22. August 2017 09:04:14
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 23484540
5794 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
I tvivl, har -har ikke?
Viaappia
Hej alle
Jeg har længe overvejet om jeg har pco, det var faktisk min søster der foreslog det for et par år siden..
Jeg snakkede med lægen om det men hun ville ikke undersøge det nærmere før jeg vil forsøge at blive gravid.. Men hun tog en blodprøve der var normal..

Når jeg sidder og læser om det har jeg i større eller mindre de fleste af symtomerne:

Menses - jeg har ofte store pauser imellem bla. har jeg ind til nu kun haft det 2 gange i år, og når jeg så har det er det ekstremt meget og jeg har så store smerter at alm smertestillende ikke kan tage det, og jeg er ofte nødt til at melde mig syg de to første dage hvor det er værst..

Det er det mest udprægede symptom.. i mindre grad har jeg
Ansigtsbehåring, på overlæben og hagen nok til at man kan se det på afstand og på billeder så jeg fjerner det med voks og pinset, men det er ikke så meget som jeg har set andre med pco have det.

jeg vejer ca 20 kg for meget, det sidder mest på maven, lår og bag kan jeg klemme ned i en 42, men i bluser skal jeg op i 46-48...

Jer der har det, lyder det somom det er sandsynligt at det er det jeg har?
Og hvis jeg har det er det eneste middel imod det så p-piller? For det har jeg meget meget lidt lyst til at udsætte min krop for..

Jeg håber i vil give jer tid til at svare Smile

Kram Rain

MissHaerup
Hey Rainbow.

Jeg er desværre ikke expert i PCO, men jeg synes da det ku lyde som om du har det. De symptomer du beskriver var det jeg sagde til min egen læge, som gav mig en henvisning til en gynækolog som straks sagde jeg havde det.

Jeg synes da det er meget underligt din læge ikke vil undesøge dig for det. Jeg har ikke sagt til min læge at jeg er klar til at få børn og at jeg er stoppet med p-pillerne, men alligevel gav han mig straks en henvisning. Så jeg ved ikke om du har mulighed for at snakke med en anden læge om det??

For jeg synes helt klart du skal gå videre med det. Det svar ville jeg ikke være tilfreds med.

Håber du snart finder ud af noget. Fingerscrossed
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

JustMe
For det første, er dine symptomer klassiske for PCO, så det kan meget vel være. For det andet, er din læge da en paphat, hvis der er indikation af, at du har PCO, men hun ikke vil undersøge dig, før du vil være gravid! Mange PCO'ere har betydelige gener af det; derudover kan det ikke altid konstateres ved blodprøve. Hvad testede hun i øvrigt for?

PCO medfører bl.a. øget risiko for diabetes, kredsløbssygdomme mv. så det er bestemt relevant at finde ud af, selvom du ikke ønsker graviditet lige nu. Om ikke andet for at du også kan finde ud af, om det er årsagen til dine nuværende gener, som så kan afhjælpes ved den rette diæt og/eller medicin.

Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Cille30
Hej, synes da at du skal snakke med lægen..
Det kan godt tyde på at du har pco.
DU kan få P-Piller eller metformin.

Metformin hjælper på nogen, ikke alle desværre.
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Gravid? Fortvivlet, spændt -ved ikke Prøver at blive gravid 21 10-10-2014 18:59
Kan ikke tåle sødestoffer PCO Brevkasse 3 04-03-2014 08:39
Ikke PCO mere??? PCO Brevkasse 3 21-01-2014 00:08
PCO også for dem som ikke ønsker børn Støttegrupper/mød andre PCO'er 3 06-12-2013 18:02
Må ikke få metformin Metformin eller anden medicin 2 28-07-2013 21:35
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176