25. April 2018 10:39:24
Navigation
Forside

DEBATFORUM

Hvad er PCO
PCO kost
PCO artikler
PCO brevkasse
PCO historier
PCO opskrifter
Din gæst har PCO
Dokumentar om PCO

Nyheder
Linksamling
Artikler oversigt
Brugernes opskrifter

Søg
Hjælp
Hjælp til Forum
Link til pcoforum
Om PCOforum.dk
Kontakt pcoforum.dk
PCO Awareness Ribbons

Nyeste artikler
Jeg havde det på for...
En god hverdag med PCO
Jul - Marcipanroulad...
Jul - Marcipan
Jul - Brunkager
PCO Kostvejledere

Mød Majbritt
PCOforum på din mobil
Scan og få PCOforum
på din Iphone el.
Smartphone

Scan og få PCOforum på din mobil

1000 brugere
Statistik
Unikke besøg: 26042462
6057 besøg pr. dag
Se indlæg
PCO forum - for kvinder med PCO » Fertilitetsbehandling/graviditet » Prøver at blive gravid
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
vægtøgning under graviditet for pco piger?
Mille28
Hej piger, vil høre jer som har været gravide om i evt. har haft nemmere ved at holde vægten nede /ikke taget voldsomt på under graviditet? det er lidt en tanke jeg har idet ens hormoner jo burde blive mere stabile / normale under graviditet om det så hjælper os med pco til at vi ikke tager så meget på under graviditet, selvfølgelig med den forudsætning at vi lever rimelig fornuftigt....

Nuggi
Jeg tror det er meget individuelt - min vægtøgning var også meget gennemsnitlig. Til gengæld havde jeg ingen problemer med sult bagefter og var tilbage på min "før graviditets-vægt" meget hurtigt. Mon det er afhængig af i hvor svær grad man har PCO?

saramus76
Graviditet har bestemt været med til at stabilisere min hormonbalance, men det er vist meget individuelt. Under min første graviditet tog jeg 20 kg på, men smed de 14 i forbindelse med fødslen (barn m.m. + en masse vand i kroppen) og en vægtstigning på 6 kg var ikke helt uoverskuelig. Denne graviditet har jeg endnu ikke taget lige så meget på og med kun 3 uger tilbage er der en chance for at holde det under de 20 kg!
Men jeg kan tilslutte mig BKL mht stor sult efter fødslen. Jeg synes at ammeperioden er værre end graviditeten mht sult og det var bestemt de hurtige kulhydrater jeg helst ville have. Men det er måske også meget individuelt og sikkert også et spørgsmål om "viljestyrke" og at tvinge sig selv til de rigtige vaner. Man er i det mindste motiveret af at ville give sin guldklump det bedste i denne verden.

Signe
Jeg har taget 12 kilo på indtil videre og har 6 uger til termin. Jeg tog hurtigt mange kilo på, trods jeg spiste sundt og motionerede mange gange ugentligt... Her senere i graviditeten stiger vægten mere moderat -men tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville se ud, hvis jeg ikke kunne træne 4 gange ugentligt á 1,5 timer og svømme 2 timer ugentligt(!) Shock, som jeg gør pt.

Jeg mærker ikke decideret nogen forskel på sultfornemmelse mv, som jeg kan relatere til ændret hormonbalance...

Jeg tror, det er meget individuelt for person til person, og der sker så meget med kroppen og hormonerne gennem en graviditet, så det kan være svært at adskille hvad, der er hvad..

Personligt ville jeg nok ikke satse på graviditet, som en mirakelkur mod PCO-symptomer.. Smile
Normalvægtig. Fik konstateret PCOS i nov. '09.

Den 8.dec 2010 blev jeg mor til den mest vidunderlige lille pigeSmile

Nærmest symptomfri idag - regelmæssig mens og ÆL.

Anita
jeg er i 20. uge og har taget 4 kg på ! det er vist ok. i hvertfald iflg min læge. Kan desværre ikke dyrke ret meget motion da jeg har bækkenløsning ! Men gør det jeg kan, de dage jeg kan !

og NEJ graviditet er IKKE en mirakel kur for PCO min pco gik i hvertfald TOTALT amok efter første fødsel ! gik så også 8 år inden jeg igen blev gravid !!

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Victoza og graviditet? Metformin eller anden medicin 1 21-12-2014 21:06
Graviditet og kost?? Kosttilskud m.m. 3 13-10-2014 13:35
Graviditet Prøver at blive gravid 2 19-07-2014 21:16
gravid og nervøs hjæææælp piger:h Er blevet gravid 7 25-06-2014 22:06
Graviditet og sødestoffer??? PCO Brevkasse 8 29-01-2014 20:38
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?