16. Juli 2020 19:28:13
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29833025
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Bulen på maven
misssmile
ØV hvor er jeg træt at den famøse "gravide" bule på maven - og så indeholder den ikke engang en baby.. hold op jeg synes den er slem i disse dage og tog sågar en G-test bare for at være sikker..

Er der nogle af jer der har formået at få fjernet topmaven pga. PCO'en vha. kosten eller lign?
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Lone1979
Mit sidder også meget på maven, men jeg har lige fået bogen "spis maven flad" ind af døren for et par dage siden, og det siges at man kan mindske sin mave og vægt, hvis man spiser efter de opskrifter, råd og vejledning der er i bogen.
Lige p.t. er jeg gravid, så jeg venter med at starte til jeg er ovre graviditet og ammeperiode, men så ligger bogen klar, og jeg har kigget den igennem og må sige det lyder til at der er mange lækre opskrifter i, så det skal absolut have en chance når den tid kommer :-)

Held og lykke med det....
Har en dreng fra juli 2006 - lavet på normalvis ca. 6 mdr. efter at have lagt p-pillerne på hylden.
Har også en pige fra januar 2011 - lavet på kostomlægning, 10 kg. vægttab, methformin og en gang pergotime efter at ha' fået konstateret PCO i februar 2010 (havde prøvet at blive gravid i knap to år) - men nu har jeg de to dejligste børn som jeg altid har ønsket mig :-)

Nuggi
Hvis jeg holder vægten er min mave flad, men lige for tiden er jeg inde i en dårlig periode - selvom jeg ikke har ændret ved kosten har jeg på 4 uger taget 4 kilo på - det kan godt ses på maven, men det tror jeg også at det ville på en der ikke har PCOSmile

Det skal lige nævnes at jeg ikke spiser brød (bortset fra knækbrød uden hvede og sukker), pasta, kartofler, sukker, havregryn, ris og tilberedte rodfrugter og meget andet.

JustMe
MissSmile skrev:
ØV hvor er jeg træt at den famøse "gravide" bule på maven - og så indeholder den ikke engang en baby.. hold op jeg synes den er slem i disse dage og tog sågar en G-test bare for at være sikker..

Er der nogle af jer der har formået at få fjernet topmaven pga. PCO'en vha. kosten eller lign?

Om jeg kender det Cry Jeg spiser både efter principperne i "Spis dig gravid" og "Spis maven flad" pga PCO'en, men maven er der stadig, og den er virkelig belastende! Nu er jeg endelig nede på min drømmevægt, hvor jeg egentlig ikke må tabe mere, men alligevel sidder der bare sådan en blævrende vandmand lige midt på maven Angry

misssmile
JustMe skrev:
MissSmile skrev:

Om jeg kender det Cry Jeg spiser både efter principperne i "Spis dig gravid" og "Spis maven flad" pga PCO'en, men maven er der stadig, og den er virkelig belastende! Nu er jeg endelig nede på min drømmevægt, hvor jeg egentlig ikke må tabe mere, men alligevel sidder der bare sådan en blævrende vandmand lige midt på maven Angry

Ja sådan har jeg det også.. på trods af mine kun 52 kg. render jeg rundt og ligner en der har slugt en ballon.. øvøv...
Elsk dagen i dag - den kommer aldrig tilbage
Normalvægtig med PCO konstateret maj 2010. Jeg er mor til en fræk gut på 3 år. Havde en missed abort i uge 13 d. 2.8.14. Venter stadig på mens efter aborten så vi kan gå igang igen....

Eli
Det kender jeg alt for godt.. Jeg er kommet ned på 61,2 kg og er 170 cm høj! Dvs. min BMI er sådan lidt over 21 - normalvægtig, men jeg har stadig lidt fedt på maven, den såkaldte PCO bule. Er også godt og grundig træt af det..
Jeg ved ikke helt, hvordan man kan få den væk, men via kost og motion MÅ den da må en eller anden måde kunne gå væk? Ellers skal man måske holde sig til 100 % til en kostplan og ikke bare 70 % (kan være de sidste 30 % gør det?)..
Ung PCO'er, konstateret i 2007. NU: ingen behandling.
Er 172 cm - normal kropsbygning dog med fedt på maven ... (Har tabt 13,6 kg fra december 2008!) Glad for at der findes sådan en side her med så mange søde mennesker

Nuggi
Eli: jeg vil lige nævne at jeg meget tydeligt kan se på min mave hvis jeg har "syndet" = spist pasta, brød eller ris, så måske kan det have noget at sige....igen skal vi jo huske at PCO er meget forskellig fra person til person. Men for mit vedkommende er maven væk dagen efter jeg har spist "forkert".

Happel
Jeg har altid haft en fin flad mave, men efter jeg smed p-pillerne har jeg også fået en "fin" delle midt på maven.

Jeg synes ikke, at den bliver hverken større eller mindre i perioder, hvor jeg virkelig er god til at overholde pco-kosten... så det er bare noget øv.

Og den kan ihvertfald ikke trænes væk - det har jeg nemlig prøvet... eller jeg træner den samme mængde som jeg gjorde, da maven var flad uden effekt...
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

isa
Jeg tror det kan være meget svært at komme af med fedtpuden på maven så længe man har PCO. Jeg har pt. fedtpuder på hele kroppen, så ved ikke hvordan min mave ser ud uden overflødigt fedt over det hele Wink

Men fedtet på maven er jo et udtryk for at man har forhøjet mandligt kønshormon (så sætter fedtet sig nemlig på maven), så så længe kroppen ikke er helt i balance vil man sikkert stadig kunne se diverse symptomer på PCO, deriblandt mavepuden. Og spørgsmålet er så for nogen om PCO'en nogensinde vil gå helt væk...

JustMe
Nuggi skrev:
Eli: jeg vil lige nævne at jeg meget tydeligt kan se på min mave hvis jeg har "syndet" = spist pasta, brød eller ris, så måske kan det have noget at sige....igen skal vi jo huske at PCO er meget forskellig fra person til person. Men for mit vedkommende er maven væk dagen efter jeg har spist "forkert".

Gør det nogen forskel, om pastaen er fuldkornspasta, eller er det al pasta, der gør det?

Jeg får måske i gennemsnit 2 skiver knækbrød om ugen og 1 skive rugbrød, hver 2.-3. uge, men jeg får 30 g fuldkornspasta næsten hver dag. Måske det har noget at sige?

(Lige pt. er jeg en sucker for sukkerfrit slik og lige i dag fik jeg et flip med 300 g, så lige nu lyder min mave som et bumletog, og jeg ligner én i 6. måned Blush= Så kan jeg lære det, kan jeg, haha.)
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Nuggi
JustMe: for mig gør det ingen forskel om det er den ene eller den anden type pasta - inden jeg fik konstateret PCO spiste jeg fuldkornspasta, men gør jeg det, kan jeg snildt spise 3 portioner og det har vægten ikke godt af - jeg er normalvægtig men tager meget nemt på.

Håber din mave har det bedre i dagSmile

JustMe
Nuggi skrev:
JustMe: for mig gør det ingen forskel om det er den ene eller den anden type pasta - inden jeg fik konstateret PCO spiste jeg fuldkornspasta, men gør jeg det, kan jeg snildt spise 3 portioner og det har vægten ikke godt af - jeg er normalvægtig men tager meget nemt på.

Håber din mave har det bedre i dagSmile

Jeg holder mig til de 30 g, men har netop læst i "Spis Dig HGravid", at selv fuldkornspasta er i det gule område, så måske jeg skulle skære det ned til kun 1-2 gange om ugen i stedet og se, om det gør nogen forskel Smile

Maven har det bedre i dag (tak for tanken Hug), og det varer bestemt noget tid, før jeg skal have mere sukkerfrit slik....selvom smagen gør det næsten lige så vanedannende som regulært slik Shock
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Frk_Fie
Den fuldkornspasta som min datter spiser er lavet af fuldkornsdurumhvedemel - og da jeg pga. PCO'en ikke kan spise hvede reagerer jeg med det samme med stor mave hvis jeg bare har spist en lille smule af det :-( Men måske forskelllige typer/mærker af fuldkornspasta er lavet på forskelligt fuldkornsmel? Prøv at tjek varedeklarationen - håber det vil kunne give mere klarhed ift. om det er din fuldkornspasta der er problemet Smile
Fik konstateret metabolisk syndrom og PCOS ifb. med fertilitetsbehandling for 3 år siden. Mor til Lea Annabell på 2 år og 7 mdr.

camilla_frederiksen
Udskift fuldkornpastaen med rugpasta

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Spis maven flad (ny bog) Bøger 70 05-12-2011 15:36
Spis maven flad :) .. lidt hjælp Kost og motion 3 20-10-2011 09:19
spis dig gravid/hold maven flad Kan jeg godt spise...? 3 09-04-2011 21:21
Kalorieregnskabet i Spis maven flad?! Kost og motion 4 08-04-2011 09:16
Spis maven flad Kost og motion 1 05-04-2011 08:11
Log ind
Brugernavn