29. November 2020 21:31:42
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30586262
5828 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Ret til behanding i det offentlige system
Sinnanna
Er der nogen der ved, om det er rigtigt, at man skal have levet i parforhold i min. 3 år, førend man kan få fertilitetsbehandling inden for det offentlige? Min kæreste og jeg skal til første samtale på Rigshospitalet snart, men har kun været sammen i to år, og nu bliver jeg pludselig bekymret, da jeg læste dette et sted.Shock

annatut
Hej, jeg mener ikke at det har noget at sige, hvor længe i har været sammen og hvis det har, så tror jeg det er som med så meget andet at i bare skal have boet sWinkammmen i et år.

hyc
Hvis I ikke er gift skal I have haft fælles folkregisteradresse i minimum 3 år - i følge reglerne.
Min svigerinde fik lov til at få insemination da hun og kæresten havde været sammen i 5 måneder og kun havde haft fællesadresse i 1½ måned - men jeg ved ikke lige hvordan de har kringlet den.

Sinnanna
Mange tak for jeres svar - det virker dog meget underligt at man SKAL have boet sammen i 3 år, når singlekvinder og lesbiske kvinder kan få behandling alene - hvordan hænger det lige sammen?

hyc
Det er også det, der har været stor diskussion om, fordi man nu faktisk diskriminerer kvinden i parforhold. Men de skal jo selv betale (loven gik ikke igennem), så de kan jo gå igang når de har lyst, ligesom vi kan hvis vi selv har lyst til, at smide pengene på bordet.

Sinnanna
Gud jeg troede faktisk at lovforslaget alligevel gik igennem..øv!

Sinnanna
Tjek lige dette link - tror du, Hyc, at der er sket noget nyt siden dette?
http://www.kriste...kel/252071Grinanmark--Lesbiske-beholder-retten--til-kunstig-befrugtning

hyc
Det havde jeg ikke lige fanget. Mente bare, at de havde fået retten til at blive befrugtet, men for egen regning. Så klog kan man blive på en højhellig onsdag Wink
Men hvis det er på lige fod, så skal de da også være samlevende i 3 år eller gift - ikke? Ellers er det altså ikke fair.

Sinnanna
jo lige præcs, og hvis enlige og lesbiske i sagens natur skal bruge donorsæd, så kan de jo næppe have boet sammen med "manden" i 3 år.. Nå men nu nåede jeg lige i min panik at få ringet til Riget, og de siger at den eneste betingelse er, at man som par har prøvet at blive gravide i mindst 1 år... pyha!Smile

hyc
Så har de lavet reglerne om siden 2005, eller også er de blevet blødet op efter at lesbiske og enlige har fået ret til befrugtning.
Vi skulle nemlig skrive under på, at vi var gift eller havde haft fælles bopæl i mindst 3 år, og kender en del der lige har været forbi rådhuset inden de gik i behandling.
Det er da kun dejligtGrin

Zenia
hejsa Smile
hmm kæresten og jeg har kun været sammen i 2½ år og har ikke boet sammen i mere end 6-8 sådan oficielt, og vi er i beh. i det offentlige... så det burde ikke være noget problem for jer..
kæresten skrev bare under på at uanset hvad så var han far for mine kommende børn/barn...

www.pittevej16.dk
Sinnanna
Hmm ja jeg må også indrømme at jeg ikke helt tør tro på det, førend jeg har været derinde til det første møde. Men der står ikke noget om det på Rigshospitalets hjemmeside - til gengæld står der en masse andre betingelser - så som at kvinden skal være under 40, at man ikke må have fælles børn etc.Frown

Sinnanna
Hej Zenia - fedt at vide! Hvor går I i behandling?

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Privat klinik og det offentlige ??? Prøver at blive gravid 2 22-01-2013 22:01
Antal forsøg i det offentlige?? Prøver at blive gravid 4 01-09-2011 22:01
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.