27. Februar 2020 22:40:24
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29182615
5870 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Broccolisalat med dressing. Mums
Dorthe
Ingredienser: Salat:
300 g. bacon-tern
2 broccoli
1 rødløg
1½ dl. solsikkekerner
1½ dl. rosiner

Dressing:
1½ dl. Miracle Whip
3/4 dl. sukker, Vi undlod at bruge sukker i, det smagte så godt.
3 tsk rødvinseddike
salt

Salat:
Steg bacon, og lad den køle af. Prøv at undgå for meget fedt, fx. ved at hælde fedtet fra, før du stiller baconen til afkøling.

Skær broccoli "buketterne" fri af "stilken" og pil dem, så det bliver nogle små fine nogen! Hak løget.

Alle ingredienserne blandes herefter sammen i en skål.

Dressing:
Alle ingredienser røres sammen! Sørg for at sukkeret er godt opløst, fx. ved at blande sukker og rødvinseddike først.

Salaten spredes ud i bunden af et fad eller en lille bradpande. Den skal ligge i et lag på ca. 1-2 cm. (Men det gør nu ikke noget, hvis fylder mere!) Hæld dressingen ud over salaten.
Jeg ved godt, at det ikke ser ud af særlig meget, men der ER altså nok dressing. Lad salaten trække i 3 timer et køligt sted.

Det smager så godt.
Knus fra Dorthe.

hemas
HeYsa Dorthe........

Kender den godt og ja den er lækker, men i min opskrift er der også æbler i Grin

Mvh
HeMaS

Christina82
Prøv evt også at komme fint revet gulerod i. Det ser flot og farverigt ud og så smager dejligt Smile

Christina

nanette
Hvis man hænder kogende vand over de rå broccoli bliver de flotte grønne, det ser godt ud.

Hjulmann
jeg har hørt, at hvis man har PCO er rosiner værre end sukker, ikke at sukker er godt. men uden rosiner er det også godtSmile
konstateret PCO i 2000. 6 IUI bag mig ingen lykkedes. 1 IVF på OUH også mislykkes, holder pause nu til aug/sep. BMI i toppen af normal:-) regelmæssig mens med 30-40dage imellem. får metformin. Hader at have den sygdom, ville ønske at være "normal"

melinka
det lyder som om at der er meget sukker og fedt i...... jeg har også en broccoli salat

i stedet for bacon, bruger jeg røget mørbrad. udover det er der selvfølgelig broccoli, og så er der nogle kogte grønne bønner. lidt pinjekærner. og som dressing bruger jeg et brev knorr tomasalat , som blandes med vand og lidt oliven olie..... velbekommeWink

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Skinkeschnitzler med blåskimmelost og broccolisalat - Ny opskrift Opskrifter 3 08-04-2013 21:33
Broccolisalat med rødkålsspidskål, feta og hasselnøddeolie - Ny opskrift Opskrifter 1 24-02-2013 20:01
Æblekage med nøddemix - MUMS :) Opskrifter 1 28-10-2011 04:07
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,176