01. Oktober 2020 05:32:25
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 30309081
5841 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HJÆLP!!
Maria_84
Hej med jer. Jeg er blevet insermineret den 4 Oktober, og har test dag d 20. Men jeg har gjort noget dumt, jeg har nemlig testet allerede i dag(søndag d. 17)
altså 4 dage før test dag. Jeg kan ikke komme i kontakt med min gynækolog, er har desperat brug for et "lille" svar.
Testen var negativ(min verden brød sammen) men jeg har stadig ikke fået min mens(8 dage over tid) Er der en mulighed for at de 4 dage alligevel er for tidligt? Kan det være derfor den er negativ, eller skal jeg formode at jeg slet ikke er gravid? Er der nogen herinde som har et begreb om det? Kram og tak

Dorte H
Hmm, de gange jeg har været i bahandling, der har jeg skulle teste på selve dagen hvor min mens skulle komme, og det har den så også gjort, altså kommet om morgenen på test dagen.

Så det lyder lidt mærkeligt hvis du er gået 8 dage over tiden.

Men umiddelbart vil jeg sige at du skal vente, og så teste igen om 4 dage.

Er det jeres 1 forsøg? Det lyder lidt hårdt det her, men man 'vænner' sig til at få en negativ test.

Jeg er selv lige blevet gravid efter 4 års forsøg, hvor af de sidste 10 mdr har været med hjælp. Jeg var ved at miste håbet.

Jeg Fingerscrossed for en snarlig posetiv test Smile
Fik konstateret PCO d 14 marts 2007
Begyndte behandling i marts 2010
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV
Fik min Lasse-licious i armene d 16 juni 2011

Maria_84
Dorthe H: Tak for svaret. Ja det er vores første inserminering. Vi har prøvet på egen hånd i 1½ år. Det er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet! Føler mig allerede drænet af alle mine tanker. Men jeg må bare vende mig til de negative test. Det må være helt fantastisk for dig endelig at blive gravid, efter så mange år!! Du må om nogen have haft en masse nedture pga. alt det her? Forsøger at holde humøret oppe. Kram

he05
Måske er det mig, der ikke forstår det rigtigt, men hvordan kan du have 4 dage til testdag, men være gået 8 dage over tid? Burde du ikke først kunne gå over tid om 4 dage?
Som jeg læser det tester du for tidligt og burde sagtens kunne teste positivt i stedet om nogle dage. Nogen er også bare rigtig lang tid om at danne hcg, så fat mod Smile
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

Maria_84
he05: Ved godt det er et frygteligt rod. Jeg har MEGET ureglmæssig mens. Har det sidste år først fået min mens når jeg er gået 1 uge over tid, hver gang. Jeg havde ægløsning 21 dage efter Mens. og blev insermineret d 4. Skulle så have min mens d 7 oktober, men kan slet ikke regne med det, da den er så ureglmæssig... Jeg fatter mod..Puha...kram

he05
Hvis du er blevet insemineret d. 4. oktober, så er det fordi du har haft ægløsning dér. Dvs. at du ikke kan regne med tidligere cyklusser og derfor først har testdag eller burde få din mens. (som forhåbentlig ikke kommer) 14 dage efter d. 4. oktober. Så du kan sagtens stadig være gravid Smile Fingerscrossed
Redigeret af he05 d. 17-10-2010 10:52
Gravid efter en hulens masse hormonbehandlinger! Dejlig dreng født den 3. august 2011 Grin

MissHaerup
Maria jeg føler med dig. Er næsten i samme båd som dig.

Jeg har fået nogen ægløsningspiller og en sprøjte og fået af vide hvilke dage vi SKULLE dyrke sex og så burde jeg være gravid. Men jeg har en HEL uge endnu før jeg kan teste.

Så jeg kender til det at gå og vente og tænke på det hele tiden.

Krydser Fingerscrossed fingre for at det lykkes for dig om 4 dage.
Har fået konstateret PCO d. 24-8-10

Havde testedag d. 21/12-10, hvor jeg kunne teste positiv. Yes

Nakkefoldscanning var positiv. Thumbsup
Misdannelsesscanning var positiv.
Moderkageplacering d. 4/7-11.
Ellers alt er som det skal være. Grin

Kejsersnit d. 9/8-11: fik en SKØN dreng, Julius.

Startvægt -d. 24-8-10: 92,4 kg Huh
Vægt d. 1-2-11: 77,6 kg. Yes
Så har smidt 14,8 kg og 53 cm på 5 måneder. Grin
Spiser dog ikke PCO venligt mere.... Ups!

Meier
Er helt enig med he05 og Krisb. Du kan stadig når at teste positiv Smile
Fingerscrossed for at der er to streger. Så slå koldt vand i blodet og vent med panikken (selvom det er nemt sagt) Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Maria_84
Hej Alle. Tak for jeres gode svar! Det er rigtig dejligt at have nogle at drøfte det med...Kan næsten ikke fatte det, men jeg er faktisk blevet gravid efter første inserminering! på 16 dag efter ins. kom der 2 streger...Skyndte min til gyn. som også testede positiv....Forstår det stadig ikke, men er LYKKELIG! HELD og lykke til jer ALLESAMMEN!! Kram Maria

Maria_84
KrisB TUSIND TAKWink Hvor langt er du henne??

Cille30
Ihhhh for er det dejligt at det er lykkedes dig at blive gravid Grin

TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE Hug
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

he05
Stort tillykke med det, Maria Smile Flag

piavisti
kæmpe tillykke til dig Smile
Oktober 2010: Hjemmerul - Neg.
December 2010: IUI - Neg.
Januar 2011: pause fra behandling. opstart af akupunktur
5/2 - Gravid Smile

Meier
Hvor dejligt!!!! STORT tillykke Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Maria_84
TUSIND TAK allesammen! Rigtig dejligt at høre det fra jer!! Jeg krydser finger for jer ALLE! kram Maria

Nuggi
Stort tillykke Maria! Håber du får en dejlig graviditetYes

Pelle8984
kæmpe mæssigt tillykke. Det må være så super en følelse. Grin

Dorte H
Kæmpe tillykke, jeg fatter det stadig ikke, selv om det efterhånden er 14 dage siden jeg stod med en posetiv test.

Glæder mig SÅ meget til scanning d 5 nov
3 hjemmerul - negative, 1 IUI - negativ, 1 hovsa IVF, et befrugtet æg lagt op d 28 september, BP d 13 okt - POSETIV

Maria_84
Tusind tak. Og KÆMPE tillykke til dig også;o) Det lader til at vi er nogenlunde lige langt henne. Skal selv til tidlig scanning på tirsdag(2 oktober) Er det også den "tidlige" scanning du skal til? Tror du at gynækologen kan sige hvor langt man er henne allerede til den scanning?? Kram herfra

Dorte H
Ja, så må vi være nogenlunde lige langt. Smile

Ja det er termins/hjerteblinks scanning jeg skal til, dog blev jeg lidt skidt tilpas efter at have snakket med dem derud, hvor en sygeplejerske sagde til mig; 'hvis der stadig er noget derinde ved scanningen' Shock

Ved godt at der self er en risiko for at der ikke er noget derinde, men synes alligevel det var en mærkelig måde at sige det på.

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Log ind
Brugernavn

Kodeord