04. Marts 2021 04:21:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 31236866
5846 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Er blevet gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Hjælp... vildt frustreret
Majbrit
Jeg er bare vildt frustreret lige i øjeblikket og trænger til at komme ud med det. Håber måske også I kan give gode råd eller bekræfte mit problem.

Vi er i den lykkelige situation at jeg tror jeg er gravid. Har taget 4 test som er positive. Efter de 3 af dem er blevet taget, har jeg efterfølgende været til min ugentlige zumba, hvor vi hopper og danser (I ved nok hvad det erWink). Dagen efter dette begynder jeg at bløde, ligesom alm mens. og gør det stadig(anden dag). Nu er jeg sk... bange for at jeg har tabt og at det er mig der er skyld i detCry. Jeg er et stort spørgsmålstegn, for sygeplejersken på fertilitetsklinikken, sagde ved sidste besøg at man godt kunne bløde selvom man er gravid.
I frustration testede jeg her til morgen en gang mere, og der var stadig 2 streger. Men ved ikke lige hvad jeg skal tænke og gøre...

ConfusedMon I har hørt om lignende, enten det ene eller det andet?
Redigeret af Majbrit d. 16-10-2010 20:26

Syrling
Jeg ville ringe til klinikken med det samme. Mange bløder under graviditeten, men det er ikke godt at gå og være bekymret.

Konstateret PCOS 9/7 2010.
Har været ufrivilligt barnløs i 3 år, heraf 1½ år med fertilitetsbehandlinger, hvor ingen har gidet meddele mig, at jeg havde PCOS før efter 4 mislykkede forsøg Angry

Startvægt 9/7: 73.5 kg

14/7: 71.5 kg
24/7: 70.6 kg = BMI 25,0 Yes
16/8: 68.8 kg!! Yes

Meier
Jeg er helt enig med Syrling. Ring og bliv tjekket, så du ikke skal være nervøs!!!!!
Ikke fordi jeg vil gøre dig bange, men en af mine veninder ventede tvillinger og tabte desværre den ene, hun blødte alm. Den anden blev der og hun har nu en fantastisk dejlig dreng Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Majbrit
Tusinde tak for svarene. Har snakket med dem på klinikken i dag. Hun virkede ikke voldsom bekymret, så vi har holdt ved den aftalte tid i næste uge. Så krydser fingre og be'r til alt er som det skal være. Tak for støtten, vender lige tilbage når jeg ved lidt mere. Fingerscrossed

alicehm
Du må for alt i verden ikke bebrejde dig selvSmile Håber virkelig at alt er som det skal væreSmile

Signe
Hej -
Jeg kender alt til bekymringer omkring abort og efterfølgende selvbebrejdelse i den tidlige graviditet.

Det man nok kan sige om blødningen er, at den enten kan være tegn på en tidlig ell. en truende abort eller INGENTING. Rigtig mange gravide oplever mindre blødninger i den tidlige graviditet uden det har nogen særlig betydning.

Selv var et strejf af blod efter fitnesstræning det begyndende tegn på abort i min første graviditet.. Jeg ringede til CFC og blev skannet dagen derpå. Jeg var kun ca. 5+2 henne, og lægen kunne ikke se graviditeten på skanningen. Jeg fik besked på, at gå hjem og vente - på en formentlig kommende abort... (!) To dage efter kom en kraftigere blødning, som varede et par dage.

Jeg brugte ud over at sørge over tabet, en del krudt på at bebrejde mig selv mit høje aktivitetsniveau forinden..

Da jeg kort tid efter blev gravid igen, blødte jeg på præcis samme dag - jeg hastede til skanning igen. Denne gang kunne lægen se graviditeten og gav mig straks progesteron-tilskud, da han havde mistanke om, at jeg ikke producerede nok af hormonet selv. Jeg fik en skanningstid to uger efter. Jeg var rædselslagen og turde knap nok bevæge mig i mellemtiden.. Heldigvis var spiren der stadig til skanningen med hjerteblink og det hele... (og jeg er idag gravid i uge 33).. Selvom jeg godt vidste, at det var irrationelt, valgte jeg at begrænse min træning meget i det første trimester - så jeg i det mindste ikke kunne bebrejde mig selv igen.. Til gengæld har jeg trænet 4-5 gange ugentligt i 2. og nu 3.trimester - med kun små 7 uger til termin. Og jeg har det strålende med det..

Jeg håber ikke mit indslag skræmmer dig - det er ikke min intention.. Men hvis blødningen ikke stopper ganske hurtigt ville jeg personligt ringe og kræve en skanning med det samme(!)... Der er intet værre en uvished, bekymring og ventetid..

knus og tanker fra mig
Redigeret af Signe d. 19-10-2010 11:34
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

KatrineS
Stort tillykke med graviditeten, jeg håber at graviditeten kommer til at gå godt. Og det er ikke din skyld. JEg vil fortælle dig at jeg går også med de samme tanker, jeg er også lige blevet gravid og var til træning i fitness center i går mandag. og fik vildt ondt i underlivet, og tænkte også åhh nej nu har jeg løftet for meget eller været for aktiv og mister barnet.
Jeg har nu ikke blødt, men har rigtig ondt i underlivet, jeg er så bange for at miste igen.

Anita
RING hellere end gang for for meget !!
ZUmba skulle dog ikke kunne have gjort hverken fra eller til. jeg gik sidste år til sumba med 4 gravide, og et par stykker blev ved til de var PÆNT højgravide !
Motion, med mindre det er direkte kontakt sport eller ektrem sport skulle det ikke kunne gøre noget, HVIS man ellers har en normal graviditet !
MEN ring lige og bliv tjekket, ellers driver du dig selv til vanvid

PS jeg havde også en lille ... mens agtig blødning på 2-3 dage ... fandt så ud af 6 uger senere at jeg er gravid, jeg har løbet 10 km løb, trænet HÅRDT 6 dage om ugen, og ellers været SUPER aktiv lige op til jeg var omkring 12 uge hvor mit bækken så gik grassat og nu sidder jeg på sofaen og bliver tykkere og tykkere... og nyder det :-)

Majbrit
Kære alle

Hermed som lovet en lille melding om hvordan det gik i dag til scanning. Det ser desværre ikke godt ud.. Der var ikke noget at se, og tallene i blodprøven var dalende. Så jeg er ikke gravid mere....Sad
Ved ikke lige hvordan jeg skal takle det hele. Må nok erkende at jeg er sur og gal på mig selv over jeg tog til zumba, men på den anden siden så havde jeg fået at vide at der ikke skulle være nogen hindring at dyrke sport (i hvert fald det meste). Er bare ked af det, og synes ikke der er nogen vej frem lige nu.. Men er lykkelig over at ha en dejlig mand som hiver mig op når jeg ikke selv magter det. Ind i mellem ville det være dejligt at være mand og kunne sige at det var så det, og så kigge fremad og koncentrere sig om det næst vi skal i stedet. Det er godt der er en af os der er sådanWink
Skulle bare lige ud med det... tror bare jeg vil ligge under dynen med en pakke kleenex resten af dagen, og håbe at dagen i morgen byder på noget bedre.
Tak for i læste med

piavisti
Kæmpe kram til dig!!

Og som de andre siger, Det er på INGEN måde din skyld... motion har ikke gjort at det ikke skulle være denne gang alligevel...

u må ikke bebrejde dig selv, selvom jeg forstår det er svært...

kram herfra
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

Meier
Øvøvøvøvøvøv og endnu engang ØV!!!!!!!
Sender en masse Hug til dig og det er bestemt ikke din skyld den ikke kunne holde ved.
Jeg ved det er hårdt både at sige og at udleve, men den var bare ikke stærk nok Sad

Endnu engang en masse Hug til dig og er sikker på det nok skal lykkes for dig igen Smile

Majbrit
Hej Alle
Tak for alle de søde svar, det er dejligt med opmuntringen. Er sådan lige så stille ved at komme ovenpå og ved at overbevise mig selv om at det bare ikke lige skulle være denne gang, og at det ikke er min skyld...
Som min mor også så klogt sagde til mig, så ved vi da nu at det kan lade sig gøre. At den lille spire så ikke var i orden er jo bare et uheld. En god ting der er kommet ud af hele denne rutsjetur er at der er blevet brudt et tabu mere i familien.. så det er dejligt.
Igen tusinde tak for opbakningen.
Knus Majbrit

Meier
din mor har helt ret. Og jeg tror seriøst, at naturen spiller en stor rolle om en baby skal klare det eller ej.
Endnu et Hug til dig Smile

Cille30
Stort kram til dig Hug
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
frustreret PCO Brevkasse 9 12-11-2014 22:12
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?