og oppustethed - så jeg satser på at det hele kører lige efter planen selvom jeg ikke har set noget ÆL slim Grin
20/8-10: Farvel til 20kg nu mangler der kun 15kg før jeg er på normalvægt.
Har fået to børn på naturlig vis, en på p-piller og en der lod vente 4½ år på sig. Nu med endnu en positiv test, termin 17.april 2011 Grin

Nuggi
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-07-2010 21:48
Bruger

Antal indlæg: 750
Alder: 33 år

Happel: jeg havde kun ømme bryster ved første forsøg, men ved de sidste to forsøg (3.+ 4. forsøg - ja, jeg ved det godt - jeg er efterhånden erfarenWink) sagde Jan, at han kunne se at jeg havde ægløsning og der mærkede jeg ikke noget til det - jeg vil så lige nævne at jeg aldrig har bemærket noget med udflåd, så det har jeg ikke helt styr påSmile

Jeg ved ikke hvad min cyklus er overhovedet...indtil jeg begyndte med PCO-kost var min menstruation trods alt en lille smule mere stabil, men efter jeg indførte PCO-kost er den fuldstændig ude af kurs og jeg kan have op til 58 dage imellem - pyt.....nu bliver det spændende at se denne måned hvor jeg ikke får hormoner (heller ikke p-piller).

JustMe
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2010 01:29
Bruger avatar

Bruger

Happel skrev:Min akupunkturdame har anbefalet at tage temperatur hver morgen - skal gøres inden man står op eller begynder på noget - den burde stige en grad ved ægløsning. Mere besværligt men billigereGrin

Jamen, hvis først tempetaturstigningen er sket, er det da for sent st befrugte ægget? Det er da i hvert fald, hvad jeg har læst på min-mave.dk:

Temperaturstigning
Hvis du tager din temperatur hver morgen gennem hele din cyklus vil du bemærke at temperaturen stiger 0,2 – 1,0 grad på et tidspunkt, hvorefter den forbliver høj.
Man siger at har du haft 3 dage hvor temperaturen har været højere end de forudgående 6 dage, kan man regne med at ægløsningen ER sket.

Når temperaturen ER steget, vil du have haft ægløsning 1-2 dage før stigningen og det er dermed for sent at have samleje for at befrugte ægget, da det enten allerede er befrugtet eller er gået til grunde.

Happel
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2010 07:20
Bruger

Det kan sagtens være, at du har ret JustMe... jeg har ikke nogen stor viden om det, så du kan lige så godt have ret.

JustMe
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-07-2010 16:22
Bruger avatar

Bruger

Happel skrev:
Det kan sagtens være, at du har ret JustMe... jeg har ikke nogen stor viden om det, så du kan lige så godt have ret.

Jeg har heller ingen stor viden. Jeg har aldrig prøvet det her, så jeg ved kun, hvad jeg har læst ovenfor Pfft

Gå til debat:
Lignende tråde
Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Ingen virkning Metformin eller anden medicin 4 16-07-2010 10:22
Ingen æg!! Prøver at blive gravid 18 15-05-2010 20:45
ingen kulhydrater kuren vs alm kost råd Kost og motion 9 15-05-2010 13:56
normalt langtidsblodsukker + stofskifte men ingen vægttab Overvægtig med PCO 10 18-04-2010 10:39
Uoverskueligt meget mad og ingen appetit Kost og motion 19 12-04-2010 12:02
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke tilmeldt bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 1,375
Nyeste bruger: Split
1000 brugere
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

04/09/2010 16:51
Øv hvor ville jeg gerne lørdags hygge med sushi og rødvin.... Men må jo holde PCO kosten :-(

03/09/2010 16:44
2 måneder på ren pco kost... puha det er hårdt.... mangler min store nybagte hvedebolle

03/09/2010 10:10
Tillykke med fødselsdagen til hele flokken Flag

03/09/2010 08:03
Takker for solskinnet indtil videre til fødselsdagspigerne
Grin

01/09/2010 14:16
Har tabt 3 kg!!!!!!