27. Februar 2020 20:55:34
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29182418
5870 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Chrom og fiskeolie
hult
Når I tager dette tilskud, hvilket produkt køber I så?

Jeg har netop også fået anbefalet de ca. 100 mikrogram Chrom dagligt og omega3-fedtsyrer (fiskeolierne EPA og DHA) ca. 2-3 gram EPA+HDA dagligt.

Når jeg fx. kigger på Chrom produkterne så kommer de som regel i styks af 62,5 mcg, kan de så deles eller??
I hope you never fear those mountains in the distance
Never settle for the path of least resistance
Living might mean taking chances - But they're worth taking
And when you get the choice to sit it out or dance
I hope you dance

www.hultshome.dk

http://www.hultshome.dk
hult
Nå, men jeg har allerede været ude og snolde, tålmodighed er ikke min stærkeste side Grin

Jeg har købt Omni-Chrom med
125 μg Chrom pr. tablet ( mener at det 'μg' er et symbol for mikrogram ?)

Nogen der også bruger disse?

Ang. fiskeolier, så er jeg blevet i tvivl hvor vidt jeg kan tage dem, jeg er allergisk overfor sild og kan se at der er bl.a. ansjoser og sardiner i olierne, mener de er en del af sildefamilien.

Del gerne jeres erfaringer med Chrom tilskuddet Smile
I hope you dance

www.hultshome.dk

Kirsten84
Hej Hult
Jeg bruger også omnichrom, én om dagen.
Jeg har købt den billigste fiskeolie i den største flaske: Tobis hedder den. hvis jeg tager 15 ml om dagen (3 spsk) får jeg ca. 3 gram ren EPA og DHA - som anbefalet af Jerk Langer. Jeg har også prøvet "eskimo med pufanox", også flydende men den er dyrere.
Derudover spiser jeg hørfrøolie på salater og mad (ca. 2-3 spsk) om dagen for at få endnu mere omega 3.
det er simpelt hen ikke muligt at få så meget fiskeolie i tabletform, som det er fra flaske. Jeg blander det i soyamælk om morgenen, og putter også HUSK i, det bliver min mave glad for, og fibre giver også stabilt blodsukker. Er ikke så sart mht. til at drikke mærkelige ting. Og så putter jeg kanel i for smagens skyld. Kanel er også brugt som lægemiddel i østen, og har god effekt på blodsukkeret.

Kh Kirsten

Kirsten84
Og lige for at gøre det klart: Chrom øger insulinfølsomheden (beviseligt) og er altså godt ved insulilnresistens, og fiskeolie har en anti-inflammatorisk effekt. Da PCO er en inflammationssygdom (=betændelse) er dette altså godt.
Kh Kirsten

hult
Hej Kirsten

Jeg tager også en Omni-Chrom om dagen nu, ved ikke hvor stor virkning de har endnu, da min insulinresistens buldrer i øjeblikket, kan bare ikke forblive mæt i længere tid af gangen, men spiser nu en del protein, som gerne skulle hjælpe.

Jeg er også blevet anbefalet at tage B-vitamin, da vi PCO piger kan have mangel af dette. Og Magnesium, da det styrker optagelsen af kalk og D-vitamin, som jeg får tilskud af grundet meget tidlig overgangsalder (36 år) og fordi jeg ikke må få hormoner og heller ikke vil have dem. Og så spiser jeg en vitaminpille hver dag, jeg får meget sjældent frugt pga. allergi.
I hope you dance

www.hultshome.dk

Sinnanna
Hej Kirsten, jeg anede ikke at pco er en inflammationssygdom - hvad vil det sige?

PS: Håber det går godt i Aalborg!

Kirsten84
Kære Hult
Jeg spiser fiskeolie, chrom, d-vitamin, b-vitamin i form af b-vitaminflager (fra helsekost), bidronningeføde (Bidro, fra helsekost) og en vitaminpille. D-vitamin, fiskeolie og chrom er anbefalet af jerk langer, B-vitaminflager og bidronningeføde er anbefalet af alternativ behandler.

Kh Kirsten

Kirsten84
Ang. inflammatorisk sygdom:
Jerk langer skrev det til mig, og jeg har læst det mange andre steder, men jeg kan ikke lige finde kilder på nettet lige nu. Har læst mange bøger om hormonforstyrrelser og kost :-)

Men altså: Infammation betyder betændelse, og vi reagerer "forkert" på udefra-kommende påvirkninger (sukker, kulhydrater) og har et irriteret hormonsystem - sådan tror jeg det skal forstås.
Inflammation / betændelse er en del af mange sygdomme, fx astma og allergi, eksem/psorasis, gigt etc.

Kh Kirsten

Kirsten84
Så fandt jeg noget! Her er et link om pco og inflammation (på engelsk):

http://www.ovaria....html#sec1

Kh Kirsten

Sinnanna
Meget interessant link, tak Kirsten

Karina
Jeg har taget fiskeolie i 14 dage nu, 4 kapsler daglidt, og jeg synes alledrede at kan mærke en forskel..
Mit eksem klør ikke så meget mere, og min hud er blev mere blød, da jeg døjer med meget tør hud...
Samtidig er jeg også begyndt at spise anti-inflammatorisk, hvor jeg fx. hovedsageligt får mine proteiner fra fisk.. det kan jo også have en positiv effekt. Smile

Er nysgerrig efter om der er andre der har samme effekt...??

Jeg er lykkelig over, hvis det bare er det der skulle til...Grin
Jeg tager også chrom, metformin og en vitaminpille dagligt..

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Chrom, -hvornår? Kosttilskud m.m. 12 13-03-2012 20:31
Meget sulten? Spis chrom! Kosttilskud m.m. 10 26-06-2011 20:40
Folsyre, vitaminer, fiskeolie.. Prøver at blive gravid 9 25-05-2011 19:53
Fiskeolie. Kost og motion 13 08-11-2010 17:27
Chrom er ikke godt.. Kosttilskud m.m. 10 26-01-2010 07:42
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?