25. April 2018 10:36:22
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26042450
6057 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HJÆLP: Kickstart og et 'kærligt' spark
BUDDE
Er på vej på biblioteket efter bogen 'Spis maven flad'. Kan se, at flere af jer er meget begejstrede for den og'Spis dig gravid'.

Jeg kæmper med 17 kg's overvægt og en umådelig stor trang til sødt, (hvidt) brød/pasta, chips, COLA, kage... jeg kunne fortsætte i det uendelige!
Min 'kolde tyrker' plejer at holde ½ dag, og så kan jeg ikke stå imod længere.
Er det genkendeligt for jer, og hvad har I gjort for at komme udover trangen?
Hvordan holder I tungen lige i munden og fokus, til det ligesom sidder på rygraden?

Jeg vil det SÅ gerne, men er næsten blevet bange for at forsøge igen, da det tidligere altid er endt med + kg i stedet for et vægttab.

BUDDE
"Livet skal leves forlæns, men forstås baglæns"
Citat: Søren Kierkegaard

regitz
Hmm ja, altså det har jo noget med viljestyrke at gøre, ved godt det lyder som mrs. Perfect der giver råd, men det er det ikke! Det er altid den sætning jeg høre, Viljestyrke Regitze, Viljestyrke, year right, det er jo ikke jer der skal spise anderledes, så det kan andre sagtens sige Smile
Nå men det jeg har gjort er bare at give den gas, sørge for ingen ting er i hjemmet og jeg heller ike handler de ting.
Så har jeg dog handlet noget sødt som er er sukkerfrit evt. isis og når jeg så er ved at stå af, gerne om eftermiddagen, det er der, det er slemmest, så smager jeg lidt af det.
Til frokost lever jeg af salat, rester fra aftensmad, eller omelet. Hvis jeg så virkelig kan mærke i dag magter jeg det ikke, så har jeg bagt nogen boller jeg har i fryseren og så kan jeg få noget pålæg og brød! ( selvom pålæg vidst også skal indtages sjældent!)
Skal have prøvet at bage mit eget rugbrød uden hvede til julefrokost.
Cola drikker jeg bare zero...Chips, har været forholdsvis let, hvis jeg virkelig for lyst spiser jeg nogen flæskesvær ( og man spiser kun for mange én gang, for man for det bare så dårligt hihi)
Kage har jeg haft bagt min egen sukkerfrie og man kunne næsten ikke smage der ikke var stoppet med smør og sukker!
Hvis min kæreste spiser nogen chips og jeg gerne vil have en, tænker jeg meget over - Vil jeg spise denne chips eller vil jeg være gravid??
Det spørgsmål har redet mig mange gange! Hvis nogen spørger hvorfor hvorfor hvorfor, tag nu bare en, svarer jeg (måske lidt provokerende, men man kan virkelig blive træt af at høre på folk, selvom de ved hvad der forgår) : "Nu er det sådan jeg heller vil have en baby, end spise det der!"
Super sejt har man det bagefter HAHA så kan de lære det Wink

Så er der også den frække, man sætter manden til at spise en masse snacks, sour cream and onion, og guf og så giver man ham en gang imellem en ordentlig (undskyld sproget) slasker Wink, så for man smagen og slipper for resten af det skidte Wink

Nå det var lidt hvordan jeg gør, men men men, er dog røget i to gange hvor den ikke fik for lidt med pizza og hvidløgsbrød, jo og pomfritter MUMS! Men altså hvis man er lideså hurtigt tilbage igen, så synes jeg nok det går, rom blev heller ikke bygget på en dag Wink

-Og så er det bare super godt at have dette forum, som kan hjælpe og støtteYes

Meier
For mig er det vigtigt at vi har tingene jeg ikke må spise - så har jeg nemllig ikke lyst til dem. Ved det lyder underligt, men sådan har jeg det Grin
Selvfølgelig har jeg dage hvor jeg falder i. F.eks. spise jeg en pandekage i lørdags, men for pokker den var god Grin

Til at tage min sukkertrang kan jeg anbefale Metformin og crompiller. Det har hjulpet mig en del Smile

Fingerscrossed for at det lykkes for dig og velkommen til kampen Smile
Redigeret af Meier d. 20-10-2010 17:14
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

lille_trunte
Jeg synes også det er rigtig svært at skal undvære de ting men IKKE MÅ spise... Men har nu forsøgt mig med lidt forskellige ting i køkkenet de sidste par dage og har bagt de mest fantastiske kager, som er lovlige at spise, så kan jeg også klare mig når vi skal have gæster... Hvis jeg virkelig føler jeg bare skal smovse så kan sukkerfri chokolade som man bare lader smelte i munden, sukkerfri gajol og hjemmelavede saltmandler altså redde min dag... Har selv lige købt "Spis maven flad" og glæder mig rigtig meget til at få afprøvet nogle af opskrifterne... Skriv endelig hvis du mangler inspiration, elsker at prøve mig frem med opskrifter.. :-)

Happel
For mig virker det at sørge for, at der ikke er noget guf(hvidt brød, slik, sukker etc.) i hele hytten. Jeg er alligevel for doven til ligefrem at køre i byen efter detGrin

Find alternativer til det søde....det kunne være isis is, chokolækkerbar fra isis, mandler og tørrede abrikoser, mørk chokolade, Läkeroler, gajoler, smoothies med bær og sødemiddel, iskaffe med sødemiddel.

Sørg for at være mæt! Start med at have fokus på at slippe af med sukkertrangen, så kan du fokusere på vægten senere. Godt med groft rugbrød, fromage frais, æg, pålæg, kød og grøntsager og gode sunde fedtstoffer som olivenolie, advocado og mandler.

Det værste er den første dag... efter den kan man klappe sig selv på skulderen! Hav fokus på en dag ad gangen. Efter 14 dages tid vil trangen til sødt være forsvundet - stortset.

Men det er sq hårdt at holde sig væk fra al det "lækre"... jeg er selv faldet i syndens dyb her under min graviditet, så jeg kender skam godt det med den manglende rygradGrin
Normalvægtig pco'er. Har været i behandling hos CFC.
Termin 4. maj 2011
4 gange hjemmerul med pergotime og puregon
1. IUI med puregon - negativt
Gravid på naturlig vis i en pause i behandlingenYes
Alexander 2 maj 2011Smile
Termin 6. Dec. 2012

Cille30
Jeg for metformin for ikke at få et SUKKERCHOK.. Hvis man sige det sådan, det hjælper rigtig meget på mig Grin

Men men når jeg ikke er på det, har jeg det af H til, men så siger jeg til mig selv, nej famende nej, trangen skal ikke vinde over mig og det er svært.. Men lader være..

Så er der en anden ting, det er at det kun dukker op indimellem min sukkertrang til noget lækkert, men så tænker jeg nej, og så holder det op efter et stykke tid, men jeg vil sige at det er rigtig svært. Så det er ikke særlig sjovt nogen gange... Man skal kæmpe og kæmpe hele tiden for det...

I starten inden jeg kom på metformin var jeg ikke særlig god til det, da jeg så kom på metformin hjalp det imod min sukkertrang, men kunne desværre ikke tåle det, så måtte ikke tage dem mere og så kom de andre ting, i starten var det svært og hoppede da også i et par gange, men til sidste overvandt jeg det, men for ca 8 mdr begyndte det igen og jeg var ved at blive sindsyg i hovedet, hvis man sige sådan fordi jeg prøvede alt, men til sidst måtte jeg give op og så måtte jeg gå til lægen igen for at få metformin, og se om jeg kunne tåle det denne her gang, og det kunne jeg, så det hjælper meget på mig...

Håber du kan bruge det. DU er ikke alene om det Smile
Får nu laserbehandling. har fået 1 gang, håber at det hjælper Grin hvis ikke, har jeg altid prøvet Smile

Har ikke fået barn endnu, men har sagt at jeg giver det 5 år mere.. Ellers har jeg en dejlig bonus søn på 13 år og min mand som jeg nu har været sammen med i næsten 10 år .. Vi har dog indstillet os på at hvis vi ikke får et barn, men vi håber stadigvæk.. efter laserbehandling, skal jeg have metformin igen og så hormon piller så jeg kan få min mens hver 2 måned Grin

jahn
hej
For mig handlede det om at tage et bevidst valg. Simpelthen sige til mig selv: JEG VIL VÆRE SUND OG SLANK.

Jeg fokuserer hele tiden på det jeg må, istedet for det jeg ikke må. Altså alle de gode ting, der kan spises: Isis is, isis chokoladebar, 86 % mørk chokolade, super lækre grøntsagsretter, dejlige, sunde fedtstoffer osv.
men jeg får da også dage, hvor det hele er noget møg, nu skal jeg jo heller ikkke lyde for hellig Wink Men så opvejer jeg hele tiden, får jeg det godt af at spise dette her eller hvad. Det hjælper rigtig meget.

Og ja 14 dage efter man er stoppet med sukker og hurtige kulhydrater, ja så er trangen væk.

har du overvejet metfomin, det hjælper på mange af os

Held og lykke Smile
Mor til en dreng fra 2005, som blev undfanget helt naturligt. Konstateret PCO i 2008, har siden tabt 20 kilo.
Fødte en dejlig pige d. 25/10-11 efter 3. ivf-forsøg

BUDDE
Tusind tak for alle jeres svar - dejligt at 'møde nogen, der er i samme båd'. Det var desværre ikke den rigtige bog, biblioteket har fået hjem, så nu har jeg købt den istedet (spis maven flad).

Nogen, der også lige er startet på den eller planlægger at gøre det? Vil læse bogen igennem inden jeg rydder hele huset og handler ind til mine nye vaner - er dog så småt hoppet med på mandel-bølgen.

"Livet skal leves forlæns, men forstås baglæns"
Citat: Søren Kierkegaard

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
HJÆLP !!! PCO Brevkasse 3 01-12-2014 13:37
Hjælp med kiss kost ??? Kost og motion 6 17-01-2014 11:45
PCOS- Ingen hjælp:( PCO Brevkasse 2 13-01-2014 07:53
Hjælp til gode råd Prøver at blive gravid 1 22-11-2013 00:48
Hvor får jeg hjælp?! Læge - Gynækolog 5 29-10-2013 18:45
Log ind
Brugernavn