27. Februar 2020 22:52:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29182623
5870 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Puregon og "æglægning"
loba
Jeg er nu på min anden omgang med puregon tager mellem 50 og 100 enh. og synes mine æg er utrolig lang tid undervejs.
Første omgang med puregon resulteret med 7-9 æg (overstimulation), så sommeren stod på masser af have arbejde og INGEN sex.

Hvor lang tid tager det for jer at "lægge" et æg?

Hilsen

Lone

Perleplade
Hej Lone

Jeg er selv midt i mit første Puregon-forsøg. Har stukket mig selv med 75 enh. onsdag til lørdag (4 dage), og i dag, tirsdag, var jeg så henne og blive scannet.

Der er et lille æg, som ikke er stort nok, så jeg skal scannes igen næste uge, og så håber vi, det er blevet større.

Så ja, jeg er også en langsom "æggelægger". Man føler sig lidt som en uartig høne, ik'?

Mange tanker og krydsede fingre til dig fra mig

KH

http://perleplade...press.com/
Redigeret af Perleplade d. 31-08-2010 22:42

he05
Hej loba

Jeg har været tre gange på Puregon og der er der gået alt mellem 10-25 dage før, at der var den rette størrelse follikel. Det er derfor enormt svært at regne ud, hvordan ens krop reagerer fra gang til gang, da der ikke er nogen regler for det Sad

Held og lykke med det hele!
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

loba
Tak for jeres svar.

Det er sørme hårdt med ventetiden til der er nogle æg klar. Skal til scanning igen i morgen og håber der er et æg som er begyndt at røre på sig. Har nu været på hormener i 14 dage!

Held og lykke til jer også:-)

Perleplade
Øv!

Blev scannet igen i dag, og nu var ægget væk. Det er mega skuffende.

Men på den gode side er jeg allerede sat i gang med næste forsøg. Fra i dag af piller til at starte menstruation - og bagefter Pergotime-piller (hvis de når at komme i handlen inden - er der nogen, der ved noget om det?).

Kan ikke finde ud af, om det er godt eller skidt (eller ligegyldigt?) at gå fra Puregon til Pergotime. Troede lidt, at det var den anden vej, man "normalt" gik.

Jeg krydser fingre for, at din scanning går meget bedre! :-)

Det kan godt være, alt det her PCO er noget skidt, men man lærer altså noget om søstersolidaritet. :-)

Nuggi
Hej perleplade,

jeg har denne gang fået nogle piller som virker lige som pergotime (jeg fik at vide at man ikke bruger pergotime mere) - mine hedder vist tamoxifen....øh - eller noget der minder om det.

5 små piller og vupti....så kom der et æg på 12 mm....som forhåbentlig er vokset sig stort og fantastisk når jeg bliver scannet i morgenSmile

he05
Øv, at folliklen gik i sig selv igen, men det har jeg desværre også prøvet Sad Normalt plejer det at være sådan, at Puregon (og andre hormoner på sprøjter) er lidt mere hurtigtvirkende end f.eks. Pergotime, men i princippet skal de gøre det samme, så det skal nok lykkes for dig lige pludseligt Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

loba
Så har jeg været til scanning igen igen... Og kan ikke rigtig finde ud af om resultatet er godt eller skidt!
Havde igen 14 æg så nu er jeg sendt videre til Skive og for at få dem taget ud.
Sidder og er meget forvirret fordi det pludselig går så stærkt. Jeg blev udredt (pco) den 23. april i år og har kun fået hormoner to gange.
Det er selvfølgelig dejlig at vi ikke skal "spilde" vores tid, men fik da lige hjertebanken.

Søstersolidariteten er guldSmile

he05
Loba: Kan godt forstå, at du føler, at det pludselig går meget stærkt, men det bliver super spændende og af egen erfaring syntes jeg, at det var enormt rart at vide, at man modsat insemination vidste, at der rent faktisk var befrugtede æg inde i en og at de derfor "blot" skulle sætte sig fast.

Pøj pøj med det Smile

loba
he05: Er også det jeg er kommet frem til efter en lang nat hvor jeg har tænkt alle ting igennem. Nu ligger det ikke længere i vores hænder.
Skal scannes i morgen og er noget spændt på hvad de siger!

Dorte H
Jeg begyndte på puregon i går, men i dag da jeg skulle tage min dosis gik jeg fuldstændig i baglås, fik tudeanfald og alt muligt Blush

Jeg har endnu ikke taget den for i dag, sidder her med tasken og samler mod. Synes i ikke det gør ondt som bar pokker?

Jeg har jo taget ovitrelle en del gange, så jeg skutte hvad der skete for mig i dag.

Jeg skal til scanning på tirsdag, er spændt på resultatet.

Nuggi
Stakkels dig Dorte! Jeg har en veninde, der bare ikke kunne gøre det og fik kæresten til det i stedet. Var det måske en mulighed for dig?

Jeg selv er på Gonal F for 5. (!) gang og det kører indtil videre uden problemer. Men en enkelt gang ramte jeg forkert så jeg fik et blåt mærke og en bule....dagen efter synes jeg ikke det var særlig fedt at skulle stikke mig igenFrown

loba
Jeg kender det alt for godt. Men der er ikke andet for end bare at få den ind. Synes det nogen gange hjælper at skifte nål. Håber du får et godt resultat til scanning.

Jeg skal have taget æg ud på tirsdag og er meget spændt.

Så krydser finger for os beggeSmile

Dorte H
Jeg fik den endelig taget i går - sent.

Men jeg synes det svier efterfølgende

Hvad gør i egentlig når i tager den, står i, ligger, sidder eller?

Jeg har stået op, men i går lå jeg halvt om halvt (ligesom hvis man sidder, men så strækker kroppen helt ud) på sofaen og synes faktisk jeg kom til at slappe lidt mere af

Men nu sidder jeg igen med traumer over at skulle stikke mig Cry

hult
Når I skal tage Gonal-F er det så med en pen med påsat kanyle? Synes det er det der kommer frem når jeg google det. Jeg bruger jo pen til min diabetes og jeg skal skifte nål HVER gang, de må ikke genbruges.

Når jeg skal stikke, skal jeg tage huden imellem tommel og pegefinger og så skal nålen LIGE ind, stille og roligt. Jeg sidder på en stol og skal stikke i maven. Efter væsken er sprøjtet ind, skal jeg vente lidt - 6-10 sekunder og så tage nålen ud stille og roligt og sætte en finger på stedet.

Jeg er også rendt ind i blå mærker (når man perforerer et lille blodkar) og har også oplevet en blodansamlig og en bule, den masserede jeg lige så stille, til den jævnede sig lidt ud. Det kan svie en gang imellem men forsvinder hurtigt.

http://www.hultshome.dk
Dorte H
Puregon er i hvertfald med pen.

Tror jeg vil spørge om jeg kan få noget andet i pille form næste gang, jeg bruger flere timer på at tage mig sammen. Ved ikke hvorfor jeg har fået denne 'blokade' lige pludselig

loba
Jeg står op når jeg stikker mig. Synes også det til tider kan svie, men det er i perioder.
Tror at det er meget almindelig at man får en blokade undervejs, men tænk på det gode der kommer ud af det.
Er det først omgang hormon du er på?

Du taler om noget i pille form. Jeg har kun hørt om pergotime, som ikke er lige så stærkt som puregon. Jeg reagerede ikke selv på pergotime.

Dorte H
Ja det er pergotime, som jeg reagere rigtig godt på.

Nu har jeg været til kontrolscanning 3 gange og skal igen i morgen, har taget puregon i 14 dage nu og havde kun ét æg på ca 17 mm resten var på 12-13 mm, så man kan vist godt sige at puregon IKKE virker på mig. Og for sewans hvor jeg er træt af at skulle stikkes og ret øm i maveregionen efterhånden

Pergotime tager jeg morgen og aften i 5 dage og wupti, så er vi videre i behandlingen

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
"Vis bare arme" PCO Brevkasse 2 07-05-2014 22:36
Gynækolog "forudsiger" kommende mens Læge - Gynækolog 5 14-03-2014 16:23
"How to Eat to Get Pregnant" (VIDEO) Artikler, medier og undersøgelser 1 01-11-2013 14:46
Brændte mandler med tykt lag "brændt" Opskrifter 1 23-10-2013 21:41
Metformin - hvor lang er "normal" cyklus? Prøver at blive gravid 2 26-09-2013 17:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176
Nyeste bruger: Lillefis lykke