21. September 2019 20:20:44
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 28605168
5943 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Frk. Skrumps opskrifter...
JustMe
Jeg har netop modtaget hæftet med PCO-opskrifter fra Frk. Skrump og begyndte straks at skrive dem ind i madlog, så jeg kunne tilpasse dem mit eget forbrug. Der opdsger jeg så, at dels overholder portionerne ikke da angivne kalorier (flere overskrider med mere end 20% fra det angivne); dels overholder de ikke 3 x 33%- reglen som det ellers er angivet ved varebeskrivelsen.

Nu er det ikke de store afvigelser, men når man betaler 50 kr for en lille hjemmelavet bog, forventer jeg altså, at oplysningerne i det mindste er korrekte Kald mig bare sippet, men jeg har nu valgt at skrive til dem og gøre opmærksom på problemet, så de kan få rettet den igennem tilo nye købere. Går man blindt efter bogen resulterer det jo hurtigt i forkert fordeling og kalorieoverskridelse, selvom man tror, man er 110% rigtigt på den Sad
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

JustMe
Eks. deres risifrutti:

Angivet 250 kcal og 33% af hvert.

Udregnet på madlog: 394 (!) kcal og 44% protein, 29% kulhydrat og 27/fedt.

Det er sgu ikke i orden Sad
Fik konstateret PCO(S) d. 5. juli 2010 og venter nu den dejligste lille pige. Rose .

Nuggi
Det synes jeg er virkelig interessant fordi jeg lige for tiden forsøger meget ihærdigt at ramme den "rigtige" fordeling på 1/3 i hver gruppe, men hvis det er godt nok med 44%/29%/29% så er det jo meget nemmere for migSmile

Jeg vil meget gerne høre hvad de svarer.

JustMe
Jeg tror helt sikkert, at det er fint, så længe kulhydratdelen ikke overskrider 33%. Jeg er bare lidt gal over at bruge 50 kr på et hjemmelavet hæfte (det er selv printet og hæftet sammen, kan man se), når så kalorierne ikke passer. Den ene opskrift er der næsten dobbelt så mange kalorier i, som angivet, og en anden indeholder hele 50% fedt og kun 12% kulhydrat.

Det er ganske enkelt bondefangeri og for dårligt arbejde i min bog Confused

JustMe
Jeg har også sendt dem en mail, hvor jeg forklarer min skuffelse og beder om pengene tilbage Cool Et hjemmelavet hæfte, de selv har printet og hæftet sammen, som sælges til 50 kr. HAR altså bare at leve nogenlunde op til beskrivelsen Shock

Bellemus
Gav 80 kr for et julehæfte fra ninka (dem med mkernesund familie) og der fik jeg en fil i en mail, som jeg så selv skulle printer Sad Og umahro skal man betale næsten 300 kr for at få adgang til hans internetkogebog, så tror desværre lidt at det er sådan.
Vi vil gerne have 3 børn, så er vores lykke gjort Hug skulle dog have tabt 30 kg igår!!

hult
Hm, nu er det jo så nok også et spørgsmål om hvad man forventer at kunne få for 50,-kr? Man kan jo nok regne ud at der ikke ligefrem kommer en indbundet bog el. hæfte til den pris Wink Jeg ville sådan set være ligeglad om det var det ene el. det andet fomat, hvis jeg kunne bruge indholdet til at forbedre min PCO. Og ikke mange steder kan jeg få den hjælp til 50,-kr.

Mht. udregningerne, er jeg sikker på at der er en fornuftig forklaring, jeg ville nok stole mere på diætisternes evne til at sammensætte det rigtige for os end at ligge al min tiltro til madlog - og jo, jeg har selv anvendt madlog og den kan være rigtig god men fandt det også til tider meget svært at indskrive nogle madvarer, da de ikke altid fandtes og der ikke var de forskellige forhold på produktet til at jeg selv kunne skrive det ind.

Edit: Kan se der allerede er kommet en forklaring mht. udregningerne:
http://pcoforum.d...post_22006
Redigeret af hult d. 08-09-2010 17:13

http://www.hultshome.dk
JustMe
UPDATE: Jeg har fået svar fra Alice fra Frk.Skrump, og hun var meget ked af, at oplysningerne var blevet formidlet forkert.

Fejlene skyldes, at der skulle have stået "indeholder max. 33% kulhydrat" i stedet for "indeholder 3x33%-fordeling" samt at mandlernes kaloriebidrag ikke regnes med, da det via forskning er påvist, at de ikke bidrager til vægtøgning i en PCO-diæt. Det havde de bare desværre ikke fået formidlet.

Hæftet er allerede taget af siden, har jeg set, og de vil revirdere hæftet og beskrivelsen, så ingen bliver skuffet....og jeg får uden problemer hæftet refunderet.

Alt i alt er jeg lige så utroligt positivt overrasket over den respons og seriøsitet, jeg mødte med min klage, som jeg var ærgerlig over fejlene. Så det bliver bestemt ikke sidste gang, jeg handler hos Frk. Skrump, for sådan en service, har jeg sjældent oplevet Smile Thumbsup

Sisk
Skal det forstås sådan, at man kan spise alle de mandler, man vil som pco'er uden at tage på af dem?! Lyder næsten for godt til at være sandt Smile

Nuggi
Sisk: det er der vist delte meninger omSmile....i mit tilfælde kan jeg helt sikkert ikke spise løs - jeg bruger dem som mellemmåltid men får aldrig over 25 gram på en dag og sørger for at mit kalorieindtag ikke er over 1500 kalorier (når jeg ikke skal tabe mig) og 1000 kalorier når jeg skal tabe mig. Det er noget med at mandler er godt i forbindelse med at man vil tabe sig på maven....måske skyldes min manglende succes at det ikke er dér mit fedt sidderWink Hvad skal man spise for at tabe sig på numsen?Grin

Hanne123
Nuggi: Jeg har fedtet siddende på maven, men skal også passe på med mandlerne. Der er direkte respons på vægten (i opadgående retning) hvis jeg spiser for mange.
Min grænse går ved ca. 10 mandler 2 gange om dagen.

-Hanne

http://www.GreveAlternativ.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
vedr. Opskrifter PCO Brevkasse 7 08-02-2013 17:34
Opskrifter :0) Kost og motion 3 15-05-2011 20:21
Julekonfekt opskrifter? Kan jeg godt spise...? 9 25-10-2010 17:00
Link til opskrifter Opskrifter 1 16-09-2010 17:21
Spørgsmål til opskrifter !!! Opskrifter 4 10-05-2010 20:13
Log ind
Brugernavn