Antal indlæg: 476 Tilmeldt: 16.09.09 Bopæl: Slagelse Alder: 28 år
Ja nu vender jeg lige tilbage med endnu en af mine mærkelige lidelser - jeg føler mig som hypokonder nogle gange
Jeg har siden midten af juni haft noget svimmelhed, nogen dage værre end andre. På de slemme dage er jeg utroligt træt, og det er som om at gulvet bølger. På de gode dage bemærker jeg det næsten ikke, men er træt og har lidt svært ved at fokusere.
I løbet af de sidste to uger har jeg også haft to anfald af migræne(noget jeg ellers ikke har haft i 8 år!). Det sidste var her i weekenden, og det startede lørdag morgen, natten mellem lørdag og søndag måtte jeg ringe til vagtlægen, da jeg kastede alt op selv vand, og jeg var så hos vagtlægen søndag morgen og fik migrænepiller og kvalmestillende. Så har jeg stortset sovet indtil i dag, hvor det meste af hovedpinen er væk, men gulvet stadig bølger.
Jeg har været til kiropraktor og til akupunktur...jeg synes ikke at nogen af tingene har haft effekt.
Jeg har hele tiden gået og tænkt,at det må gå over af sig selv på et tidspunkt, men nu er jeg snart ikke så sikker mere. Jeg skal også snart starte på arbejde igen, og som jeg har det lige nu, kan jeg intet.
Jeg har ikke løbet, dyrket styrketræning eller redet på mine heste i mange uger efterhånden. Jeg ligger bare herhjemme. Øv øv.
Jeg har fået en akuttid hos lægen i dag...ellers havde de en normal tid den 18. august - hvad siger I så?!
Nå men det jeg egentlig ville med hele den her lange smøre, var at høre om nogen af jer har prøvet noget lignende? Og hvad I evt. gjorde ved det?
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUI Fantastisk og uforståeligt!
Hej Happel,
det var dog frygteligt! nej, det har jeg aldrig oplevet( heldigvis), men vil lige ønske dig god bedring - god idé at tage til lægen - noget må der da gøres - det smadrer da livskvaliteten at have det sådan og så DIG, der plejer at være så aktiv!
Jeg får nogle dage nogle "anfald" hvor jeg ikke kan se ordentligt....har pletter for øjnene, kan ikke fokusere og får kvalme, men hvis jeg lægger mig går det over på under en time.....det er heldigvis sjældent det sker (på det seneste oftere end sædvanligt), og jeg mistænker at mit skyldes stress.
Antal indlæg: 756 Tilmeldt: 11.09.09 Bopæl: Nordjylland! Alder: 33 år
Det lyder godt nok træls!
Det første jeg tænker er om dit blodtryk er ok?
Men ellers lider jeg selv af migræne. Jeg har faktisk så slem migræne, at jeg har oplevet at blive delvist lammet i den ene side af kroppen og indlagt til observation. Det skal dog siges, at min migræne har det meget bedre, når jeg holder mig ekstremt fra kulhydrater!
Jeg tænker, om du kan have gjort noget andet, end du plejer, som kan have provokeret din migræne? Begyndt at spise noget du ikke plejer fx. Når jeg har et migræneanfald, kan jeg have migræne i 2 døgn og tage piller i begge døgn for at kunne eksistere. Og alligevel har jeg kvalme og tendens til hovedpine og tænker uklart 2-3dage efter, hvor jeg må tage penodil!
Nu kan jeg så ikke huske 100% om du også er i fertilitetsbehandling - for der sker jo også nogle hormonelle påvirkninger?!
Tak for jeres svar.
Migrænen kender jeg godt fra tidligere, og den har som sagt været i ro i mange mange år. Jeg kan ikke komme på noget, der har provokeret til anfald andet end svimmelheden. Så selv om det ikke er en gammel ven, jeg hilser velkommen, så kender jeg den godt.
Så mod det er det migrænepiller, kvalmestillende og helst også noget smertestillende som stikpiller.
Så det er mere den forbandende svimmelhed, der åbenbart ikke har tænkt sig at forsvinde.
Jeg er i fertilitetsbehandling, men holder sommerpause, så der er ingen hormoner på spil.
Jeg vil bede om at få tjekket blodtrykket.
Gravid på ganske naturlig vis, mens vi ventede på at fortsætte med andet IUI Fantastisk og uforståeligt!
Turen til lægen gjorde mig nu ikke meget klogere. Mit blodtryk er normalt, jeg har ikke noget med ørerne osv. Jeg har fået taget nogle blodprøver, men ellers kunne det være virus på balancenerven...
Antal indlæg: 22 Tilmeldt: 13.09.09 Bopæl: Odense Alder: 24 år
kender det godt har nu i 3 år haft tedens til svimmel 2 hvor jeg bare blir lidt svimmel normalt men har haft 2 virkelig slemme ture, den første var jeg var ude og handle og lige pludselig kunne jeg ikk mærke min krop jeg var ekstrem svimmel og havde kvalme, det var så slemt at min kæreste satte mig op i indkøbsvognen også lå jeg og sov der en time. men havde det stadig skidt da jeg vågnede men kunnei det mindste mærke min krop.
Anden tur var hvor jeg skulle spise hjemme hos min søster, midt i det hele blev alt sort og jeg kunne ikke se noget det føltes også som om jeg havde fået lattergas og alt gyngede, jeg lagde mig hen på sofaen så der sov jeg i 3 timer og hele min familie var ved og gå i panik for de kunne overhovedet ikke komme i kontakt med mig. Lægerne kan heller ikke finde ud af hvad der er med mig har været til neurolog også men han siger jeg er rask. så forstår godt i er forvirret for det er jeg også..
et1986...det lyder godt nok som nogle grimme ture! Ubehageligt!! Jeg får det dog heldigvis ikke i anfald - det er der bare hele tiden, men det med trætheden kan jeg sagtens genkende.
Det er da irriterende, at de kloge læger ikke kan finde ud af, hvad det skyldes.
Antal indlæg: 112 Tilmeldt: 11.12.09 Bopæl: Kbh Ø Alder: 26 år
Hej Happel..
Jeg havde tendens til svimmelhed for snart 5 år siden.. Den kom ofte ud af det blå. Lige pludselig havde jeg lidt vanskeligt ved at fokusere blikket i få sekunder og dernæst var jeg nødt til at lægge mig på sofaen med kvalme og en følelse af søsyge.
Jeg var også hos lægen og fik taget blodprøver, blodtryk mv og blev videre henvist til en ørelæge. Alle prøvesvar var fine og uden indikationer på sygdom eller andet.
Alt i alt var udmeldingen, at svimmelheden formentlig kom af den store omvæltning, der var sket i mit liv (Jeg var flyttet til en ny by, startet nyt studie, var ret isoleret rent socialt og var generelt temmelig ked af det)..
Herudover kunne jeg udligne trykket i mine ører en gang om dagen...
Svimmelhedsepisoderne gik over efter ca 3 måneders tid.
Set i bagspejlet tænker jeg, at svimmelheden også kunne komme af den manglende PCO-venlige kost - da jeg intet kendte til min PCO den gang.
I dit tilfælde er du jo klar over diagnosen og kosten, så kan ikke lige finde nogen årsag.. Men kender alt for godt til frustrationen m svimmelhed - Synes det er noget af det allerværste at have!
Håber det snart bliver bedre!
kh S
Redigeret af Signe d. 28-07-2010 14:17
Normalvægtig, 26 år. Fik konstateret PCOS i nov. 2009 efter 6 måneders uopfyldt graviditetsønske, og længere og længere intervaller ml. mens.
Nu naturligt gravid, 9 måneder efter p-pillestop - Tog progesteron-tilskud fra uge 5-11..
Tak for dine gode tanker Signe Det lyder også til at være en ubehagelig og lang omgang du var igennem!
Jeg har fået svar på blodprøver, og de var normale, så det positive er, at jeg absolut intet fejler
Jeg har været til kiropraktor mandag og onsdag og det har faktisk hjulpet. Nu skal jeg igen fredag Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Antal indlæg: 496 Tilmeldt: 25.10.08 Bopæl: midtjylland Alder: 26 år
Hej Happel, Det er ikke kun dig der har det på den måde. Nogle gange er jeg også svimmel, aner ikke hvorfor.. Måske er det pga pco men jeg aner det faktisk ikke.
Fandt ud af at jeg havde pco,da jeg var 20,da jeg begyndte at tage på lidt efter lidt selvom jeg spiste sund & dyrkede motion!Så forstod ik,hvad der forgik.Synes at den er svært at leve med.Men jeg spiser sundt & går mange ture og er begyndt til fitness.Er på fertilitetsklinkken,skal tabe mig 20 kg.Har tabt 12 kg, mangler 8 kg.Når det desværre ikke i april måned 2010,med projekt baby,måske juni/juli2010..Min kæreste har en søn på 8 år
Antal indlæg: 496 Tilmeldt: 25.10.08 Bopæl: midtjylland Alder: 26 år
Og pyha må det være hårdt for dig alt det andet på samme tid når du er også er svimmel.. Ønsker dig god bedring Happel. Håber snart at du for det bedre igen Fandt ud af at jeg havde pco,da jeg var 20,da jeg begyndte at tage på lidt efter lidt selvom jeg spiste sund & dyrkede motion!Så forstod ik,hvad der forgik.Synes at den er svært at leve med.Men jeg spiser sundt & går mange ture og er begyndt til fitness.Er på fertilitetsklinkken,skal tabe mig 20 kg.Har tabt 12 kg, mangler 8 kg.Når det desværre ikke i april måned 2010,med projekt baby,måske juni/juli2010..Min kæreste har en søn på 8 år
Gå til debat:
Log ind
Er du endnu ikke tilmeldt bruger? Klik her for at oprette dig.
Klask! Har simpelthen stukket mig selv så mange lussinger i dag... i forsøg på at ramme de forbistrede myg der er allevegne!! Har opgivet at tælle mygstik!