16. Juli 2020 17:43:53
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 29832870
5835 besøg pr. dag
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
Maltitol sødemiddel
Sonderby
Jeg har erhvervet mig produkter fra Cavalier, blandt andet deres sukkerfrie nutella samt deres chokoladebar - og man skulle næsten tro det var løgn, så godt det smager! Det var lige før jeg græd, da jeg i går aftes spiste en af barene - det føltes virkelig som den rigtige vare...

Men, til trods for den fantastiske smag, så reagerer jeg på ovenstående ved at få ekstremt meget luft i maven. Selvom det smager godt, så har jeg spist maks 1 tsk af nutellaen samt maks en bar om dagen, og knap 6 timer efter reagerer min mave, på det jeg regner med at sødemidlet i produkterne. Normalt har min mave ingen problemer med sødemidler. Jeg har bemærket, at der har været noget snak herinde om, at man skulle holde sig fra sødemidler der ender på -tol, men jeg har nu valgt troligt at følge "Spis maven flad"- bogen, hvor ovennævnte produkter anvendes.

Er der nogen af jer der har erfaringer med, at ens mave efterhånden vænner sig til sødemidlet eller er løbet kørt hvad angår maltitol?
Det ville jo være skønt, hvis jeg kunne spise de skønne og velsmagende produkter uden gener.

Tytteas
Har ikke haft problemer med maveproblemer ved at spise maltitol (tror jeg ikke da), det er kun fibre produkterne fx isis man ikke skal spise for meget af ad gangen, det kan godt give mave gener - men min sukkertrang går amok hvis jeg spiser maltitol Sad faktisk er det bare gået helt ned af bakke med min kost siden jeg spiste woodies barerne... det skyldes dog nok ikke bare dem, men det var én af de udløsende faktorer...

Sonderby
Tak for dit svar og dine erfaringer!
Det var sjovt - jeg har slet ikke haft problemer med isis-produkterne, og jeg har ikke oplevet større sukkertrang ved at spise sødemidler.
Jeg er godt nok ked af, ikke at kunne spise de woodies barer uden at skulle være hjemme resten af dagen, men det er dejligt at høre, at det fungerer for nogle - dejligt at vi alle er så forskellige Smile

Meier
Sødemidler gør heldigvis ikke noget ved mig, men det gør derimod hvede og sukker Sad Er jo temmelig klart, når jeg ikke kan tåle det i forvejen Grin Men jeg får heldigvis ikke sult eller sukkertrang ved at spise sødemidler Smile
Fik den 20.07.11 en dejlig dreng på 52 cm og 3460 gram Smile

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sukrin+ 100 % naturligt sødemiddel PCO Produkt Nyt 1 29-04-2012 19:52
sødemiddel Kan jeg godt spise...? 1 09-08-2011 22:26
Hvor meget maltitol? Kan jeg godt spise...? 1 07-06-2011 19:38
Stevia - nyt sødemiddel??? Artikler, medier og undersøgelser 1 28-04-2011 09:44
Chokolade m/ maltitol? Kan jeg godt spise...? 5 05-04-2011 23:42
Log ind
Brugernavn

Kodeord